Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Toranaga
#208911
HEjsa

Jeg har monteret et LED bånd som dette http://www.jemogfix.dk/butik/el/lyskild ... 524&view=1

bagpå mit nye Sony 55X8505b. Effekten er fin med lidt lys bagved TV, men når det er tændt så går min WDTV boks amok og kører rundt som om man trykker på fjernbetjeningen!?
Det er ikke fjernbetjeningen til båndet der gør det, og har prøvet at pakke strømforsyning og det lille IR modtagerøje ind i staniol, men ingen forskel.

Er det ikke underligt!?
#208921
Det er set før. Jeg havde problemet med min WD TV HD (2008-model) og Netgear NeoTV 550 (ca. 2010/2011) da jeg havde mit CCFL-baserede Philips 42PFL9603D. Jeg kan ikke huske, om det var CCFL-belysningen, der gjorde det, eller om der kun var problemer med betjeningen af boksene når Ambilight var slået til.

Jeg ved ikke lige hvad staniol skulle gøre godt for men måden jeg løste mit problem var at klippe en strimmel af en antistatisk pose (af den type et kort til en PC er pakket ind i) og klæbe det foran øjet.

Det var ikke alle IR-modtagere, der led af dette problem. Min Apple TV 2, min DVD-afspiller og min BD-afspiller havde ingen problemer mens de omtalte bokse nærmest var umulige at styre.

Problemet og et fix er beskrevet her: http://philips.samipupu.com/wdtvhack/

Jeg "indbyggede" så ikke lige hacket som det er vist på nogle af disse billeder men tapede ganske enkelt strimlen udenpå boksen, dvs. uden at åbne den.

Da Philips'en døde og jeg fik et Sony LED TV pillede jeg strimlerne af igen - eller rettere strimlen fra NeoTV 550 da WD TV'en var sendt på pension.
#208926
Har lidt samme oplevelse.

Også lysbånd dog fra harald nyborg.

Når jeg bruger apple tv boksen skifter den farve, ikke ved andet brug.

Det har jeg bare lært at leve med, ir modtagerne til ledbånd er sikkert af rimlig ringe kvallitet.
Af Toranaga
#208930
Gad vide om et simpelt LED bånd, der bare lyser hvid uden remote også giver problemer?
Af lennon
#208942
Toranaga skrev:Gad vide om et simpelt LED bånd, der bare lyser hvid uden remote også giver problemer?
Hvidt lys med den rigtige farvetemparatur er jo det optimale mht billedkvalitet . Alt andet med skiftende faver osv fucker til gengæld med overall billedkvaliteten