Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JazzDK
#302922
Hej.
Har I erfaring med at gå fra flowtv til streaming ?
Er det hurtigt nok om at skifte kanaler?
Havde egentlig overvejet Android TV men er der et andet alternativ nu når de vil begynde at vise reklamer i programmerne?
Brugeravatar
Af bbplayer
#302928
Reklamer? De har da været i programmer på flere kanaler i flere år, kun få udvalgte har det ikke i selve programmerne men det er jo primært TV2 og deres programmer.

Dem jeg kender som har ATV og flere abo, de synes at kanal skifte mellem de forskellige programmer er ok, der er jo klart det at du skal over i andre apps men de synes ikke det stopper dem.
Af JanThomsen
#302937
Vi har de sidste par år "kun" haft streaming - det virker 100%.

Man bliver lidt afhængig af at kunne sætte på pause + starte fx Nyhederne når ungerne er lagt i seng.

Vi ser kun Disney Sjov + Alle mod en på flow tv, det er jo "gratis" med antenne.

Vi ser INTET sport, så der kan jeg ikke udtale mig.

Men køb et Appletv4K, uanset om du er til Apple eller ej - det virker og "alle" udvilker apps/optimerer deres apps til det,
Af Small
#302939
Vi kører 100% Streaming via Apple TV 4K.
Bruger DR's app også har vi TV2play live ved siden af. (Her er der reklamer hvis man vil se ting fra arkivet)
Sport primær fodbold på Streaming synes jeg halter.
Eneste minus er når man skal udvide til flere fjernsyn, det bliver dyrt.. :)
Af x99gump
#302948
Vi droppede flow tv da vi flyttede i hus for over 8 år siden. Det eneste "vi" har savnet er når konen har lyst til at zappe kanaler. Vi bruger primært Netflix, Viaplay og Youtube via Chromecast.

Nu er der jo så kommet live kanaler til Viaplay, men jeg tror ikke vi har prøvet det endnu, men ellers er der jo ikke "kanalskift". Du vælger hvad du vil se, og når det er slut skal du vælge noget nyt. Har du valgt en serie, så fortsætter den bare til der ikke er flere afsnit/sæsoner. Det er lidt en anden tankegang end flow tv. Man skal tage stilling til hvad man ønsker at se, på både godt og ondt :p

Men nu udelukker det ene jo heldigvis ikke det andet. Der er flere afspillere til streamingtjenester. Chromecast, Apple TV, Nvidia Shield etc. Evt køb en, prøv det af, og hvis det ikke opfylder jeres behov, så sælg den igen. Det koster lidt penge, men der er så "risiko" for at i bliver glade for det, og måske sparer penge på et tv abonnment i fremtiden ;)

Vi bruger selv Chromecast, og er rigtig glade for det. Det er billigt at komme igang, ca. 300 kr, og så kan man tage gratis prøveperioder på div. streamingtjenester. Alternativt er der enormt mange der er rigtig glade for deres Apple TV, det er lidt hvad man er til...
Af JensF
#302955
Du skal helt sikkert til at ændre vaner, hvis du vil skifte.

Vi meldte alt flow-TV fra for 5-6 år siden. Jeg synes det er fantastisk at sige farvel til at zappe mellem kanaler, men konen savner det faktisk. Nok mest konceptet med at slå hjernen fra og have det kørende som baggrundsstøj uden at skulle tænke over det.

Alt vores nuværende indhold kører over Nvidia Shield. Det er alle vores blu-ray rips som ligger på NAS, dokumentarer på youtube, cast med DR, og lejlighedsvise abonnementer på netflix/viaplay.

I bund og grund har det nok givet færre timer foran skærmen, men så ser vi også kun fjernsyn når der er noget specielt vi gerne vil se.

Og hvad mener du med reklamer? Reklamer fra youtube kan blokeres, alt andet er jo uden reklamer.
Af Kritte
#302998
Har selv sagt Yousee tv op i den her uge og kaster mig over streaming ;).... nu vil jeg selv bestemme!

Apple Tv4k eller "bare" en 4'er - hvad skal jeg vælge?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#303012
Det er for dumt at vælge den gamle, da prisen næsten er ens. Du afskærer dig fra at få højeste kvalitet af indholdet.
Af lunddal
#303013
Vi har kørt rent streaming i et par år nu, og det fungerer fint. Ungerne forstår sig alligevel ikke på det der flow-tv ;-)
Af Beckham
#303018
Forstår 100% at folk cutter kablet. Selv er jeg en af dem som stadigvæk har den store tv pakke, men det skyldes primært at jeg ser rigtig meget fodbold. Her er kvaliteten bare ikke god nok på streaming endnu.
Brugeravatar
Af bbplayer
#303166
Inden jeg kontakter Viasat, så kan nogle måske bekræfte eller andet, om det nye Viaplay + tv-kanaler, kræver man også har et regulær viasat abo? Altså man kan kun se live tv online, hvis man har deres parabol løsning oveni?

Som ellers trofast canal digital parabol tv seer, så er det måske på tide at skifte måde at se tv, så jeg overvejer en viaplay streaming pakke og måske dplay. (dog en dyr kanal5 pris)
Af JazzDK
#303172
Tak for de mange svar. Skal nok høre konen om hun kan undvære at zappe imellem kanaler.
Det jeg snakkede om var reklamer er rygter jeg har læst om at android tv boxer vil begynde at vise reklamer i programmerne.
Jeg har en Chromecast så jeg tror jeg prøver at starte med den.
Har pt kun den lille pakke så det er kun dr og tv2 jeg er interesseret i.
Af x99gump
#303182
bbplayer skrev:Inden jeg kontakter Viasat, så kan nogle måske bekræfte eller andet, om det nye Viaplay + tv-kanaler, kræver man også har et regulær viasat abo? Altså man kan kun se live tv online, hvis man har deres parabol løsning oveni?
Jeg kan bekræfte at det ikke kræver et Viasat abonnement, men hvis du vil være 110% sikker, så kan du jo tage 2 ugers gratis prøveperiode og teste det af selv ;)