Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#212578
Hej!

Jeg er i gang med at erstatte mit Popcorn Hour C-200 mediecenter, men vil gerne have et setup hvor jeg har en bred understøttelse af videoformater, undertekstfiler, afspilning fra NAS og samtidig mulighed for at kunne afspille Blu-ray skiver, også den krypterede slags.

Oprindeligt ville jeg gerne bygge mit eget XBMC mediecenter, men så vidt jeg kan se kæmper folk hårdt med at få Blu-ray til at fungere på denne type mediecentre, især krypterede Blu-rays pga. licens.

Jeg overvejer derfor at investere i et færdigt mediecenter igen, lidt a la Popcorn Hour, men de har lidt den samme hæmsko som et XBMC mht. afspilning af Blu-ray skiver.

Er der nogen der kender et produkt der indeholder et kompetent mediecenter med komplet blu-ray understøttelse?.
#217244
Android (ARM)-baserede medieafspillere har aldrig været svaret på noget som helst, hvis der skal være tale om perfekt håndtering af framerates, BD, 4K og/eller betalte streamingtjenester - uanset hvad de kinesiske producenter måtte skrive om understøttelse af det ene eller det andet.

Hvis der er behov for at afspille fysiske BD-skiver er det langt den enkleste og billigste løsning blot at acceptere en ekstra boks under TV'et i form af en dertil indrettet BD-afspiller. Denne vil som regel også kunne håndtere de fleste betalte streamingtjenester, hvis man lige går 200 kr. over de billigste modeller.

Tilbage er så behovet for afspilning fra en NAS e.l. + de gratis streamingtjenester, hvilket kan håndteres af en RPi2, hvis der ikke er behov for de store kræfter (omend den æder næsten alt og håndterer framerates som den skal) eller en Intel NUC, hvis der er behov for flere kræfter og økonomien er til det.

Alt-i-een-løsningen (inkl. fysiske BD-skiver) findes praktisk taget kun(?) i form af en selvbyg-HTPC, men her betaler man dyrt for inklusion af BD + den nødvendige software.

http://forum.kodi.tv/forumdisplay.php?fid=112
#217256
For mig virker Himedia afspillerer vildt godt, de afspiller alt fra Harddisk eller usb memory stiks, •Video File: MTS, M2TS, TS, TP, MKV, AVI, WMV, MPG, MOV, VOB, MP4, FLV, IFO, BD ISO/Folder, DAT, DVD ISO, SWF, MVC, 3D Video
jeg har både en af de nye med Android og en af de forige modeller som benytter Realtek RTD1186DD Cpu
jeg har ikke mødt en fil til dato som ikke har kunne afspilles flydende, jeg gider heller ikke bruge fysiske medier, når man helt lovligt kan købe digitale, men det er jo en smags sag
#217259
#Torben Rasmusen

Det tør jeg ikke garenterer.. kender intet til NAS delen, ud over hvad de skriver, da jeg kun afspiller fra en lille USB3 Harddisk
Min Box er her http://www.iandroidtvbox.com/himedia-q1 ... -sata.html dog har de lavet en q16 II som understøtter 4K som denne ellers udmærkede billigere model her http://himediatech.com/q8.html
Måske kan du finde svar i tråden her http://www.avsforum.com/forum/39-networ ... hread.html
#217263
getjack skrev:For mig virker Himedia afspillerer vildt godt, de afspiller alt fra Harddisk eller usb memory stiks, •Video File: MTS, M2TS, TS, TP, MKV, AVI, WMV, MPG, MOV, VOB, MP4, FLV, IFO, BD ISO/Folder, DAT, DVD ISO, SWF, MVC, 3D Video
jeg har både en af de nye med Android og en af de forige modeller som benytter Realtek RTD1186DD Cpu
jeg har ikke mødt en fil til dato som ikke har kunne afspilles flydende, jeg gider heller ikke bruge fysiske medier, når man helt lovligt kan købe digitale, men det er jo en smags sag
Jeg forholder mig til at OP skrev:

"... men vil gerne have et setup hvor jeg har en bred understøttelse af videoformater, undertekstfiler, afspilning fra NAS og samtidig mulighed for at kunne afspille Blu-ray skiver, ..."

Her forstår jeg "skiver" som fysiske skiver. Det var et forsøg på at holde debatten på sporet.

Jeg er selv tilhænger af fysiske skiver pga. kvaliteten og ekstramaterialet og hvis jeg først har købt en fysisk skive gider jeg ikke bruge tid eller HDD-plads på at rippe den for at kunne afspille den fra en medieafspiller. Det er blot min egen begrundelse og jeg skal ikke kunne sige, hvorfor OP ønsker at bibeholde muligheden for at kunne afspille de fysiske(?) skiver.
#217270
#Globulus

Det har du også ret i, men TS skrev jo også

"Jeg overvejer derfor at investere i et færdigt mediecenter igen, lidt a la Popcorn Hour, men de har lidt den samme hæmsko som et XBMC mht. afspilning af Blu-ray skiver. Er der nogen der kender et produkt der indeholder et kompetent mediecenter med komplet blu-ray understøttelse?."

Popcorn Hour har jo heller ingen fysisk drev, så din ide med at købe en ekstra billig BD-afspiller er jeg enig i vil være klart det billigste & det nemmeste, hvis man absolute vil ha den mulighed :-)
#217282
Køb en Samsung bluray afspiller. Jeg tror alle deres modeller i dag har de muligheder du efterspørger. Ellers undgå de helt billige. Jeg har en kammerat som har en central nas, hvor han har film, musik osv. på. Ligeledes har han biograf med projektor og flere tv rundt om i huset. Alle har en Samsung bluray afspiller tilkoblet netværket med forbindelse til nas. Det er værd at undersøge nærmere.
#217283
Jeg fik i sin tid min PCH C200 leveret m et originalt BRD drev samt HDD .

Forøvrigt,så er jeg løbet i nogle problemer mht afspilning af de HD filer som Pinnacle tilbyder når man redigerer hjemmevideo . .