Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#185602
Jeg er den forholdsvis lykkelige ejer af en Synology DiskStation DS212+.

Den fungerer fint, men jeg synes ikke at kunne få mine 2 styk ST2000DM001 til at gå i dvale.

Jeg har været inde og nedsætte tiden for dvalestilstand i KONTROLPANEL -> HARDWARE -> HARDDISK I DVALETILSTAND til minimun på 10 minutter og sat flueben ved AKTIVER AVANCERET HDD DVALE.

Dels bruger NAS´en mere strøm og dels støjer den, når harddiskene ikke lukker ned.

Er der nogen af Jer, der har været udsat for noget ligende?
Vedhæftede filer
Synology Harddisk dvale.PNG
Synology Harddisk dvale.PNG (170.1 KiB) Vist 1835 gange
#185604
Hej

Det er med stor sandsynlighed fordi dine harddiske ikke er inaktive. De vil kun gå i dvale hvis der ikke er nogle programmer som er i gang. Du kan tjekke inde under Ressourceovervågning i DMS programmet om der er aktivitet på harddiskene. Det kan skyldes billedkonvertering, antivirus programmet eller en anden aktivitet som du har sat i gang. Husk, at begge harddiske skal være 1100% inaktive i 10 min. før de går i dvale. Det virker fint på min Synology NAS.
#185611
TjelsiFC skrev:Hej

Det er med stor sandsynlighed fordi dine harddiske ikke er inaktive. De vil kun gå i dvale hvis der ikke er nogle programmer som er i gang. Du kan tjekke inde under Ressourceovervågning i DMS programmet om der er aktivitet på harddiskene. Det kan skyldes billedkonvertering, antivirus programmet eller en anden aktivitet som du har sat i gang. Husk, at begge harddiske skal være 1100% inaktive i 10 min. før de går i dvale. Det virker fint på min Synology NAS.
Fantastisk - nu virker det :-)
Jeg tror det var antivirus programmet, der holdt diskene i live.
Tak for hjælpen
#355458
Hei. Jeg har en Synology DS923+ og DS120J, begge har problemer med å gå i dvalemodus. Jeg har oppdaget at appen Active Insight har kontinuerlig trafikk mot Synology sentral server. Har prøvd å koble ned appen, det hjelper. Har siste DSM 7.2.1. Er det flere med samme erfaring?