Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#188240
Her mener jeg blot ved at lade WDTV læse filen via eks. NFS eller SMB. Dvs. at tilføje stien til filmene direkte i boksen i stedet for at bruge en DLNA klient på NAS'en. Det har ikke noget med brug af kabel at gøre. Du bør dog bruge kabel uanset hvad.
Af kimfs
#188248
hmmm. ok. Det lyder lidt uforståeligt for mig.
For mig gælder det bare om at plugge et kabel til nassen og et kabel til wdtv-boksen. Og hvis det så virker, så er det fint med mig :) Men går det hele hen og bliver alt for langhåret for mig, så kan jeg evt. vælge at køre de store mkv-filer over på en usb og så afspille dem via wdtv-boksen eller direkte i tv'et. Så må det blive på den måde. Men stadig håber jeg da, at en ganske almindelig kabelforbindelse så vil gøre jobbet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#188251
Du har jo formået at få læst filmene på WDTV nu, så på en eller anden måde kan den jo se NAS'en. Hvordan foregåe det i dag (altså i softwaren - ikke den fysiske forbindelse).

Personligt ville jeg bruge routeren til at sætte et kabel i. Det skal virke via 100 Mbit.
Af kimfs
#188264
wdtv-boksen kan sagtens se min NAS. Jeg kan snildt se film op til 1080p uden problemer og høre al det musik jeg vil fra min flac musikmappe.

Ok, så jeg skal lave kablet forbindelse mellem routeren og wdtv-boksen?!
Af Supergris
#188265
Ja, wi-fi er ikke hurtigt nok, til at trække de fleste 1080p filer, men klarer sagtens 720p. Jeg personligt, og alle mine kammerater kan ikke se forskel alligevel...
Af kimfs
#188266
Ja, du har ret. Jeg kan heller ikke se den store forskel på 720P og 1080p.
Så måske jeg bare skal konvertere mine 1080 ned til 720p filer.
Så må jeg bare finde et godt program der kan klare det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#188283
Handbrake kan, hvis det skal være gratis.
Af kimfs
#188284
Jeg har lige kørt en film over med et softwareprogram jeg downloadede. Men der er stadig problemer med 720p.

Så nu gider jeg ikke mere. Mulighederne er afprøvet. Så det bliver kabelløsningen.