Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mordinaz
#191061
Jeg har lige købt et tv fa Samsung (UE55F8005) og er glad og tilfreds. Jeg finder dog ud af at mit (lidt gamle) anlæg (HT-BD1250) ikke vil samarbejde med mit nye tv.

Når jeg ser DVD eller Bluray på hjemmebioen, så fungerer lyden på alle 5 højtalere samt sub. uden problemer. Men hvis jeg slår over på almindelig TV og/eller vil bruge min PS3/Apple TV, så kommer der kun lyd ud af den ene af de forreste højtalere.

Da mit anlæg ikke understøtter HDMI kabler med ARC, så havde jeg tænkt mig at bruge en analog udgang fra tv'et, men dette findes åbenbart ikke.


Nogen som kan hjælpe/guide mig, så jeg kan få lyd i alle højtalere?

På forhånd tak :-)
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#191065
Du skal bruge den optiske digitale udgang på tv'et for at tilslutte det til dit anlæg - findes ganske rigtigt ikke en analog linie lydudgang på det tv !
Nu vil du så sikkert sige - jamen jeg har ingen optisk ingang på mit anlæg :-/
Her er det så at denne lille D/A adapter/konverter kommer ind i billedet

http://www.hifiklubben.dk/Products/argo ... ter-47837/

Du får endda et optisk kabel med i købet, men så sku det også være til at ha med at gøre, at finde et par kabler med RCA stik, til at forbinde mellem anlægget og adapteren :)

Det aller billigste vil være at bruge hovedtelefon udgangen på tv'et og forbinde det til forstærkeren, men så vil du være afhængig af tv'ets volume kontrol og det er noget rod !

Håber det var det der sku til for at løse dit problem :)
Af Tyros
#191067
Undskyld jeg bryder ind, men kan det lade sig gøre at få lyden ud gennem et sæt Logitech højtalere med sub ? Det er et sæt, jeg bruger til min PC.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#191071
Tyros skrev:
Undskyld jeg bryder ind, men kan det lade sig gøre at få lyden ud gennem et sæt Logitech højtalere med sub ? Det er et sæt, jeg bruger til min PC.
Tror jeg du ka gøre på samme måde som ovenstående :) Logitech sættet må ha selvstændig forstærker som sidder i subben, så sættet ska nok bare kobles til på samme måde som på Pc'en - via en linie udgang eller lign. :)
Af Mordinaz
#191072
RockMedØerne skrev:Du skal bruge den optiske digitale udgang på tv'et for at tilslutte det til dit anlæg - findes ganske rigtigt ikke en analog linie lydudgang på det tv !
Nu vil du så sikkert sige - jamen jeg har ingen optisk ingang på mit anlæg :-/
Her er det så at denne lille D/A adapter/konverter kommer ind i billedet

http://www.hifiklubben.dk/Products/argo ... ter-47837/

Du får endda et optisk kabel med i købet, men så sku det også være til at ha med at gøre, at finde et par kabler med RCA stik, til at forbinde mellem anlægget og adapteren :)

Det aller billigste vil være at bruge hovedtelefon udgangen på tv'et og forbinde det til forstærkeren, men så vil du være afhængig af tv'ets volume kontrol og det er noget rod !

Håber det var det der sku til for at løse dit problem :)

Der er skam hele to optiske indgange på mit anlæg.
Men nu kommer det gyldende spørgsmål så;
Er der noget specielt mærke man skal gå efter eller er det bare at købe et kabel i den nærmeste Fona? :-)
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#191074
Troede helt du manglede en optisk indgang, siden du havde de problemer, lød umiddelbart sådan på dit indlæg - men ok, så er det jo ikke noget problem at få det koblet sammen :)

Ser fint nok ud det optisk digitale kabel du har fundet til formålet - et ganske almindeligt standard kabel - det behøver bestemt ikke være noget specielt dyrt og fancy for at fungere :)

Er sikker på at det nok skal løse dit problem - go' fornøjelse med det :)
Af Mordinaz
#191078
RockMedØerne skrev:Troede helt du manglede en optisk indgang, siden du havde de problemer, lød umiddelbart sådan på dit indlæg - men ok, så er det jo ikke noget problem at få det koblet sammen :)

Ser fint nok ud det optisk digitale kabel du har fundet til formålet - et ganske almindeligt standard kabel - det behøver bestemt ikke være noget specielt dyrt og fancy for at fungere :)

Er sikker på at det nok skal løse dit problem - go' fornøjelse med det :)

Siger mange tusind tak for hjælpen!
Det hele spiller nu 8)