Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lgowner
#187425
Billede

Jeg har nu bestilt en GoogleTV boks udgivet af Sony. Det er primært for at få erfaringen med den platform og om dette kan være et bedre alternativ til WDTV Play og andre alternative i den klasse.

Godt nok blev Logitech udgivelsen ikke særligt populær og den nye boks fra Sony har jo været tilgængelig i USA en 6 til 8 måneder nu, og ikke særligt mange snakker om den.
Jeg fandt den på amazon med mulighed for at sende til DK for 920,- inkl. forsendelse, og den pris kan da allerede skærmme folk over imod WDTV Play :)
Men, det var vist bedste pris ift. andre steder hvor CineMagic er helt oppe på 1765,- for samme boks. DBA har også en del fra 1000 - 1400, hvis nogen lyster at købe derfra :)

Nu hopper jeg med på vognen og ser lidt på hvordan sådanne en boks performer, og måske kan jeg prøve at skrive en bruger anmeldelse om min erfaringer med den. Den er jo officielt slet ikke udgivet herhjemme, så hvor godt denne virker, vil jo komme an på testen og erfaringen med den nu.

Indtil videre, så ved jeg da:
- Seneste Engelske OTA opdatering kører Android 3.2,
- Den kan ikke roote's endnu (altså ingen ændringer) .
- nye ejere er kritiske overfor apps som er touch baseret.
- Der findes ikke så mange Google TV apps endnu.

Ldt nyheder relevant for emnet:
- Google TV får nu seneste Android-software
- Officiel Youtube GoogleTV kanal her
- et alternativ til Sony's GoogleTV boks, så kan man på ebay USA få Asus Cube her , til en pris omkring $160 + moms + forsendelse osv..

Hvis andre allerede har erfaringer med boksen, så kom frem og skriv lidt om den.
Forumet her, har desværre ikke mange indlæg om den, selvom den måske burde have en plads imellem alle de andre medie bokse som er tilgængelige idag. Så jeg håber at kunne bidrage med lidt personlige erfaringer.
Senest rettet af lgowner 15. jun 2013, 10:32, rettet i alt 1 gang.
Af lgowner
#187606
Så ankom boksen med UPS og nu har jeg lige kikket lidt på den i en time. så indtrykket er ikke så omfattende endnu.

- Den ankom med factory firmware, som skulle opgraderes, der smed jeg så US firmware på , så netflix var sikkert med i pakken, så var Vudu og en masse andre også standard inkluderet.
- Netflix som det første testet virker i hvert fald bedre og hurtigere end wdtv eller mit Smart TV.
- Det er helt klart en medie streamer boks, da standard apps på denne er primært alle mulige apps til at streame live tv fra nettet, og jeg prøvede (uden unblock) lige Vudu som ikke kunne åbne.
- Fjernbetjening virkede først lige sjov at holde på men fungerer egentlig rimlig ok og menu funktioner og brugen var rimlig lige til, der føles fjernbetjening med mus/touchplade egentlig slet ikke så skæv, selvom det også fungerer med piletasterne.
- Ligesom Boxee er der tastatur i bunden. Helt fin idé at benytte, og fungerer helt som ventet.

Den har også en passthrough funktion for tilslutning af HDMI PVR boks, så man kan styre den derigennem, om det så inkluderer PVR funktion tror jeg ikke, som nok er et tab, men det kræver jo at HDMI signalet kan opfanges og komprimeres live, og det kan denne boks nok ikke (tror jeg) men jeg vender tilbage om hvor bred funktion denne dækker udover at kunne skifte kanaler på din PVR.

Jeg har ikke lige prøvet DLNA, så hvor dårligt den tager diverse media, kan jeg ikke sige men har da læst om andre som helt sikkert ikke så den som en wdtv erstatning. WDTV er dog også utroligt vidtrækkende nu i formater som sluges, derimod mangler jo hele Apps og streamings løsningerne som også tilbydes her.

Jeg opdaterer lidt igen på indlægget når jeg har set nærmere på hvad man egentlig kan i forhold til et smart tv og om den er pengene værd.