Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af raptus3670
#297777
Er der nogen af jer der har lidt viden om mit spørgsmål?

Vi har 2 stk. tv - 1 stk. i stuen der er tilsluttet den nyeste Yousee TV boks - den der gemmer i "skyen":

1 stk. TV i soveværelset der PT. er tilsluttet en Samsung bd h8500n harddiskoptager og det er her jeg godt kan bruge en Yousee TV boks også i stedet for min harddiskoptager - der driller mig så jeg er ved at blive sindssyg :-). Jeg opretter senere et indlæg omkring mine fejl på denne optager!

Mine spørgsmål er:
Kan det lade sig gøre at bruge 2 TV bokse i samme bolig?
Hvis det kan lade sig gøre, hvad skal der så til? udover TV boksen?
Har i en ide hvad det koster?

Tak for hjælpen :-)
Af MontørThomas
#297780
Samsung Harddisk optager er notorisk kendt for at have fejl...har selv een som har flere børne sygdomme men er nu ret glad for den..

Du kan sætte en 2 fordeler på det antenne kabel der kommer fra dit antennestik, og derefter har du nu to antenne kabler...en til den ene og en til den anden....så længe det er to forskellige tv-bokse

-gå ind på eks: AV-kabels og find en 2-fordeler...


MEN hvis du benytter dig af 2 af de samme bokse vil du have et problem med betjeningen.....tænder du for den ene tænder den anden også...da de bruger samme ir-frekvens......det kan du omgå ved fysisk at have den ene slukket på strømstikket mens den anden er tændt
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#297781
Det lyder ikke som om de to bokse ville befinde sig samme sted, så betjening burde ikke være et issue. Derudover vil OP ikke bruge både Samsung-optager og YouSee-boks i soveværelset, men blot boksen, så en splitter bliver nok ikke nødvendig.

Man kan have op til 4 bokse fra YouSee i samme hjem, så det burde ikke være et problem for dig at have to. Tidligere kunne man for samme lejepris få flere bokse, men om det stadig gælder kan jeg ikke umiddelbart se. Der må du nok kontakte YouSee. Da du allerede har antenneforbindelse i soveværelset, skal du ikke bruge mere udstyr før det spiller.
Af raptus3670
#297784
@Torben Rasmussen - Du har forstået hvad det er jeg vil. Jeg vil ikke bruge min Samsung -optager men vil anskaffe mig en Yousee TV boks mere og bruge denne i stedet for.

Så var det jeg gerne ville høre om der var nogen i dette forum der havde 2 TV bokse fra Yousee og om de havde nogen gode ideer/erfaringer med det.
Af joeblach
#297787
Ja jeg har 3 bokse som kører samtidig, uden at ha multiroom abb.
Vores er dog Yousee tv via tlf stik. Før hed det home trio. Jeg har flere bokse, hvis du er int..
Har du ATV, kan du også..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Af raptus3670
#297791
@ Joeblach: Det tv hvor jeg gerne vil tilslutte endnu en TV boks får TV signalet direkte fra antennestikket.

Du har flere bokse hvis jeg er interesseret? hvad mener du med det?

Du spørger om jeg har ATV - ved ikke hvad et er?
Senest rettet af raptus3670 26. maj 2019, 06:43, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#297798
Hvad mener du med, at du får signalet fra telefonstikket? Et telefonstik er RJ11 - det tænker jeg ikke at du har brugt til din Samsung-optager i soveværelset?

Mener du antennestik?
Af S.Olsen
#297831
Det ser ud til at du har coax tv med en Humax YS-4000 hovedboks. Yousee tilbyder ekstra bokse og bruger den tidligere model YSR-2000 til dette. Den kan p.t. ikke optage i skyen da den kun kan gemme på sin interne harddisk. Chromecast eller AppleTV v.4 er også en mulighed.
Af joeblach
#297878
Har man “home trio” altså tv via tlf/rj45.. så sættes en boks bare nettet. Om dette er muligt med med kabel-tv modellen ved jeg ik. ATV= Apple tv, med Yousee app.. Det bruger jeg i stue, og de 2 andre bokse revolver 1.sal og soveværelse.
Af Nenad
#308701
Hejsa,
har et spørgsmål. Vi skal over til Yousee bland selv og i den forbindelse skal vi bruge 4 TV bokse. Vi får TV via antennestik ( COAX) og jeg ønsker at benytte deres nye boks yrs-4000 alle 4 steder. Jeg får at vide, at det ikke kan lade sig gøre - at kan kun kan have en 4000 boks og resten skal være 2000. Er det korrekt??
Som jeg har forstået det, så er model 4000 en nye model af 2000.
jeg har antennestik i alle de andre værelse, så jeg kan ikke se problemet