Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JacobLau
#195245
Ja, det er rigtigt nok :) Og tak for videoen forresten ;)

Det jeg egentlig ville spørge om var, hvilken kvalitet/størrelse har dine filer? - forestiller mig, at du kører 1080p, men tænker mere på hvilket lydformat dine filer har?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#195267
På min Dune tager det også et par sekunder fra du trykker start til filmen kører. Det kører også via Gb LAN og filmene er 1:1 BluRay rips med det lydspor der nu end måtte følge med.

Det der tager længst tid er faktisk skiftet fra 50/60 Hz til 96 Hz når man ser BluRay. På Dune kører interfacet nemlig ved enten 50 eller 60 Hz, men filmene er jo lagret i 24 Hz og det er omskiftet på selve TV, der forhindrer billedet i at komme hurtigere.
#195281
hmenne skrev:Hej jeg har prøvet rigtig mange forskellige Streaming bokse/Løsninger de sidste 10 år i lang tid var Popcorn boksene mine favoritter. Men efter at have købt mig en Roku 3 må jeg sige at i øjeblikket er den langt den bedste som jeg har prøvet. Og bruger fladen er supper nem så også konen kan bruge den. Og ikke mindst når man streamer lokalt så æder den bare alt hvad man hælder i hovedet af den. Jeg har i øjeblikket ATV 3, RBPie med XBMC, Chromecast og Roku 3 kørende her. Samt Popcorn A100, popbox V8 samt Phillips Stremium SL400i liggende i skuffen. Resten af de bokse jeg har haft er enten solgt eller foræret væk. Bokse med hardisk i gider jeg ikke mere da jeg har pc og Nas i et andet rum end det vores Tv er i. Jeg blev træt af at uanset om boksene var i standby så var der hardisk aktivitet. Men efter min bedste overbevisning så gå efter en Roku det er et super lækkert stykke elektronik. Jeg håber at de får lanceret deres bokse her i dk.
Roku understøtter da ikke andet end MP4 og MKV? Hvordan har du fået den til at afspille andet. Og hvad med indlejrede undertekster?
#195362
Min gode ven fik igår en Intel NUC med XMBC i gave som han har fablet om hele dagen i dag. Og han har alligevel fået sat en lille spire i hjernen på mig, angående at dette også er løsningen til mig.

Min største bekymring er dog bare, om denne boks vil være lige så simpel at bruge som min nuværende WD TV boks. Den kan selvfølgelig indstilles til at boot XBMC fra opstart, men kan jeg forvente den ellers vil kører som en almindelige medieplayer?

Ligeledes er jeg også bekymret om, om min Harmony One fjernbetjening vil fungere optimalt?
#195411
Idag er hele dagen gået med at researche om Intel's NUC løsninger og har netop lige investeret i følgende:
http://www.proshop.dk/Stationaer-Mini-P ... 79754.html

Det bliver rigtigt spændende at skulle lege med den!

Jeg er dog lige blevet opmærksom på, at der ikke er en ethernet port i boksen og må derfor kører trådløst (tilkøbt modul).
Hvis både min router og denne boks kører med N-standarten, vil jeg så opleve problemer med at streame de tunge film? (1080p, DTS-HD MA og 48fps)
#195413
Jeg har selv købt en Nuc, efter jeg har læst om dem. Men jeg har købt deres Haswell udgave, fordi der er en 24p bug i den udgave du linker til. Hvor meget det kommer til at påvirke dig ( om der kommer et hak en gang imellem ) er op til dig, men synes lige jeg ville gøre opmærksom på det.

Har desværre ikke fået min Nuc op at kører endnu, da jeg åbenbart fik købt forkerte ram til den. Det er den åbenbart meget striks med. Noget med volten på dem. Jeg havde købt 1.5v ram og den kan kun kører med 1.35v ram
#195415
Bare søg på google - Intel Nuc 24p bug. Så kommer der tonsvis af emner op om det.

Det er som sagt rettet i deres haswel udgave. Den jeg har købt koster 1800kr ca og der er IR modtager indbygget i den !! Det der gjore at jeg bestilte den egenligt :) Så den kan styres med en fjernbetjening, uden at skulle købe ting ved siden af, for at få den til at virke med en fjernbetjening. Jeg gider ikke selv sidde med Keyboard/Mus foran TV'et, så når jeg får den op at køre ( når jeg får de nye ram ) så skal den bare boote direkte ind i XBMC. Vil bruge windows 8 til det.
Af JacobLau
#195416
Hmm, jeg synes bare, at 900,- for en nyere CPU, hvor jeg tvivler på, at der kan mærkes forskel plus en indbygget IR er meget, ellers giver jeg dig fuldstændig ret :)
#195418
Det er sevlfølgelig op til dig. Jeg ville bare ikke risikere at det hakker. + en haswell cpu er mere fremtidssikret. Tænker 4k her. Selvom det nok er lang tid væk, inden det kommer i normale menneske penge. Men var nu mest for den indbygget IR jeg købte den. Er virkelig lækkert.
Af JacobLau
#195419
Tja, man kan også sige, at hvis jeg alligevel skal investere i Wifi modul og ekstern IR løsning, så bliver det samlet ca. 1500,- og så er der kun 500,- forskel :p

Er det en harmonie fjernbetjening du har tænkt dig at bruge?