Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dulli
#187001
Hey Folkens.

Hvis jeg smider en Rikomagic til mit tv, vil jeg så kunne smide et usbstick til den, med en film på? Vil den kunne decode lyd i fx DTS, hvis jeg et har optisk kabel fra tv, og ned i min forstærker.
Af Dulli
#187014
Det er android baseret ja.

Grunden til jeg vil have det, er at mit nuværende 51" tv i stuen ikke har smart tv funktion, og jeg bruger både Viaplay og Netflix, hvilket jeg tænkte var en god løsning.

David, kan du fortælle lidt mere. BS Player?

Igower, jeg troede måske den ville fungere lidt på samme måde som en WD Live - Kan den ikke decode DTS osv?
Af lgowner
#187025
Dulli skrev:Igower, jeg troede måske den ville fungere lidt på samme måde som en WD Live - Kan den ikke decode DTS osv?
det kommer helt an på chipset om den kan dekode DTS og har licens til det. jeg tror bare som standard skal du bruge en player(BS player) fra Play store, da de fleste ikke har det med hardware dekodning på grund af omkostninger og faktum at telefonen stadig er en telefon med ekstra funktioner, og WDTV er en medieafspiller.
Af Supergris
#187043
Ingen problem med at kode DTS. Mon ikke det er "DTS master", I tænker på?
De fleste optiske udgange fra tv understøtter ikke bitstream, som tidligere nævnt, og du vil derfor kun kunne overføre et stereo-signal fra dit tv, men du kan jo læse i din manual eller selv afprøve det...
DTS master kan ikke overføres via et optisk kabel, men kræver HDMI.
Af lgowner
#187056
Supergris skrev:Ingen problem med at kode DTS. Mon ikke det er "DTS master", I tænker på?
De fleste optiske udgange fra tv understøtter ikke bitstream, som tidligere nævnt, og du vil derfor kun kunne overføre et stereo-signal fra dit tv, men du kan jo læse i din manual eller selv afprøve det...
DTS master kan ikke overføres via et optisk kabel, men kræver HDMI.
tror at OP tænker på om android platformen og dens hardware kan sende bitstream til tv't istedet for stereo, og det tror jeg desværre ikke den kan. så om TV vs receiver er linket ok, gør ikke noget for en android som dekoder det og afspiller i 2 kanalers stereo :(
Af Dulli
#187058
Det skal hurtig siges, at jeg ikke er så klog inde for området. Så jeg prøver at skære det ud i pap, hvad det er jeg mener :D

Vil jeg få den samme lyd fra android enheden, som hvis jeg smækker et usb stick med en mkvfil, der har DTS lyd (som minimum?) i min kombineret bluray/forstærker?

Hvis jeg smider usb sticket i mit tv, giver det absolut ikke den samme lyd, som i bluray/forstærker. Så jeg går ud fra mit tv ikke kan decode lyden.
Af lgowner
#187069
Dulli skrev:Hvis jeg smider usb sticket i mit tv, giver det absolut ikke den samme lyd, som i bluray/forstærker. Så jeg går ud fra mit tv ikke kan decode lyden.
det er så vigtigt hvilken tv model du taler om. 2012 serierne kunne vist ikke klare DTS , det kan 2013 modeller. DTS HD er ikke understøttet af nogen smart tv. der skal du have det igennem en receiver eller en WDTV som konverterer.
android apps til RikoMagic vil heller ikke klare DTS HD, kun DTS lyden og sende den ud i stereo.

så korrekt, dit tv er nok for gammelt og HVIS det kunne håndtere DTS, så ville det også kunne sende lyd til receiver, modsat android som kun vil konvertere til stereo lyd.
Af Dulli
#187076
Damnit :(

Det er et samsung 51" D555.

Fandt eller rikomagic som en perfekt løsning til at kunne få Netflix og Viaplay på mit "gamle" tv, og samtidig kunne få god lyd igennem mine mkv filer.

Findes der måder at downgrade sin bluray afspiller, sådan kommer tilbage til den oprindelig version? http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=656931#info
Af lgowner
#187435
DavidHimself skrev:Det jo android baseret - er der ikke noget med at eksempelvis BS player rent faktisk kan klare det for dig?
jeg faldt lige over en grund til at DTS lyd i visse apps ikke virker. og det ser ud til at de Play Store apps som kan afspille video'r ikke vil betale de licens omkostninger som følger med at kunne supportere DTS lyd, så MX player og nok andre, har altså fjernet DTS support, så de slipper for at blive sagsøgt for at ikke betale licensen. :(

Hvis man kan finde MX player v1.6f eller Dice player 2.0.6, så virker DTS lyd derigennem :)

omkring nyere versioner , så står det f.eks i MX player's FAQ:
Audio does not play.

There are few cases where using H/W decoder for some files give out mixed results. It is because only video codec portion of the files is supported and audio codec is not. In this case, change audio track to S/W audio for proper playing.
However, there is a possibility that S/W audio codec may not support some audio codecs. Some codecs including DTS audio codec are not supported due to license issue(s).