Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Brammer
#202527
Hejsa

Jeg har lige købt mig et LG 55lb87 55" (Lidt noget andet end mig 6 år gamle Samsung 42" Plasma)

Jeg har kigget lidt på nettet og jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvordan man finder filer på sin pc igennem sit smart tv

Jeg har før haft en WD live tv boks der gjorde det super godt.

Nogle der har en ide til hvad jeg kan gøre.

Undskyld hvis det står et sted i forummet eller på google. Syntes ikke jeg har haft succes med at finde det..

Tak
#202539
Først og fremmest skal både tv og Pc være forbundet via det samme netværk, enten via wireless eller fast kabelforbindelse over en router f.eks. :) Du skriver ikke så meget om hvilket udstyr du har - netværks forbindelse, hvilket styresystem du anvender osv.

Windows 7 eller senere vil helt klart være en fordel, hvis det skal være nemt at forbinde de 2 enheder :)

Hvis du allerede har forbindelse mellem de 2 enheder og anvender Windows 7, så kan du forsøge at finde din Pc via SmartTv menuen og få forbindelse til en mappe med dine film osv. - er som regel en mappe på Pc'en med delte filer, hvortil man i forvejen har rettigheder :)
I SmartTv kan du f.eks. gå ind under videoer og vælge at tilslutte "enheder i nærheden" (DLNA) via dit hjemmenetværk eller lign. - ved ikke helt hvordan det ser ud på et LG Tv, men prøv dig frem, hvis ellers det andet er iorden :)
Af Brammer
#202567
Jeg har nu prøvet med både wired og wireless.

Windows 8.1 og har TDC med en router af en art. Står ikke rigtig noget på den. Men det er den der fulgte med fra TDC. Homebox tror jeg det hedder. Jeg har omkring 9-10 enheder koblet til. Hvis både konens og min telefon er til (PCx2, tv, ps3, ps4, WD live tv box, tabletx2 telefonx2) Ps3 og ps4 er ikke altid tændt.

Jeg kan godt se mit tv i Network på min pc. Men når jeg trykker på det kommer der bare egenskaber op og der er intet at ændre eller trykke på.
Af Maejsh
#202579
for mig så virker smart feature ikke særlig godt mht. afspildning af ting fra min pc (bærbare) - kan dog være pga jeg på den bærbare kører over trådløst net.. men det hakker og forsinker lyd fra billedet..
og det er til trods for et sprit nyt sony w955b TV..

har også en WD live box, som også fungerer, men det kræver så en ekstra remote, og til dels langsomme menuer, og kan ikke afspille iso filer (så vidt jeg ved?)..

så pt. for mig virker det bedste og billigste løsning at at være Serviio, et gratis program, og nemt at sætte op og afspiller mange filer, dog stadig ikke ISO, men det virker ikke til at der er mange som gør descværre :/...
har brugt denne video til opsætning https://www.youtube.com/watch?v=v1DHNhA ... 4005947309
og ellers serviio hjemmesiden, og det er nemt at finde fra TV'et og kan bruge TV remoten til pause og play osv.. og det afspilles helt fint :)
Af Supergris
#202581
WD TV Live afspiller UDEN problemer både .iso og .img, men dette er efterhånden et udgået format, med mindre man har en masse dvder liggende.
MKV eller MP4 er de formater, man sædvanligvis konverterer HD-film til...
#202597
RockMedØerne skrev:Hvis du har Pc'en tændt, kan du så tilsvarende se den fra dit LG tv - f.eks. under videoer i SmartTv "enheder i nærheden" ?
Nej der er ingen ting.. :(
Af Brammer
#202598
ColonelHotHead skrev:Har du kigget på smart-share funktionen?

Kan hente Media-Link til din pc her http://www.lg.com/dk/support/smart-share
Det burde helt sikkert give dig muligheden i "Inputs" at der bliver medie bibliotek tilgængeligt

Den ene fil fylder 166 mb :/ . Den anden har jeg installeret men den vil ikke rigtig vise noget alligevel.

Min WD box har fint spillet iso filer. Den har faktisk været rigtig god
#202599
Jeg installerede den store fil og fik det sat op og nu virker det.

Fik at vide at begge programmer pà LG's side ville virke. men kun det første åbenbart.

Tak for hjælpen drenge:)
Af ThomasT1976
#202756
Jeg ville bar installere min WD TV Live igen. Den gør det bedre end alt smart-tv, hvad angår film-afspilning.
Af Brammer
#202777
Jeg syntes min WD live tv box er ekstrem langsom. Mit tv gør det meget bedre.