Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#186242
Hej,

Jeg har fornylig købt en Rikomagic MK802 IIIS, som jeg går og leger lidt med.
(Jeg har i forvejen et nyt Samsung TV, der kan køre Allshare og udover det, en AppleTV2 med firecore).

Da jeg har hørt godt om XBMC, har jeg installeret denne på MK802 IIIS. Jeg er dog lidt skuffet over, at videoer ikke kører flydende og tænkte, at det måske er fordi, at systemet ikke er hardware accelereret.

Jeg har hentet en anden gratis afspiller app, der understøtter hardware´en og hvor billedet kører helt uden hakker.

Hvordan får jeg XBMC til at køre bedre?
#186245
Message skrev:Hvordan får jeg XBMC til at køre bedre?
du vælger noget andet hardware at køre det på som en tablet og sætter den til tv.

du kan se andre beskrive dit problem her

når xbmc ikke understøtter den, så kan du jo kun vælge en ekstern nativ afspiller som gør men det fungerer vist ikke helt optimalt i xmbc.
#186252
lgowner skrev:
Message skrev:Hvordan får jeg XBMC til at køre bedre?
du vælger noget andet hardware at køre det på som en tablet og sætter den til tv.

du kan se andre beskrive dit problem her

når xbmc ikke understøtter den, så kan du jo kun vælge en ekstern nativ afspiller som gør men det fungerer vist ikke helt optimalt i xmbc.
Tak for dit hurtige svar. Jeg købte jo netop MK802 IIIS for at afspille video fra min NAS, så er ked af, at skulle bruge anden hardware. Jeg syntes at have hørt godt om Mini computeren som film afspiller. (Det fungerer i øvrigt fint på både ATV2 og Samsung TV).
Kan man håbe på, at der kommer en særlig version af XMBC til Rikomagic produktet, eller bør jeg kikke efter en anden (software) løsning?

PS: Selvom jeg har aktiveret Airplay i XBMC, kan jeg ikke sende fra min iPod Touch!
#186253
jeg kender ikke produktet men jeg går ud fra at den mk802 nativt fungerer fint i android OS? altså standard media player virker fint og afspiller dine film normalt (720p) jeg mener ikke den har krafter til 1080p.

det er vist beskrevet i en anden tråd her tidligere.

så alternativet, hvis h/w decodning virker i AndroidOS, må være du bruger den indbyggede player, den kan du vist også sætte xmbc til at bruge?
#186254
lgowner skrev:jeg kender ikke produktet men jeg går ud fra at den mk802 nativt fungerer fint i android OS? altså standard media player virker fint og afspiller dine film normalt (720p) jeg mener ikke den har krafter til 1080p.

det er vist beskrevet i en anden tråd her tidligere.

så alternativet, hvis h/w decodning virker i AndroidOS, må være du bruger den indbyggede player, den kan du vist også sætte xmbc til at bruge?
Endnu engang tak. Jeg har hentet gratis versionen af Archos medieafspilleren og opdateret med "AllCodecs" https://play.google.com/store/apps/deta ... ideo&hl=da Med denne, kan jeg afspille en del HD videoer med hardware dekoder, medens andre hakker afsted med kun software dekodning.

Er der andre herinde, der kender en god (helst gratis) app, der kan afspille (næsten) alle formater med hardware dekodning til Rikomagic MK802 IIIS? :)

En anden ting er, at jeg ikke kan få Rikomagic til at sende 5.1 lyd til min receiver! Jeg har forsøgt at skifte lydspor mm i filmen, men det hjælper desværre ikke :((
#189431
Jeg har en Rikomagic MK802IV, som jeg har købt fra http://androidgadgets.eu og der har jeg installeret en speciel version af XBMC (kan hentes her http://www.xbmcandroid.com/), som bruger MX player til at afspille 1080p og det virker upåklageligt. Jeg er endnu ikke stødt på en MKV eller anden medie fil, som den ikke kan afspille.

Mht. 5.1 surround, så er Rikomagic vist i stand til at decode DTS lydspor, men den downsampler det til stereo. Det er så vidt jeg ved en begrænsning i den ARM chip fra Rockchip.
#189448
DC85 skrev:Jeg har en Rikomagic MK802IV, som jeg har købt fra http://androidgadgets.eu og der har jeg installeret en speciel version af XBMC (kan hentes her http://www.xbmcandroid.com/), som bruger MX player til at afspille 1080p og det virker upåklageligt..
Tak for dit bidrag. Når man går ing på den side du linker til, er der en masse muligheder. Hvor har du hentet din version på siden?
#189457
jeg har xbmc på 2 stk. raspery pi herhjemme og køre alle film over netværket.

virker super til mit behov (720p og 1080p mkv, mp4, avi osv fra 5-20 mbit birate - har ikke prøvet højere). klare alle film så længe netværket har båndbrede nok (mest et problem når man køre trødløst).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#189467
Ripper man sine film i ukomprimeret format, så rammer båndbredden 40-50 Mbjt/s. Kan den klare det (evt. via kablet forbindelse)? Og kan den håndtere 1080p24?
Af djocs
#189530
Torben Rasmussen skrev:Ripper man sine film i ukomprimeret format, så rammer båndbredden 40-50 Mbjt/s. Kan den klare det (evt. via kablet forbindelse)? Og kan den håndtere 1080p24?

Var den til mig?

Som sagt har jeg ikke prøvet de tunge videoer på den da jeg forstrækker bluray skiver når vi snakker om "ukomprimeret" film (50gb pr film på hdd fylder for meget på en hdd når man har mange film :) ).

Chippen i raspery pi er en high profile decoder og skulle sagtens kunne klare den højre birate via kablet forbindelse. man skal dog lige købe VC-1 licens til den (20kr ca)


ang 24p har jeg opsat xbmc til at sykronisere outputet med de forskellige film/formater. og har ikke oplevet problemer her.

det eneste downside er at at hvis man har en film med dts master audio, bliver dette downsamplet til alm DTS 5,1. men dette er ligegyldigt for mig da jeg ikke har film liggene med dts ma, da dette har jeg mine Bluray skiver til.
Der hævdes få steder på nettet at der er nogle folk der har prøvet løse problemet, men intet rigtig officielt er på plads. hardware skulle kunne klare det, men det ligger i softwaren.