Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Enieh
#202677
Hej Alle,

Dette kan være postet i en forkert del af forummet.

Jeg har igennem længere tid studeret markedet omkring mediecentre, netværksservere og diverse afspillere med henblik på at optimere mit eget setup i min lejlighed. Synes umiddelbart at markedet ikke er til at overskue og har svært ved at bevare overblikket om, hvad det er jeg behøver for at opfylde mit behov.

Nuværende setup:

Tv i stue: http://www.lg.com/dk/support-produkt/lg-42PQ2000 - endnu ældre tv i soveværelse.
2x aTv3 i henholdsvis stue og soveværelse - Disse benyttes til Netflix og afspilning af rippede dvd'er.
Yousee Tv Boks i stue (Skal udskiftes, diverse funktioner benytte ikke)
Stationær computer, hvor jeg ripper kærestens dvd'er ved hjælp af Handbrake laver det til Mp4, så disse film kan ses i henholdsvis stuen og soveværelset.

Ønsket setup:

Ville gerne have et setup, hvor jeg slap for at konvertere til Mp4 - Gerne andre formater for at bevare kvaliteten bedre. Filerne skal dog være tilgængelig både i stuen og på soveværelset og gerne med undertekster og metadata. Det vil sku kræve en masse plads da mit film kartotek er ret stort.
En ny afspiller i stuen og på soveværelset skal kunne tag Netflix og evt. HBO.
Hvis det er muligt kunne det være rart, hvis man kunne optage noget i stuen, men se det senere på aftenen i soveværelset.
Det skal være et brugervenligt interface

Kunne være rart som ekstra bonus at kunne browse ens film kartotek på sine iOS enheder.

Hvis der er behov for uddybelse så må folk sige til og forskellige forslag modtages med kyshånd.

/Heine
Af elmo
#202682
Plex er en mulighed. Med Plex server på computeren er det bare at droppe video filer i forskelligt format, så transcodes dette og Plex henter selv metadata, eventuelt inklusiv undertekster. TV serier indexeres, du får automatisk 'last added', 'last aired', status over hvad som er set etc.
Plex apps findes i alle fald for Samsung SMARTTV og sikket også andre. Ellers kan en Chromecast til 270 kr. bruges med en app till iPhone eller Android, som dog koster lidt. Ser ud om ATV også understøttes.