Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bach1969
#290649
Hej,

Da min Medi8tor er død, skal jeg finde en erstatning.
Jeg har film liggende i forskellige formater iso, mkv osv. og skal kunne streame dem fra 2 harddiske som jeg har liggende på min router.

Men som jeg læser, så er valget mellem Apple TV og Nvidia Shield.
Men efter hvad jeg har læst så er Apple bedst til div. apps og kan ikke afspille iso? og Nvidia Shield kan afspille iso men knapt så god i apps?

Tager jeg fejl?? hvad skal jeg vælge? det skal også være simpelt da jeg ikke har for meget tid til og nørde med det :-)

1. prioritering afspilning af diverse formater lokalt
2. prioritering stream fra f. eks. Netflix

Hvad er jeres anbefaling og gerne hvorfor :-)

På forhånd tak
Brugeravatar
Af bbplayer
#290652
PLEX server + klient på tv/blu-ray afspiller/android mobil.
el.
Shield med KODI , så kører det også.
el.
ATV , vist dog ikke support for eksterne diske som du vil her. så skal du bruge PLEX server på en pc / NAS.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#290655
Infuse på ATV klarer ISO. Ikke med menuer dog. Men den kan ikke bruges med en ekstern disk - det skal være en NAS eller andet du kan forbinde til via en protokol.
Af Supergris
#290662
Hvis du kun har 2 stk. harddiske, vil du kunne tilslutte dem direkte til en Nvidia Shield TV og kunne afspille alt direkte med KODI f.eks.
Af lennon
#290664
Ved ikke hvilket TV du har, men AppleTV giver den bonus at kunne leje 4k HDR fim - hvilket de mig bekendt stadig er alene om . . .
Brugeravatar
Af bbplayer
#290677
bleed_blue skrev:Hvis de to harddiske er tilsluttet router, så de fungerer som netværksdiske, så kan Apple TV4 godt læse indholdet.
:) Network Attached Storage (NAS) , der fik du vist bekræftet andre der.
Af Bach1969
#290678
@bbplayer PLEX server + klient på tv/blu-ray afspiller/android mobil.
el. ....... kan PLEX klare iso???
Shield med KODI , .............. kan det køre iso fra netværksdrev.

@ Torben Rasmussen Infuse på ATV klarer ISO. Ikke med menuer dog. Men den kan ikke bruges med en ekstern disk - det skal være en NAS eller andet du kan forbinde til via en protokol............. jeg ved ikke hvad protokol betyder, men de fungere som netværksdrev.

@Supergris Hvis du kun har 2 stk. harddiske, vil du kunne tilslutte dem direkte til en Nvidia Shield TV og kunne afspille alt direkte med KODI f.eks............. men vil jeg så kunne overføre data til og fra min pc via min router, eller skal de fysisk tilkobles

@ bleed_blue Hvis de to harddiske er tilsluttet router, så de fungerer som netværksdiske, så kan Apple TV4 godt læse indholdet............... også iso?
Af bleed_blue
#290679
Bach1969 skrev:@bbplayer PLEX server + klient på tv/blu-ray afspiller/android mobil.
el. ....... kan PLEX klare iso???
Shield med KODI , .............. kan det køre iso fra netværksdrev.

@ Torben Rasmussen Infuse på ATV klarer ISO. Ikke med menuer dog. Men den kan ikke bruges med en ekstern disk - det skal være en NAS eller andet du kan forbinde til via en protokol............. jeg ved ikke hvad protokol betyder, men de fungere som netværksdrev.

@Supergris Hvis du kun har 2 stk. harddiske, vil du kunne tilslutte dem direkte til en Nvidia Shield TV og kunne afspille alt direkte med KODI f.eks............. men vil jeg så kunne overføre data til og fra min pc via min router, eller skal de fysisk tilkobles

@ bleed_blue Hvis de to harddiske er tilsluttet router, så de fungerer som netværksdiske, så kan Apple TV4 godt læse indholdet............... også iso?
Ja, men med de begrænsninger som Torben nævner (dvs ingen menuer)
Brugeravatar
Af bbplayer
#290680
PLEX tager ikke iso, kun iso rip.
Shield/KODI tager alt, lige meget hvilken folder / share det kommer fra.

Få en NAS , enten simpel eller stærk CPU baseret løsning som kan køre PLEX; så kan du så også det hele med KODI,PLEX,ATV og muligheder er ubegrænset og jo, du kan også kopiere fra/til når du har NAS :)
Af Bach1969
#290681
bleed_blue skrev:
Bach1969 skrev:@bbplayer PLEX server + klient på tv/blu-ray afspiller/android mobil.
el. ....... kan PLEX klare iso???
Shield med KODI , .............. kan det køre iso fra netværksdrev.

@ Torben Rasmussen Infuse på ATV klarer ISO. Ikke med menuer dog. Men den kan ikke bruges med en ekstern disk - det skal være en NAS eller andet du kan forbinde til via en protokol............. jeg ved ikke hvad protokol betyder, men de fungere som netværksdrev.

@Supergris Hvis du kun har 2 stk. harddiske, vil du kunne tilslutte dem direkte til en Nvidia Shield TV og kunne afspille alt direkte med KODI f.eks............. men vil jeg så kunne overføre data til og fra min pc via min router, eller skal de fysisk tilkobles

@ bleed_blue Hvis de to harddiske er tilsluttet router, så de fungerer som netværksdiske, så kan Apple TV4 godt læse indholdet............... også iso?
Ja, men med de begrænsninger som Torben nævner (dvs ingen menuer)
Ud fra det jeg har skrevet, hvilken afspiller er den bedste for mig?
Jeg har pt. ikke noget 4k tv, men det kommer helt sikkert
Jeg har brug for en simpel afspiller som er let og hurtig og finde rundt i som kan afspille iso, mkv også videre.
Jeg vil måske også bruge den til Netflix som jeg pt caster over min Ultra.

Hvad synes i?
Af Globulus
#290682
bbplayer skrev:PLEX server + klient på tv/blu-ray afspiller/android mobil.
el.
Shield med KODI , så kører det også.
el.
ATV , vist dog ikke support for eksterne diske som du vil her. så skal du bruge PLEX server på en pc / NAS.
Jeg forstår ikke, hvorfor Plex stadig nævnes når dette spørgsmål dukker op.

Jeg kan til nød forstå det, hvis man skal kunne vise indholdet på adskillige tynde klienter, som ikke har kræfterne til at tage filerne som de er, men skal man starte fra bunden i dag er der mange andre muligheder end Plex.

Nej, ATV(4K) understøtter ikke direkte tilslutning af HDD, men du skal kun bruge Infuse Pro eller MrMC til at afspille filer direkte fra en PC, en NAS eller en anden form for netværksdrev. Man kan for den sags skyld koble en ekstern disk direkte til visse typer routere, omend det ikke altid fungerer lige godt.

Har man ikke behov for streaming og/eller 4K/HDR vil en Raspberry Pi 3 med LibreElec i den seneste beta æde alt, hvad man smider efter den.

Men igen: Der er intet behov for at indsætte en Plex server i kæden.

Hvis vi lige tager udgangspunkt i OP's behov så ville min anbefaling være at købe en ATV4K + Infuse Pro app (eller MrMC). Dertil en billig enkelt-drevs NAS (f.eks. Synology DS118) + HDD med tilstrækkelig plads til det eksisterende bibliotek. De eksisterende eksterne diske kan så benyttes som backup eller frigives til andre formål.

Mht ISO-filer: Infuse Pro viser ikke menuer, men starter blot den længste titel. Man kan derefter skifte titel og lydspor efter behov. Jeg kan ikke lige huske, hvordan MrMC håndterer det.
Af Bach1969
#290683
bbplayer skrev:PLEX tager ikke iso, kun iso rip.
Shield/KODI tager alt, lige meget hvilken folder / share det kommer fra.

Få en NAS , enten simpel eller stærk CPU baseret løsning som kan køre PLEX; så kan du så også det hele med KODI,PLEX,ATV og muligheder er ubegrænset og jo, du kan også kopiere fra/til når du har NAS :)
Gider ikke og bruge mange tusinde kroner på en NAS når mit nuværende setup kan bruges.

Men din tanke om Shield/Kodi var også i mine tanker, men ved ikke hvor brugervenligt det er og derfor ville jeg også høre om der var andre muligheder, inden jeg køber en Shield
Af Bach1969
#290684
Bach1969 skrev:
bbplayer skrev:PLEX tager ikke iso, kun iso rip.
Shield/KODI tager alt, lige meget hvilken folder / share det kommer fra.

Få en NAS , enten simpel eller stærk CPU baseret løsning som kan køre PLEX; så kan du så også det hele med KODI,PLEX,ATV og muligheder er ubegrænset og jo, du kan også kopiere fra/til når du har NAS :)
Gider ikke og bruge mange tusinde kroner på en NAS når mit nuværende setup kan bruges.

Men din tanke om Shield/Kodi var også i mine tanker, men ved ikke hvor brugervenligt det er og derfor ville jeg også høre om der var andre muligheder, inden jeg køber en Shield
[quote="Globulus"Mht ISO-filer: Infuse Pro viser ikke menuer, men starter blot den længste titel. Man kan derefter skifte titel og lydspor efter behov. Jeg kan ikke lige huske, hvordan MrMC håndterer det. /quote]

Som jeg læser det så kan både ATV og Shield afspille ISO fra netværksdrev
ATV via Infuse Pro eller MrMC?
Shield via Kodi

korrekt? hvad er mest brugervenligt, fremtidssikret og fleksibelt?