Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#194960
Hej nørder :)

Jeg har længe været den glade ejer af både en WD TV Live Hub til stuen og en WD TV Live (3. gen.) til soveværelset, men især førstnævnte er på det sidste begyndt at drille en del og genstarter ofte, når jeg starter en film, den vil ikke altid samarbejde, når jeg overføre filer til boksen, samt er utrolig langsom i menuerne.

Derudover opdagede jeg den anden dag, at der var kommet ny firmware til WD boksene som supporterede DTS-HD MA og jeg tænkte WAUHHHH!!!. Dog fandt jeg ud af, at denne opdatering ikke (endnu?) er kommet til WD TV Live Hub.

Derfor tænker jeg nu, at det må være på tide med en ny og evt. bedre medieplayer.
Her er mine ønsker, krav og behov:

- Jeg bruger kun min medieplayer til afspilning af film lokalt, dvs. ikke netflix eller lign.
- Den skal kunne håndtere de mest brugte formater som .mkv filer optimalt i 1080p.
- Den må meget gerne kunne køre 48fps.
- Den skal kunne bitstreame DTS-HD MA og Dolby TrueHD som formater derunder.
- Den skal kunne præsentere mit filmbibliotek flot og informerende
- Menuerne skal kører flydende og være lækre
- Om det er med intern hdd eller den skal tilsluttes med usb er underordnet, bare den kan tilsluttes ethernet.
- Ekstrafunktioner som ikke er relevant for afspilning af film er jeg ikke interesserede i.
-

Prisen er som sådan underordnet, bare den følger kvaliteten af produktet :)

Jeg har ledt efter denne boks over en lang periode nu, men har ikke fundet en der opfylder alle krav.

Jeg håber i kan hjælpe mig med julegaven til mig selv ;)
#194982
Jeg leder efter præsis det samme. Men har ikke haft held til at finde nogen boks, som kan alt det.

Eller jo en. zappiti box, men bryder mig ikke om zappiti, den måde man skal indeksere ting på. Der skal man stadig bruge sin computer.

De skriver dog inden på deres hjemmeside, at auto scrape af ens nas eller hvad man nu bruger, arbejder de på. Så man ikke skal bruge computeren til det.

Det er den perfekte box for mig, hvis de får lavet en update, som kan auto scrape, men indtil da, duer den heller ikke for mig :(
Senest rettet af Leska 15. dec 2013, 22:19, rettet i alt 1 gang.
#194985
Orv, den har jeg ikke hørt om! Den ser spændende ud!
Den skal jeg da lige læse lidt mere om :)

Ved du om, der findes danske forhandlere af den? Og hentyder du til den store eller lille box?

Hvad betyder "auto scrape"? :)
#194988
Zappiti er bygget op sådan lige nu, så du skal sidde og impotere alle movie skins/serie skins osv på din computer, så smider dem på et usb stik og så over i din zappiti box. Kunne godt bruge noget input her, hvis det kan laves smartere, men det er lang tid siden jeg har haft min dune afspiller selv, så kan godt være jeg husker det forkert. Men jeg synes ihvertfald det var besværligt.

Hvis det autoscrape blivet lavet, så kan du lave det hele fra boxen, uden at skulle have din computer tændt + slippe for at overfører frem og tilbage. Jeg synes det var besværligt, da jeg havde min Dune ( zappiti boxen er bare en dune afspiller, men med zappiti installeret fra start istedet, så den booter op i det )

Der er ingen danske forhandler af den. Jeg ville bare ha bestilt den fra deres hoved hjemmeside, men jeg har slået bremserne i, indtil jeg ved med sikkerhed at de får lavet den autoscrape funktion.

Har undersøgt MANGE boxe, men næsten 80% af dem ikke TRUEHD eller passthrough eller også hvis de endelig har det, så har de ikke det kraftigste hardware og kan ikke altid streame 1080p perfekt osv.

Der er mange spændende boxe undervejs, hva jeg kan læse mig til, men hvornår de bliver released er ukendt. Indtil videre er det den zappiti box der virker mest lovende. Ihvertfald for mig.

Ellers kan du hvis du har pengene til det, lave din egen htpc ud af en Nuc intel computer, men det bliver en dyr løsning synes jeg, hvis du som mig, vil have en fjernbetjening til osv, så du ikke skal sidde med keyboard og mus foran tv'et, så går pointet lidt af det af have et mediacenter, selvom det har alt du skal bruge lige her og nu

Det er den lille box jeg har kigget på.
#194989
Ja, det lyder ret besværligt.

Ønsker et system der virker nogenlunde magen til det på WD LIVE TV. Altså med en intern harddisk eller harddisk tilkoblet via USB, hvor jeg så fra min computer overfører dertil. Så der skal ikke streames fra en shared folder eller lign. - Jeg ved ikke, om jeg vil støde på samme problem med, manuelt at skulle overføre moviesheets.

Jeg fandt en dansk forhandler af den store Zappiti Player:
http://www.medieafspiller.dk/shop/zappi ... -251p.html
Af Leska
#194990
Det er dune udgaven. Den kan du også ligge Zappiti over på, men det er ikke helt det samme som den rene zappiti box, som jeg kan forstå på det.

Dune afspilleren virker som om den er ved at dø. Folk på deres forum virker fortvivlet over at der aldrig kommer updates osv og bliver holdt hen i det mørke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#195002
Leska skrev:Det er dune udgaven. Den kan du også ligge Zappiti over på, men det er ikke helt det samme som den rene zappiti box, som jeg kan forstå på det.

Dune afspilleren virker som om den er ved at dø. Folk på deres forum virker fortvivlet over at der aldrig kommer updates osv og bliver holdt hen i det mørke.
Nej, det er Zappiti-udgaven. Dune-udgaven har ikke Zappiti på når den leveres, det har den her. De er dog 100% ens rent hardwaremæssigt og du kan få den rene Dune-udgave til at gøre det samme ved blot at indstille den til at starte Zappiti pr. default.

Der er dog ingen af dem der kan scrape automatisk.
#195007
Okay. Sådan som jeg læser det på zappiti forums, så virker det som om folk med Dune afspillere, ikke kan bruge Zappiti's udates. Derfor jeg skrev at folk virker fortvivlet på Dune's forums, med at de aldrig får updates længere, eller for noget at vide
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#195014
Det er muligt, at Zappiti har droppet at opdatere deres "app" til den normale dune og kun gør det via firmwares i fremtiden. Det er naturligvis lidt synd for de der gerne vil have en native Dune og så selv lægge Zappiti ind (og evt. køre både Zappiti, Yadis og MyMovies).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#195022
Jeg tror den liste er ret kort. XMBC får du kun i Android-boksene eller i en HTPC, og hvis der skal være TrueHD og passthrough, så er det vel MyGiga ATV400.