Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fuggibuggi
#263375
Er der nogen, der har et forslag til en streaming device, der kan afspille mkv filer med alle lydformater såsom dts-hd-ma, Truehd, atmos, dolby digital, dtsx osv. trådløst gennem plex eller lignende.? :-)

Apple TV med infuse fungerer vist ikke helt så godt, da min soundbar ikke kan afspille LPCM 5.1 og apple tv ikke kan afspille truehd, atmos og dts-hd-ma..
Af wiesel
#263377
Hvad mener du med trådløst? mkv er jo bare en container, det sige ikke noget om hvad det kræver for at afspille filen. Understøtter din soundbar alle de lydformater? Tror kun der findes 2-3 soundbars som kan afspille TrueHD/DTS-HD MA

Jeg bruger selv Infuse på Apple TV 4K med Logitech Z-5500. Afspiller UHD/BluRay rips 1:1 hvor Infuse hvis konverterer lyden til Dolby Digital 5.1.
Af bleed_blue
#263382
wiesel skrev: Jeg bruger selv Infuse på Apple TV 4K med Logitech Z-5500. Afspiller UHD/BluRay rips 1:1 hvor Infuse hvis konverterer lyden til Dolby Digital 5.1.
Hvordan får du lyden fra dit Atv4k over til Logitech'en?
Af wiesel
#263383
Ligenu kører det som

Apple TV 4K -> HDMI -> Sony 40W5500 - > toslink -> z-5500. Ved godt det ikke er den mest optimale måde, især når mit TV ikke understøtter DTS.

Har kigget efter en hdmi extractor, men har ikke købt en endnu.

https://www.amazon.com/dp/B06XRT9VGL

Bliver lidt dyrt med told og moms.
Af Fuggibuggi
#263387
wiesel skrev:Hvad mener du med trådløst? mkv er jo bare en container, det sige ikke noget om hvad det kræver for at afspille filen. Understøtter din soundbar alle de lydformater? Tror kun der findes 2-3 soundbars som kan afspille TrueHD/DTS-HD MA

Jeg bruger selv Infuse på Apple TV 4K med Logitech Z-5500. Afspiller UHD/BluRay rips 1:1 hvor Infuse hvis konverterer lyden til Dolby Digital 5.1.
Jeg har en samsung hw-k960, og den kan da afspille des-hd-ma og truehd efter opdatering. Trådløst mener jeg bare, at man afspiller på tv'et uden hdmi ledning. F.eks. gennem plex eller kodi..
Senest rettet af Fuggibuggi 13. dec 2017, 19:30, rettet i alt 1 gang.
Af Supergris
#263420
Du kan nu ikke afspille på tvét uden HDMI-ledning!
Du kan modtage alle dine MKVer trådløst til din afspiller, men den skal så forbindes til dit tv eller receiver (soundbar) med HDMI.

En Nvidia Shield TV, vil være det oplagte valg. For at du kan overføre HD-lydformaterne til din soundbar, kræves det, den forbindes med HDMI, hvilket jeg kan se, din soundbar har mulighed for...
Af Fuggibuggi
#263424
Supergris skrev:Du kan nu ikke afspille på tvét uden HDMI-ledning!
Du kan modtage alle dine MKVer trådløst til din afspiller, men den skal så forbindes til dit tv eller receiver (soundbar) med HDMI.

En Nvidia Shield TV, vil være det oplagte valg. For at du kan overføre HD-lydformaterne til din soundbar, kræves det, den forbindes med HDMI, hvilket jeg kan se, din soundbar har mulighed for...

Vi er helt enige :) Det er bare mig, der formulerer mig dårligt :)
Er der andre bokse, som kan afspille alt ligesom nvidia shield, men som ikke koster så meget?
Af jdg
#263435
Fuggibuggi skrev:
Supergris skrev:Du kan nu ikke afspille på tvét uden HDMI-ledning!
Du kan modtage alle dine MKVer trådløst til din afspiller, men den skal så forbindes til dit tv eller receiver (soundbar) med HDMI.

En Nvidia Shield TV, vil være det oplagte valg. For at du kan overføre HD-lydformaterne til din soundbar, kræves det, den forbindes med HDMI, hvilket jeg kan se, din soundbar har mulighed for...

Vi er helt enige :) Det er bare mig, der formulerer mig dårligt :)
Er der andre bokse, som kan afspille alt ligesom nvidia shield, men som ikke koster så meget?
Zappiti 4K HDR
http://www.zappiti.com/zappiti-one-4k-hdr.html
http://store.zappiti.com/en/
Af Supergris
#263440
Jeg synes absolut, de ekstra penge, en Shield koster, er godt givet ud.
Du får den absolut hurtigste hardware på markedet, understøttelse af alt, der er værd at bruge, både på billed og lydsiden, en controller og en fjernbetjening inkluderet, samt den bliver hele tiden opdateret og udviklet til.
Hvis du bruger Plex, kan den både bruges som klient og en ret habil server...
Af misthalu
#263454
Nvidia Shield kan ikke afspille Blu-ray ISO'er med fuld Java menu.
Det kan Zappiti'en så heller ikke endnu, men såvidt jeg har hørt skulle det komme til Zappiti i nær fremtid mens der ikke foreligger sådanne planer til Shield.
Brugeravatar
Af bjensen
#263553
Nu koster sådan en Shield jo altså ikke en kæmpe formue. Pricerunner siger 1499 i dette øjeblik. Det svarer til en god middag med fruen i byen. Bruger du den i 3 år så svarer det 42 kroner om måneden.
Det snedige ved Shield´en er, at den er det bedste bud på en afspiller som garanteret virker, og afspiller alt inkl. 4K lige nu (måske med undtagelse af førnævnte ISO´er med Java menu) OG der kommer jævnligt opdateringer.
Jeg kunne bedre respektere det store ønske om alternativer hvis der var features du akut ikke finder i Shield´en... Men pris argumentet alene virker fjollet. :)
Jeg har ikke fundet værdige alternativer. Jeg kan finde enkelte der næææsten kommer på højde med Shield men der mangler altid noget. Det er spildte penge når man ender med at udskifte til det rigtige produkt til slut alligevel.