Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#267203
Hej.

Er der en måde at grupperer/sortere film på i iTunes på ATV4K?

Har efterhånden mange, og det er ikke så effektivt de bare ligger i alfabetisk orden.

Både i tiden med film på skiver, samt film på NAS, har jeg altid sorteret i 2 overordnede grupper. Film som jeg har set, og film jeg ikke har set endnu. I de 2 grupper kan film så sorteres efter genre eller hvad man nu syntes.

Køber ofte film når de er på tilbud, og specielt på iTunes er der tit 4K HDR film til 49kr., og så ryger der lige et par titler i kurven.
Men de "drukner" imellem alle de andre titler. Og når jeg så vil se en ny film, skal jeg bladre igennem for at få øje på en, da jeg ikke nødvendigvis lige kan huske hvad jeg købte 10 dage tidligere.

Er der ikke en måde man selv kan sortere på?
#267211
- Du kan printe dem ud, så kan du sortere og sætte dem præcis som du vil.
- Du kan gemme links til dine film, så kan du lægge links i lige præcis den rækkefølge du vil.

Man kan vel sige, du har åbnet en dør til helt nye udfordringer, som er orden i rækkerne og hvordan man vil stille sine ting er overladt til andre nu, du er ved at blive pensionist, og må have hjælp alt for tidligt, bare fordi du køber online titler og ikke har det fysiske medie mere ;)

(Ironi kan forekomme)
#269351
Undrer mig også over dette og savner muligheden. Har bemærket at når jeg lejer en film, bliver mine købte film inddelt i genre med en menubar på venstre side til at vælge genre. Her er der så også et afsnit til at vælge lejet film. Men det er kun så længe jeg har adgang til en lejet film. Så det er delvis implementeret, men ved ikke hvordan man slår det fast på. :(
#269373
Jeg ved ikke om det er en mulighed for dig, men hvis du har en computer kørende med iTunes, kan du vist nok oprette "smartlists" under film kategorien. Disse burde kunne tilgås igennem homesharing på ATV4.

Men prøv en enkelt, før du laver smartlists til hele biblioteket. ;-)