Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AndyK
#199717
Hej

Jeg overvejer på et tidspunkt at købe en chromecast, og da jeg læste op på folks erfaringer fandt jeg flere tråde, der nævner at dimsen kun kan outputte 60 Hz hvilket så (naturligt nok) giver en rigtig dårlig oplevelse når der afspilles materiale produceret i 50 Hz.

Jeg synes dog at den forholdsvis lille mængde diskussionstråde, der nævner problemet, indikerer at det i hvert fald ikke er alle der har problemet.

Derfor vil jeg gerne høre hvad erfaringerne er blandt folk her.

Det skal siges at jeg er klar over at 24P ikke er understøttet - der har jeg min bluray-afspiller der håndterer 24P fra Netflix ganske godt.

På forhånd tak
Af AndyK
#199819
Rasmus Larsen skrev:Jeg kan godt prøve at tjekke på min egen her i weekenden. Den skal bare lige op fra skuffen. Det er sku ikke tit den bruges hjemme hos os efterhånden.
Det ville være super.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#200182
Jeg kan bekræfte, at det samme er tilfældet på min. Den er låst på 60 Hz lige nu. Det er bestemt tydeligt på 50 Hz materiale og 24 Hz materiale gengives naturligvis heller ikke perfekt.
Af AndyK
#200197
Rasmus Larsen skrev:Jeg kan bekræfte, at det samme er tilfældet på min. Den er låst på 60 Hz lige nu. Det er bestemt tydeligt på 50 Hz materiale og 24 Hz materiale gengives naturligvis heller ikke perfekt.
Tak for testen. Ved du om din chromecast var fuldt opdateret da du testede (jeg har ikke helt styr på opdateringsproceduren på en chromecast).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#200198
Det må den være, ja, for den opdaterer automatisk. Jeg kan godt tjekke versionsnummeret, når jeg sidder foran den igen.

Hvor har du fundet debatten, som du henviste til i første indlæg? Jeg er nysgerrig for at læse lidt med på sidelinjen :-)