Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Johnjohn
#2186
Hej jeg har tdc hybridnet og ville gerne kunne modtage i digital kvalitet lige som en selector fra tdc, men vil ikke have en selector
er der nogen der ved om det er muligt at hente de almindelige programmer via et digitalt TV kort eller pvr så jeg for den digitale kvalitet
???
:)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2189
Du skal bruge en DVB-C tuner, evt. med CI-slot. Når du slutter kabel-Tv signalet til DVB-C tuneren, vil du kunne se kanaler, som f.eks. DR1, DR2, TV2 og Infokanalen.

Hvis den skal fungere ligesom en selector, skal du indsætte selector Cam modulet. Altså ligeledes have mulighed for det i den DVB-C tuner du nu engang vil finde frem til. Hvis du får sat et sådanne modul i, så kan du se de samme kanaler som du kan se med selctor boksen.
Af hest
#3803
Rasmus Larsen skrev:Du skal bruge en DVB-C tuner, evt. med CI-slot. Når du slutter kabel-Tv signalet til DVB-C tuneren, vil du kunne se kanaler, som f.eks. DR1, DR2, TV2 og Infokanalen.

Hvis den skal fungere ligesom en selector, skal du indsætte selector Cam modulet. Altså ligeledes have mulighed for det i den DVB-C tuner du nu engang vil finde frem til. Hvis du får sat et sådanne modul i, så kan du se de samme kanaler som du kan se med selctor boksen.
Det er netop sådan jeg vil lave min HTPC når jeg engang får købt mit nye TV. Vil bruge min HTPC som selector sammen med MCE. TVkort + cam modul kan ca. skaffes for 1400kr så det er dobbelt pris af hvad en ok tvtuner koster, men kvaliteten er jo så også noget helt andet.


De næste par år bliver der meget forvirring ang. tv signaler. Der er både analog, digital og nogle skal være med og uden HDTV, så det gode ved en HDTV som selector er at du om et par år bare kan hive kortet ud og sætte noget andet i til den tid hvis der kommer noget nyt.
Af azirath
#7099
Et eksempel på en DVB-C tuner der med CI er Twinhan Cab CI. Jeg bruger selv sådanne to til at se Digital kabel tv fra TDC i MediaPortal. Kortene er dog ikke at sindsyg høj kvalitet(ikke at det gør noget for billedkvaliteten, mere med driver problemer etc). Jeg har hørt at FloppyDTV DVB-C som forbinder via Firewire skulle være bedre. Forresten det CAM der skal bruges er et rødt Viaccess. Hvis du skal bruge flere tunere skal du have flere smartcards fra TDC, bruge softcam, eller købe en smartcard splitter (www.smartwi.net).

Se evt denne side:
http://dvb.perch.dk/DVB.php