Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#207038
Hejsa folkens jeg er ny på forum`et, så håber spørgsmålet havner i rette katagori :)

Jeg har TV og PC stående i forskellige rum i huset, mangler den bedste løsning for streaming fra pc.

Jeg har tidligere brugt Western Digital Live streameren, men synes den er langsom, bøvlet og generelt bare kedelig at have med at gøre, samt jeg er træt af at skulle benytte en ekstra fjernbetjening hele tiden..

Jeg har forsøgt mig med Samsung Allshare, og har konkluderet som så mange andre rundt på nettet, at det umildbart er det værste stykke software på nettet..... ;)
Det crasher konstant, og jeg har forsøgt mig med at slette den XML fil som mange skriver skulle fikse det, uden held..

Er der alternativer til software som kan fungere for mig? Jeg kunne godt overveje at købe nyt hardware af en art hvis det er det rigtige for mig.. Men så er der stadig problemet med fjernbetjeningen, som jeg gerne ville slippe for..

Håber nogen kan hjælpe
Mvn Morten Laursen.
Af elmo
#207062
Har selv tidligere brugt WD boxe. Har nu både et 2013 F og 2014 H Samsung SMART TV.
Samsung har (som det eneste brand, tror jeg ?) mulighed for Plex appen. Jeg er meget begejstret for den for lokal indhold. Det kræver at Plex også kører på din lokale server. Det fungere bedst om det er en rigtigt server, eventuelt bare en gammel afdanket PC. Dog kan visse high-end NAS også køre Plex.
Med Plex får du:
En Netflix-agtig brugerflade via Plex app på SMART-TV.
Automatisk søge views - f.eks. viser nye afsnit af serier på tværs af folder strukturer.
Automatisk meta-data (f.eks. kort beskrivelse af afsnit for TV serier),
Holder styr på hvad som er set
Plex kan også rekode alle formater.
Plex kan også anvendes via app til Android/ios og PC til at se dit indhold remote