Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#296874
Øv Øv jeg har en Popcorn Hour A-500 Media Player men den duer ikke mere så jeg fil anbefalet en anden Media Player fra en butik der liger i Esbjerg men jeg kan ikke huske vad maskine hedder og vad butikken hedder . Er der nogen som kan hjælpe mig :)
#296877
Jeg er selv mangeårig bruger af Popcorn Hour.
Skiftede dog selv til ATV4K + Infuse for et års tid siden, da min A310 ikke ville mere.
Den kombination er ikke en nedgradering, og æder også hvad du nu smider efter den. Infuse har desuden et meget fint interface/bibliotek.

Det er sagt af en ikke apple mand (kan ikke døje deres telefoner eller "computere") - Så selv om man ikke er til apple, kan deres ATV godt overvejes og anbefales :-)
#296885
+1 til Apple TV 4K + Infuse.

Jeg vil dog ikke sige, at denne løsning nødvendigvis opfylder alles behov.

Hvis man kommer fra en A-500 er man måske vant til en fjernbetjening med langt flere knapper og en afspiller der kan afspille DVD- og BD ISO rips med menuer og det hele - præcist som hvis man sad med en rigtig BD-afspiller.

Her synes jeg altid Apple TV 4K med Infuse/MrMC/VLC kommer til kort. Man kan måske starte afspilning af den længste video og så derefter skifte til en anden video, men det kan godt kræve en smule gætværk.

Så hvis man har et stort arkiv af DVD og BD i form af ISO rips i stedet for mkv-filer eller deslige er der ikke noget at sige til, at man kan ønske sig en afspiller a la A-500 så man slipper for et stort konverteringsarbejde.
#296897
Om du vill kunna få ut Dolby Atmos från dina rippade Bluray skivor så kan du inte använda Apple TV 4K + Infuse. Dolby Atmos fungerar bara med Netflix och Itunes filmer på Apple TV 4K. För att kunna få Dolby Atmos från dina rippade Blurays måste du göra som jag och "Sploink" satsa på Nvidia shield TV med Kodi.
#296899
Du har muligvis været nede i Electronics Center i Esbjerg og snakket med Bo, som er vild med afspillere fra Dune, men efter min mening er de for dyre i forhold til, hvad de tilbyder:

http://www.bygpc.dk/katalog/Mediacentre ... pillere/63

Alt efter behov og budget, er der forskellige muligheder, som afløser til din Popcorn.

En Boxee Box eller en WD TV Live, findes billigt på brugtmarkedet, hvis du ikke har behov for 4K eller HEVC.

Hvis du gerne ofrer mere, er en Nvidia Shield TV eller en APTV 4K, de to modeller, der normalt bliver anbefalet.
Personligt er jeg mest til en Nvidia Shield TV, da jeg ikke har behov for apps til alle streamingtjenester på markedet, hvor jeg synes, Apple TVen har sin styrke.
Har du mod på at bruge lidt tid på det, har Shielden en masse nyttige funktioner at tilbyde udover at kunne afspille alle gængse formater af lyd, billed og video.
F.eks. er den rigtig god til at afvikle forskellige emulatorer, så du kan bruge den som en spillemaskine til arkadespil, eller du kan streame spil fra din egen PC eller fra servere på nettet via Geforce Now, så mulighederne er mange, men det kræver, man har tid og lyst til at nørde lidt med det...
#296903
Ja nemlig ja Det var den i Esbjerg bygpc jeg snakke med og han snakke om HDIDune: Dune HD Pro 4K
som mulige afløser for min Popcorn Hour A-500 synd at man ikke kan købe Popcorn Hour mere og jeg har også prøvet PLEX på mit tv fra Pcen og det virket ikke for godt øv .
#296904
Globulus skrev:+1 til Apple TV 4K + Infuse.

Jeg vil dog ikke sige, at denne løsning nødvendigvis opfylder alles behov.

Hvis man kommer fra en A-500 er man måske vant til en fjernbetjening med langt flere knapper og en afspiller der kan afspille DVD- og BD ISO rips med menuer og det hele - præcist som hvis man sad med en rigtig BD-afspiller.

Her synes jeg altid Apple TV 4K med Infuse/MrMC/VLC kommer til kort. Man kan måske starte afspilning af den længste video og så derefter skifte til en anden video, men det kan godt kræve en smule gætværk.

Så hvis man har et stort arkiv af DVD og BD i form af ISO rips i stedet for mkv-filer eller deslige er der ikke noget at sige til, at man kan ønske sig en afspiller a la A-500 så man slipper for et stort konverteringsarbejde.
ja de Popcorn Hour a 500 var en god medie afspiller
#296909
Det er nærmest uundgåeligt at Shield TV bliver foreslået (foreløbig i to indlæg) i en tråd som denne, men man skal være opmærksom på, at dens opskalering lader en del tilbage at ønske.

Foretag en Google-søgning efter

shield tv upscaling site:forums.geforce.com
shield tv upscaling site:reddit.com

F.eks. denne tråd, som stadig lever her i maj 2019: https://forums.geforce.com/default/topi ... 4k-uhd-/1/

Andre issues: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=332180

Shield TV er så fleksibel at der som regel er workarounds for næsten alt, hvad man kan forestille sig, men Apple TV 4K med sin kombination af en kraftig CPU, auto frame rate switching og god opskalering leverer altid varen (for mit vedkommende) uden at man skal tænke på at tilpasse nogle indstillinger til indholdet.
#296911
PJ68 skrev:ja de Popcorn Hour a 500 var en god medie afspiller
Problemet med A-500 og lignende afspillere baseret på Blu-ray SoC's (essentielt en Blu-ray-afspiller uden optisk drev, hvis det giver mening) er - efter mine egne erfaringer - at support og opdateringer ofte er nærmest ikke-eksisterende. Hvis (når!) man render ind i et problem af den ene eller den anden art kan man måske håbe på, at det bliver løst med en firmware-opdatering efter mange måneders ventetid.

Apple TV 4K er p.t. en meget udbredt boks der hardware-mæssigt er langt kraftigere end nogen Blu-ray SoC man måtte finde i selv de dyre Dune-bokse. Der er aktiv konkurrence mellem de betalte Infuse og MrMC apps som begge skal konkurrere med den gratis VLC app, så der er god understøttelse af stort set alle formater og ikke kun de formater, der eksisterede, da en given boks/SoC kom på markedet.

Mht Dune-boksene hos bygpc: HD Dune Max 4K til 5.999 kr. (og Dune HD Ultra 4K til 10.999 kr. for den sags skyld) har en RTD1295 SoC som også er at finde i ZIDOO Smart TV Box X9S til 1.799 kr.

Sidstnævnte kan bestilles hjem fra Tyskland til 793 kr. + 23 kr. i porto: https://www.geekbuying.com/item/ZIDOO-X ... 80607.html

Mens de dyre Dune-bokse har flere tilslutningsmuligheder og måske mulighed for indbygning af en HDD er de alle begrænsede af den samme RTD1295 SoC hvad angår format-understøttelse.

Som jeg skrev i mit tidligere indlæg: Hvis man har en stor samling rips i ISO-format er det måske værd at finde en boks som X9S til blot 800 kr. er det da noget man kan overveje.
#315629
Hejsa.
Jeg melder lige ind på denne tråd istedet for at oprette en ny.
Jeg står selv i denne situation og skal anskaffe mig en medie afspiller til egne bluray rips uden menu (MKV).
Men jeg kan kender ikke så meget til ZIDOO x9s og Jeg kan kun finde en til Ca 1500Kr med forsendelse på Amazon.
Er apple mand men kender intet til hvad apple tv 4k kan, kun det man skal have nogle apps som infuse. Fungere den som Popcorn, at man plugger en usb harddisk iden eller virker den kun på ethernet ? For jeg har kun en meget dårlig computer 😥.

Nogen råd ?
#315639
Mine indlæg i denne tråd handlede om bokse der havde samme understøttelse af formater som Popcorn Hour A-500, med vægt på at kunne vise BD-menuer. Her nævnte jeg ZIDOO X9S for at gøre opmærksom på, at man ikke behøver købe en dyr Dune-boks for at få en medieafspiller med en BD SoC. Der kan meget vel være kommet andre modeller siden jeg skrev mit sidste indlæg.

Men hvis dine BD er rippet til MKV er den del af diskussionen lidt ligegyldig og du vil være bedre tjent med en Apple TV 4K boks med Infuse Pro. Så må du bruge en NAS eller alternativt en router med USB-stik som kan fungere som medieserver. Endelig er der selvfølgelig NVIDIA Shield Pro (hvis du kan finde nogen der har den på lager), hvis du vil sætte disken direkte til boksen.