Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#191075
Hejsa,

Jeg håber, at nogle af jer mere "fagkyndige" kan rådgive mig lidt i valg af streaming device. Jeg har kigget forum igennem uden heeelt at finde det jeg søger.

Jeg er kun interesseret i trådløs streaming af mine medie-filer på min pc til tv. Alle de online tjenester såsom netflix, HBO osv interesserer mig ikke.

Jeg har kig på hhv WD TV Live 3rd gen og WD TV Play; kan I kommentere på hvilken der vil være bedst til mit beskrevne formål?

Andet brand end WD, hvis dette vurderes bedre til formålet, må selvfølgelig gerne foreslås!

På forhånd tusind tak for hjælpen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#191077
Hvilken type film skal der streames? Blu-Ray eller DVD?
Af Tissie
#191086
Torben Rasmussen skrev:Hvilken type film skal der streames? Blu-Ray eller DVD?
Typisk divx, avi, mp4, mkv og den slags, og .srt undertekst-filer
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#191088
Yes yes, men nu er DIVX, AVI, MKV og MP4 jo blot en container. Hvilken type film har du puttet ned i containeren - en HD film eller en SD film?
Af Tissie
#191090
Torben Rasmussen skrev:Yes yes, men nu er DIVX, AVI, MKV og MP4 jo blot en container. Hvilken type film har du puttet ned i containeren - en HD film eller en SD film?
Typisk SD, størrelse på filerne er typisk 700 mb eller 1.3 GB
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#191096
WDTV Live kan håndtere flere formater end Play, så den er det bedste bud af de to.
Af Tissie
#191118
Okay, tak for hjælpen. Findes der andre devices der er bedre end WD TV Live 3rd gen i cirka samme prisklasse?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#191121
Til prisen, nej. Den boks har været temmelig svær at slå lige siden den kom frem.
#191180
Har selv brugt en WDTV live 3rd gen til samme formål i snart et år og den kører perfekt og spiller ALT du smider igennem den uden de mindste problemer. Hvis du har mulighed for at trække kabel så anbefaler jeg det kraftigt hvis du skal op i 720p eller 1080p. Man kan opleve udfald i komplicerede scener hvor der skal større mængder data igennem. Fjernbetjeningen er lidt træls, svært at finde nogle knapper uden at kigge på den, men selve boksen er bare super.
#191202
Jeg har problemer med netflix på min wd live det sker ofte at der ingen lyd er. Hvis jeg så går ind og afspiller en film fra den tilsluttede hardisk kommer lyden for det meste igen i netflix.
Har også haft andre stabilitetsproblemer, som dog er ophørt efter jeg er stoppet med at bruge den til netflix...
Den er dog korrekt at den fungere glimrende som afspiller af mediefiler. Det er bla. Positivt at den kan sættes til at matche videoens framerate
#191232
I forbindelse med lydproblemer via Netflix. I nogle tilfælde kan det faktisk skyldes lyd indstillinger på selve tv'et. Hvis dette sker ofte så prøv at se om dit tv er sat til at køre f.eks Dolby Digital eller DTS lyd på kilden...prøv at lave det om til STEREO og se om det hjælper...sådan lige til at prøve sig lidt frem. Hvis ikke det hjælper så måske prøve at lave samme nummer på WD TV boksen...at tvinge den til Stereo lyd og ikke "flerkanals" lyd. Det er ikke sikkert at dette er problemet men det er et forsøg værd :-)
#191235
Nu kender jeg kun den nye generation (3rd gen) og den har ingen problemer med hastigheder...kan være at de ældre er langsomme. Den starter meget hurtig op fra slukket tilstand og når man hopper rundt i mapper og starter afspilning så går der ikke et sekund før den er klar. Jeg kender 2 stykker som også har den samme generation og de er også meget tilfreds med hvor kvik den er med navigering og at komme igang med afspilling. Der skal dog også siges at den var lidt langsommere dengang jeg kørte med Wifi men ikke noget til at klage over.