Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chromebacker
#264623
hej
Er i gang med at prøve at finde ud hvad der kræves, og umiddelbart så er vi oppe i gaming klassen for at kunne klare UHD udsendelser via satellit f.eks.
Har ikke styr på om det samme kræves for et UHD diskdrev, hvis det overhovedert kan købes endnu??, og afkodes live?? men makemkv kan og arbejder på sagen mht at gemme UHD skiver på harddisk.

Min nuværende PC bryder nærmest hulkende sammen hvis jeg prøver, at se live TV i UHD via satellit, men kan snilt klare at streame blueray (mkv) og samtidigt optage 2 tv kanaler uden at kny, så UHD som sagt, kan den overhovedet ikke, så det kræver sin PC, ingen tvivl om det.

Det er ikke meget jeg har kunnet finde på nettet okring det, kun på Dvbviewers board er det nævnt, at man skal have sidste nye I7 processor, og et heftigt grafikkort med ikke under 4Gb + mindst 8 og helst 16 Gb ram på bundkortet.. men den kommentar er et par år gammel.

så.. men omvendt er det korrekt, at der ikke er meget rigtig UHD endnu. I europa så vidt jeg ved kun pr satellit og test udsendelser.

Mht streaming UHD ( youtube osv osv) så er der slet ikke det samme.
Mener at f.eks Netflix højest rammer noget der ligner 4Mbit/s .

Alm 720 HD ( satellit) rammer 9-12 Mbit/s Bluray ligger på ca 20-23 Mbit/s, og spørgsmålet er hvad UHD ligger på, jeg her ca 1 opdateret billede hvert 10-20 sekund... :( og Mbit/S drøner op og ned, ..mest ned..

Astra satellitterne er der hvor der er mest, men de kanaler der er rigtige kanaler som f.eks Sky Bundesliga fodbold og Canal+ er kodede, til det tyske marked.

Så selvfølgelig kan man sige det er omsonst at bygge en PC til det, men..ja..den sidste idiot :s er ikke født endnu haha

Hvis andre har nogen erfaringer, så endelig sig til...


PS der ser ud som om kun Pioneer er på markedet med UHD drev: https://geizhals.de/pioneer-bdr-211ubk- ... 706269.htm på markedet med UHD drev:
https://geizhals.de/pioneer-bdr-211ubk- ... 06269.html
og pæn pris... €271 = ca kr 2000,-

PS 2: fandt det her, og det får lige mig til at gå i tænkeboks, med dybe panderynker, for jeg ved hvor meget flimmer HD i sin tid gav, og manglende support fra Microsofts ( og seriøs arrogance), og spørgsmålet er om ikke Microsoft snart bliver overhalet inden om.. det er snart på tide..

https://answers.microsoft.com/en-us/win ... c2d?auth=1
Brugeravatar
Af bbplayer
#264627
Netflix kører nu omkring 15.8Mbit her på 4K programmer, så 4Mbit det må være begrænsningen af dit internet.

mht. Sat streams, så har jeg kikket på TravelXP streamen fra en satstream, og den var nu ikke højere end 20Mbit, Codec er så H265 så datarate er højere end ved lavere komprimeringer.
Af Supergris
#264661
HTPC er ved at være et niche-produkt, og kan i store træk, erstattes af én af de mange Android-bokse, der er på markedet, hvor Nvidia Shield TV er kongen eller en ATV4, hvis du er til Apple-produkter...

Hvorfor holder du fast på kravet om, det skal være en PC?

Til mit brug, har jeg ikke savnet min HTPC én eneste gang, faktisk tværtimod.