Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#186186
Jeg vil gerne kunne afspille/streame min musik/film/billeder fra min netværksharddisk, men jeg ved ikke med hvilken hardware (kender til sonos, men tænker om der findes en billigere løsning ?
Jeg vil evt gerne kunne tilslutte hardwaren til min forstærker eller tilslutte det usb.
Plz kom med nogle ideer/forslag :)
#186191
Mangler lidt oplysninger for helt at vide hva det er du mener, eller har i tankerne O_O
Har du en PS3'er i forvejen, så kan den klare det hele for dig - det samme gælder et nyere tv med medie afspiller og usb indgang eller netværks tilslutning - men der er mange muligheder, alt efter hva man vil og hvilke krav man stiller til kvaliteten :-)
Prøv at beskrive dit ønske lidt nærmere, og hvilket "isenkram" du har i forvejen, så er jeg ret sikker på at der nok ska dukke nogle ideer op - både i den billige og den dyre ende :-)
#186194
Jeg har en xbox og et nyere samsung tv, uden net, men med usb tilslutnings muligheder. Mit ønske er simpelt. Jeg vil bare gerne, især, kunne afspille min musik fra netværksharddisken, gerne over mit anlæg (som har usb tilslutning og ipod dock, men ikke net). Jeg har også gammeldags forstærker, som jeg bruger til min pladespiller, den har så aux indgange.
Måske er det jeg søger en usb-dongle dims der kan grappe musikken fra netværksharddisken ?
#186198
Går ud fra at både xbox og netværks harddisk har mulighed for at være koblet op mod den samme router på nettet, således at du ka bruge netværks harddisken fra din xbox ?
Ellers kan du koble netværks harddisken direkte på xbox'en ved hjælp af USB :)
Xbox'en vil ialtfald være oplagt til at være media center og bindeled mellem de enkelte enheder :) Sæt xbox'en til din forstærker med almindeligt RCA stereo lydkabel og tilslut også dit tv til xbox,en evt. Via HDMI kabel, hvis xbox'en har HDMI udgang - mener jeg den har :)
Start din media afspiller på xbox'en, eller find de filer på netværks harddisken du ønsker at afspille via "My Xbox" og voila... Dit helt eget Media center er flyttet ind i huset og det ka ovenikøbet afspille både video, lyd og vise fotos :)

For mig lyder det som den billigste løsning overhovedet, udelukkende skabt ved hjælp af de komponenter du allerede har, så det ikke koster dig ret meget andet end evt. Manglende kabler og lidt gammeldags knofedt :)
Skriv hvis der er noget du ikke er helt med på, eller andet som ka være et problem :) Håber det lige var de oplysninger du havde brug for, til st komme videre med dit projekt - held og lykke med det ialtfald :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#186202
Popcorn Hour A400 kan afspille både musik og film, og du kan vælge musik fra en iPad (hvis du har sådan en). Dertil har den også AirPlay, så du kan streame lyd over i dit anlæg fra din telefon.
#186206
billigste løsning:

køb en brugt ældre HTC Desire eller anden mobil med android.
køb et kabel så du kan sætte den på AUX indgangen på forstærker.
- på android kan du så bruge imediashare til at afspille musik fra din netværks harddisk som nok deles via DLNA .

pris er nok 200-300 eller mindre hvis du er heldig.

så får du en billig og enkel netværksafspiller til anlægget med en lille skærm så du kan styre musik.. og koster minimalt i strøm ift. tv eller spille maskiner.


skal film også være en mulighed, så er WDTV Play nok stadig billigst