Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#186377
Hejsa,

I forbindelse med at jeg har købt en Rikomagic MK802 IIIS, ville jeg høre lidt om andres erfaringer med hensyn til smarte tilpasninger.

Man kan hente en masse apps, der ændrer udseende og funktioner, men det er lidt af en jungle, at hitte rede i. Når man skal styre MK802 med mus eller tastatur, så virker touch interfacet klodset og uhensigtmæssigt. Ofte kommer man til at "swipe" til en blank side og det kunne være rart, om man blandt andet kunne låse skærmen/dele af skærmen. Det må også være muligt, at kunne finde en smartere kalender og ur/dato.

Kom frit frem og lad mig høre om Jeres erfaringer :)
#186390
måske vil en wiimote gøre styringen enklere, check links her

eller find en remote som kører på bluetooth og forbind med den. har du en android mobil så er der vist apps som kan fungere som remote over bluetooth.

der er også lavet en app til at styre xbmc remote, problemet er jo bare xbmc ikke kører optimalt på den usbstick.
#186434
lgowner skrev:måske vil en wiimote gøre styringen enklere, check links her

eller find en remote som kører på bluetooth og forbind med den. har du en android mobil så er der vist apps som kan fungere som remote over bluetooth.

der er også lavet en app til at styre xbmc remote, problemet er jo bare xbmc ikke kører optimalt på den usbstick.
Tak for svaret.
Jeg kører lige nu via en Rikomagic app på min android telefon. Jeg troede egentlig (måske lidt naivt) og syntes at have læst, at MK802 kan styres med en PS3 remote. MK802 kan ikke finde enheden, når der søges efter blutooth enheder i nærheden. Skal jeg mon have en app til dette?
Det ser fint ud med at styre med en wii controller. Jeg syntes også at have læst om en dedikeret air-mouse til Rikomagic.
Hvad med bruger interfacet til MK802 - er der nogen, der har gode erfaringer med at tilpasse denne?
#186441
Message skrev: syntes at have læst, at MK802 kan styres med en PS3 remote. MK802 kan ikke finde enheden, når der søges efter blutooth enheder i nærheden. Skal jeg mon have en app til dette?
PS3 remote, når den virker, skal først sættes til via USB port, og så kan du parre dem, herefter fungerer den også uden usb kabel. (det mener jeg at have læst omkring ps3 remote på android)
#186499
lgowner skrev:
Message skrev: syntes at have læst, at MK802 kan styres med en PS3 remote. MK802 kan ikke finde enheden, når der søges efter blutooth enheder i nærheden. Skal jeg mon have en app til dette?
PS3 remote, når den virker, skal først sættes til via USB port, og så kan du parre dem, herefter fungerer den også uden usb kabel. (det mener jeg at have læst omkring ps3 remote på android)
Super - det må jeg prøve af :)
Tak for hjælpen