Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Spol
#210707
Jeg har en del DVD-film og et nyt Samsung TV.

Jeg vil gerne kopiere mine DVD film til en enhed, som muliggøre, at jeg kan se dem på mit TV, evt. over netværket, som om de var rigtige DVD'er, dvs. med menuer og det hele.

Hvad skal jeg bruge for at kunne gøre dette?

PFT og Venlig hilsen
Af elmo
#210792
Jeg kan ikke helt svare, men du behøver jo naturligvis rippe dine DVDer på en computer til videofiler. Jeg har ikke gjort dette i 10 år, så jeg ved ikke hvilke programmer, som er at foretrække til dette i dag. Jeg tror jeg brugte et som hed noget med "any" - det behøver jo i visse tilfælde omgå kopibeskyttelse. Jeg ved desværre ikke meget om dette, f.eks. om dine krav tl menuog precist vilke format som er bedst at gemme i.
Så skal filerne lægges på en server eller NAS box (eventuelt en afdanket computer). Og så behøver du noget for at vise på TV. Samsung SmartTV har (som de eneste tror jeg) en app for Plex. Plex appen kan vise dine videofiler fra din server/NAS, og giver en lang række fordele frem en 'dum' DNLA klient. F.eks. hentes automatisk metadata om film og serier. Jeg har skrevet mere udførligt i andre tråde her. Plex skal også køre på server/NAS - og ikke alle NAS kan dette.

Igen, jeg ved at jeg ikke helt svarer på hvad du spørger om - ville bare gøre opmærksom på at Plex kunne være en del af løsningen.
Af Spol
#210806
Tak, jeg vil kikke lidt på Plex.
Jeg vil kopiere DVD'erne over på en harddisk, der er ikke så meget i det.

Spørgsmålet er mere om jeg skal bruge en NAS, eller en medie box af en eller anden art.
Det kunne også være en enhed der blev koblet direkte til fjernsynet.
Af ByteMe
#210817
For at få menuer og ekstramateriale på DVD'er med, så er det smarteste nok at lave ISO image filer af dem. Det kan f.eks. gøres med det gratis program DVDShrink

Så skal du have en afspiller der kan håndtere ISO filer. Den løsning jeg selv bruger er en WD TV Live som koster lige knap 600 kr. Den afspiller alle formater og altså også ISO filer af DVD film med menuer osv. Det virker 100% som den originale DVD

Til lager kan du så enten bruge en NAS eller hvis det skal være billigt, en ekstern harddisk, en USB stick eller du kan streame DVD'er over netværk fra din PC. Du kan også kombinere disse muligheder som du har lyst.

Jeg har selv kørt med sådan en WD TV Live i flere år nu og synes det fungerer rigtigt godt. Min TV har godt nok indbygget medieafspiller, men den er langsom, hakker nemt og får ikke undertekster med.