Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#195075
Skal kun bruge den til afspilning af filer, så har ikke brug for HDhomerun. Er medlem af en anteneforening, som jeg ikke rigtig kan melde mig ud af. Eller det kan jeg godt, men bliver dyrt, den dag jeg flytter, når det skal lægges ind igen.

Ser alligevel ikke meget TV.

Er det nødvendigt med keyboard ? Udover til selve opsætningen måske. Har siddet og læst lidt om openelec ( Det er gratis, så du behøver ikke windows 7-8 med xmbc ) som er linux xbmc, så det booter direkte op i XBMC, så det hele kan styres med en fjernbetjening.

Tror måske jeg går den rute med en Nuc + en extern disk med en 4tb WD red.

Ville selvfølgelig allerhelst have en Nas, men det er pengene ikke lige til nu. Så kan jeg vel alltid invistere i en nas senere, og smide den externe harddisk over i ?

Ja, har kigget lidt på de ssd harddiske til dem. Skal bruges en msata disk. Kan få en 60gb intel til en lille 500 mand + 4gb ram for 300kr ca + et par hundred kr for en fjernbetjening.

Så ved siden af en harddisk box til en 200kr ca også, så du kan bruge en WD red harddisk, som er beregnet til 24/7 brug
#195076
Det med 48 fps ved jeg ikke om jeg kan klare, men min PCH A400 klarer resten.
PCH har desuden en super nice iPad app som fungerer upåklageligt og giver en rigtig god præsentation af ens filmudvalg (og serier).
Hvis det havde interesse kunne jeg måske lokkes til at lave en lille video.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#195102
Vi har anmeldt A400 her på siden. Der er også video og screenshots af iPad Appen.
Af Andersss
#195103
Torben Rasmussen skrev:Vi har anmeldt A400 her på siden. Der er også video og screenshots af iPad Appen.
No offense, men den anmeldelse er ved at være godt forældet. Det eneste som ikke har ændret sig er hardwaren.
Der er blevet introduceret nyt interface og kraftig software forbedring. Desuden er de igang med at introducere en ny afspiller, som skulle være mere alsidig, end den som findes i nuværende firmware. Ligeledes arbejdes der med SMB2 implementering.
#195163
JacobLau skrev:Det lyder godt, :)
Den vil jeg glæde mig til at se!
Den er igang med at uploade til youtube nu. Det tager lidt tid.
Overordnet har jeg bare lavet en lille funktionsvideo som viser responstid, opstartstid (fra standby), iPad app funktionalitet og afspillerfunktionalitet og hastighed.
Af beatmore
#195164
Jeg er så småt begyndt at kikke på at skulle have en ny media afspiller, men regner med at der kommer til at ske en del næste år, med 4K (ikke at mit tv skal skiftes de næste 3-4 år), HVEC osv. så er spændt på at se hvad der dukker op.

Jeg har en WD TV Live 2.gen nu den virker fint spiller alt hvad jeg kaster efter den, men softwaren er temmelig træls, og der kommer ikke flere opdateringer til den.

Noget af det jeg savner mest på de her bokse er danske medie funktioner, har jo ikke noget at bruge 15 US only services til...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#195193
Umiddelbart, så kan jeg ikke se noget i den video, som er anderledes end den boks jeg anmeldte i sin tid. Både interface, navigation og iPad-interface er identisk med det jeg havde mellem hænderne.
Af Andersss
#195194
Home screen har ændret udseende her til sommers. Man har også nemmere muligheder for at oprette genveje på den.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#195198
Du kalder vores anmeldelse forældet, men eneste forskel er muligheden for at tilføje genveje på startskærmen? Det er da ikke så radikalt et makeover, som du gjorde det til på forrige side.
Af Andersss
#195201
Torben Rasmussen skrev:Du kalder vores anmeldelse forældet, men eneste forskel er muligheden for at tilføje genveje på startskærmen? Det er da ikke så radikalt et makeover, som du gjorde det til på forrige side.
Som jeg læste jeres anmeldelse, så var der generelle problemer med afspilleren som ikke var stabil. Det at de har fået fixet det, synes jeg er den største forbedring siden anmeldelsen.
Det var ligeledes stabilitet og brugbarhed som de fleste klager gik på, da produktet blev lanceret... og adskillige måneder frem :)