Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

By LHM
#293647
Hej,
Endelig kom mit Lg65E8 hjem i stuen, og sikken dog et billede.
Desværre har jeg et problem med netflix via Windows 10 appen, der er ingen lyd. Netflix support prøvede at finde en løsning, jeg blev sågar ringet op af en specialist fra USA, men lige lidt hjalp det.
Har gennemtravlet nettet, uden at finde noget, der løste mit problem.
Jeg har opdaget at hvis man tænder for bluetooth høretelefonerne og slukker dem igen, er der lyd på tvet indtil man skifter film.
Appen har været af og genindstaleret et par gange, ligeledes driveren til lyden og driveren til lg.
Er det muligt at fortælle tvet, det er en pc der sidder i?
Er der nogen der har en løsning? Jeg er ved at være lettere frustreret.

God solskinsdag til alle
Brugeravatar
By Vailant
#293649
Undskyld mit dumme spørgsmål - men hvorfor bruger du ikke den indbyggede Netflix app i TV'et?
By LHM
#293653
Det er da et godt spørgsmål, jeg bruger mit LAN til PCen der via HDMI går til fjernsynet, der er kun den ene LAN udgang hvor TV'et er placeret. Mit WIFI er for ustabilt til at være brugbart.
Derudover skal sådan noget virke, hvilket er grunden til jeg ikke har valgt en switch.
I øvrigt er der ingen problemer med mit gamle Samsung fjernsyn. Udover billedet og størrelsen :-).
Brugeravatar
By Vailant
#293662
Okay, fair nok. :)
Siden du har haft fat i specialister, så har du nok også tjekket dette.
Højreklik nede i højre hjørne på højtaler ikonet (nede ved uret/datoen) og vælg noget med Lyd opsætningen (min Windows er engelsk og her hedder det "Open Sound Settings".

I det vindue er der oppe for oven en drop-down, hvor man kan vælge hvilken lydenhed, der skal sendes lyd til.

Forresten - er det kun Netflix app'en der har problemet, eller er det alt hvad du vil vise på TV'et fra PC'en? F.eks. også Youtube.
By LHM
#293667
Tak for forslaget, Jeg har også tilkoblet en gammel forstærker via toslink, og bruger netop den mulighed til at skifte mellem enheder, man behøver nu ikke at højreklikke hvis der er flere muligheder popper de op når man klikker på højtalerikonet.
Det er kun på Netflix, næsten mere frustrerende end alternativet.
Brugeravatar
By Vailant
#293681
Ja, det er rigtigt - bruger ikke selv at skifte mellem lydenheder på min PC. :)

At det kun er Netflix gør det jo bare endnu mere underligt. Det peger jo i den grad mod selve Netflix app'en.

Jeg bruger ikke min PC til Netflix, så jeg kender ikke Netflix app'en. Er det samme resultat, hvis du bruger browseren i stedet for app'en?
Jeg kender ikke til forskellen mellem app'en og browser versionen, om man mister noget funktionalitet.
By Globulus
#293695
"Derudover skal sådan noget virke, hvilket er grunden til jeg ikke har valgt en switch."?!?

Jeg har aldrig oplevet, at en dum switch skulle udgøre noget som helst problem.

En unmanaged GLAN switch med 5 eller 8 porte og så burde der være nok til alle apparater:
https://www.proshop.dk/Switch/D-Link-DG ... ch/2342907
https://www.proshop.dk/Switch/D-Link-DG ... ch/2330940

Det skal selvfølgelig være en Gigabit switch og ikke en gammel 100mbit man måtte have liggende i en skuffe eller have fundet i en genbrugsbutik.

Største/eneste problem er de ekstra kabler og de ekstra 50 kr/år på strømregningen.

Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have løst det konkrete problem, men der kunne jo også være andre årsager til at man ville have en bedre internetforbindelse på sit TV(?)
By LHM
#293716
#Globulus, Det er ikke switchen jeg refererer til, men problemet, og det at jeg ikke ønsker den nemme løsning hvis der er en rigtig.
By CSP
#293730
Du får jo Netflix i en elendig kvalitet ved at bruge deres app til Windows, du skal bruge den indbyggede i skærmen - alt andet ville da være totalt åndsvagt, så kunne du ligeså godt have købt en billig Bilka skærm, hvis du skal fodre den med så ringe et signal!