Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ole Opfinder
#210214
Jeg har købt en af disse med store forventninger, men har måtte justere dem lidt. Jeg kan bare ikke få den på mit hjemmenetværk. Den finder automatisk IP adresser mv og har succesfuldt koblet op til internettet. Men dælme om jeg kan få den på mit hjemmenetværk så jeg kan afspille fra den via mine Androis apps BubbleUPNP og MediaHouse. Den dukker simpelthen ikke op som afspiller. Den er på listen på hjemmegruppens oversigt men sættes uden for gruppen da en fejl i Konfiguration/opsætningen af boksen forhindrer hjemmenetværket i at "se" den. Nå, kedeligt, for det er en af de få mediebokse jeg har haft der kan detektere alle 4 drev i min harddisk boks. Andre ser kun den først. Men nu til spørgsmålet: Hvordan afspiller jeg fra en USB pind i en af boksens USB indgange uden at sætte den til min monitor (jeg har ikke et TV og skal skifte mellem DVI og HDMI indgangene på min PC monitor hvis jeg skal se menuerne. Men det burde være muligt at bruge den som medieafspiller uden at skulle tænde et fjernsyn eller koble den til monitoren?? Jeg har købt SmartRemote app'en til min Galaxy og bruger den til at styre min surround forstærker og ville gerne kunne bruge Popbox'en til at spille min MP3-samling på.
Nogen der kan hjælpe??