Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kimfs
#188146
Jeg har en wdtvlive boks stående i stuen. Imellem router/NAS er der to vægge. Det går fint nok med at trække film i almindelig opløsning, men går skævt med film i 1080-opløsning.

Jeg har forsøgt med at sætte sølvpapir op bag routeren, så det bliver en slags parabol. Det var med nogen virkning. Men det løste ikke problemet.

Kan jeg ikke lave en kablet forbindelse til wdtvlive-boksen - og hvordan skal det kables?

Skal jeg trække netværkskabel direkte fra synologyen til wdtvlive-boksen, eller skal det trækkes fra routeren og til wdtvlive-boksen?
Af Andersss
#188147
Twisted pairs netværkskabler fungerer i store træk i sig selv som en afskærmning.
Der burde ingen problemer være i at trække det kabel du beskriver.
Kan du beskrive lidt mere omkring hvilke overførelseshastigheder du kan opnå til WD Live boksen og måske lidt om de filer som det går galt med?
Af kimfs
#188152
Plugger jeg så kablet til min NAS?

Jeg kan ikke svare dig på det med hastigheder. Ved ikke lige hvor jeg skal se det.

Jeg har problemer med de "tunge" blurayfilm. Så begynder de at hakke eller går i stå i længere tid.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#188153
Ville i første omgang prøve med et cat6 kabel direkte fra NAS'en til WD TV Live og så se om det hjælper :) Så kører du Gigabit hastighed mellem de 2 enheder og så sku det ikke være der flaskehalsen er ialtfald :) Problemet ka også ligge i at NAS'en ikke ka følge med til at Transcode videoen, når det er BlueRay der er tale om ! Kan du evt. se nogen steder i din NAS om bufferen tømmes helt indimellem ? Hvilken NAS har du og hvilket filmformat anvender du til BlueRay ?
Af kimfs
#188154
Det er en synology ds112j som jeg købte for et par måneder siden.
filmfilerne (bluray) er i mkv-format.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#188155
Mkv filmformatet er fint nok til streaming :)

Problemet ligger højst sandsynligt i NAS serveren, som ikke kan yde nok til at afvikle BlueRay film i 1080p Mkv format flydende, på grund af for lav processor ydelse og for lidt Ram - j modellerne er jo ikke de mest ydende Synology servere ligefrem - er lidt deres spare version !

Ville stadig prøve med direkte kabling med minimum Cat 5e netværkskabel og så se om det hjælper i første omgang :)
Af kimfs
#188156
Det hele tog lige pludselig en drejning.
Det sidste lange stykke tid, har mit Netflix været utroligt langsomt og med stor latenstid, når jeg trykkede på noget som f.eks. valg af film, undertekst osv.
Jeg anede ikke hvad der var grunden.

For lidt tid siden, googlede jeg på problemet. Fandt hurtigt et tip om at sætte wdtvlive-boksen til fabriksindstilling. Det gjorde jeg, og det ser ud til alle problemer er løst!
Netflix kører helt flydende igen, og mkv-filerne på synologyen kører som smurt i olie.

Mærkeligt! Det må da være en bug i wdtvllive-boksen?

Men hvis jeg får løst problemet på den måde og bliver fri for at trække kabler, så er det jo bare fantastisk O_O
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#188161
Ja det lyder underligt at WDTV boksen ikke ka klare en smule indstilling, må jeg indrømme ;;)
Men Super fint hvis det løste problemet og fik det hele til at spille igen :) Er ellers en smart lille boks den WDTV Live dims, med masser af indbyggede funktionalitet :) Hva angår Synology'en, så er den virkelig på overarbejde, når den ska Streame BlueRay film som ukomprimeret MKV - kunne godt forestille mig, at det også kunne gi' lidt stuttering problemer - men det må jo komme an på en prøve :) Ellers må du forsøge dig med en eller anden form for kompression af MKV videoen, f.eks H.264, som WDTV Live også understøtter, men det kan være noget af en ballance at finde et format, som bare kører flydende og tar hensyn til både processor kraft, Ram mængde og netværks båndbredde ! Men held med det ialtfald :) Må meget gerne melde tilbage hvordan det går, når du har haft lejlighed til at afvikle en BlueRay film i hele sin længde :)
Af kimfs
#188163
Ja. Jeg må finde ud af hvad der lige sker i wdtv boksen, siden den kan lave det nummer. Ellers er jeg meget glad for den. Jeg skal faktisk se en mkv film i aften. Så skal jeg melde tilbage :-)
Af kimfs
#188174
Jeg har testet med en mkv-fil og kan se den stadig hakker i det. Ikke så meget som før jeg lavede reset på wdtv boksen, men alligevel.
Du har nok ret i det du skriver mht. om min model er specielt god til at transcode mkv. Jeg har lige været inde på en side og kan se, at den ikke er det. Skulle have haft et nummer større.

Så min løsning bliver så alligevel at kable forbindelsen til wdtv-boksen.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#188177
Er værd at prøve med direkte kabling i første omgang, så du får elimineret netværket som fejlkilde, om ikke andet :)

Ellers må du forsøge at gå lidt ned i opløsning på MKV video filerne, indtil du finder en opløsning der kører flydende - prøv f.eks. 720p MKV og komprimer dem evt. med H.264 hvis det ikke er brugbart :)

Har selv problemer med BlueRay i 1080p MKV, komprimeret med H.264 - men det skyldes sandsynligvis at jeg kun kører med G-netværk - er igang med at kable det hele til Gigabit netværk istedet, så forventer jeg at problemet er løst :)
Af kimfs
#188178
Ja, må jeg prøve. 720p kører problemfrit og har jo en fin billedkvalitet også.

Men du skal have tak for dine input som har været klart brugbare :). Og vi ved jo, at til næste år kommer der noget helt nyt igen :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#188223
J-modellen fra Synology er så afgjort i stand til at trække 1080p materiale selv via kablet 100 Mbit netværk. Jg har på intet tidspunkt haft problemer med alle de modeller jeg har haft (1-serie, 2-serie og 4-serie) og der er så godt som ingen CPU belastning hvis du streamer direkte uden brug af eks. DLNA.
Af kimfs
#188225
Torben, hvad vil det så sige at streame uden direkte brug af DLNA? Betyder det at streame direkte ved brug af kabel?