Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gask
#193940
Hjææææælp, jeg har netop købt et hurtigt 64 GB USB-Stick til at optage tv på (pvr), men det virker desværre ikke. Stikket er formateret efter alle kunstens regler, men jeg har på fornemmelsen at det ikke virker fordi tv-signalet allerede er konverteret til et analogt signal i min tv-boks (Telia). Tv'et er i øvrigt et Sony i w6-serien. Er der nogen der kan hjælpe....

PS:undskyld hvis ikke jeg har fået placeret emnet i den rigtige kategori.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#193944
Dit tv er vel så også koblet til Telia boksen via HDMI ?

Mig bekendt virker PVR recording på tv'et kun, hvis tv'et modtager signalet via antenne indgangen - er nok deri problemet ligger istedet !
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#193946
Ja, du kan udelukkende optage et TV-signal. Intet der kommer ind via HDMI kan optages på TVet.
Af Gask
#193954
Øv, det lader til at jeg må skifte tv-udbyder eller også prøve at sælge det. Det bliver så nok det sidste. Tak for svarene.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#193955
Inden du forvikler dig ud i desperate køb af andre tv, så gælder det med PVR recording for samtlige tv på markedet, så det løser ikke problemet at købe sig ud af det hva tv angår - ved ikke om Telia måske istedet kan tilbyde en boks, der også har optagelse indbygget, men det kunne være løsningen :)
Af Gask
#193958
Tak for inputet, men det var nu ikke tv-et jeg så overvejede at sælge, blot usb-sticket. :-)
Hvad angår tv-udbyderen, så er Boxer vist de eneste der tilbyder en lille tv-pakke til en fornuftig pris. Her får jeg så DR og TV2 i HD, så det var måske værd at overveje.
Af Gask
#198232
Jeg takker for kommentarerne, og resultatet er blevet at jeg skifter udbyder, således at jeg kan bruge tuneren i tv-et.