Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#184081
Hej alle.


Jeg vil gerne kunne følgende på mit tv:
* Se DANSK netflix
* Se dr.dk
* Se hvad jeg laver på min computer.
* Evt. afspille iso filer (måske beliggende på min PC, eller på den smarte boks i anbefaler mig)

Jeg har kigget meget på WDTV Live Hub, som jeg ellers var temmelig interesseret i, da den også har 1TB harddisk - men nu ser jeg, at Netflix ikke virker på denne!

Så min mulighed er WDTV Live (3.generation). Men her kan jeg ikke streame mit desktop fra min PC, som jeg eks.vis kan med AppleTV.

Kan det passe der ikke er andre end Apple der kan dette? Jeg har ingen Apple produkter, men lige denne feature savner jeg altså i min hverdag.. Hjælp :D
#184083
julle.p skrev:Kan det passe der ikke er andre end Apple der kan dette? Jeg har ingen Apple produkter, men lige denne feature savner jeg altså i min hverdag.. Hjælp :D
hvad fik dig oprindelig til at tro en Apple (et eller andet) kan??? taler du mediaboks så kan den intet af det, så måske fejl i dit indlæg , altså er der intet apple kan her?

du kan vælge en Android dongle som cirkulerer i øjeblikket som media boks alternativ. se her , som en mulig løsning, her er det lige som android telefoner det hele foregår bare på tv skærmen. husk keyboard og en mus, da de fleste er lidt svære at styre, pga. android er oprindelig touch skærm baseret. men de virker.
og vigtigst af alt, denne løsning løser alle dine krav til funktioner du vil have på tv.
#184105
Som nævnt har jeg intet Apple, så mit kendskab er begrænset. Men ved da, at hvad man ser på sin iPad og "skydes" hen til AppleTV. Det er dét jeg også gerne vil fra min PC til mit TV.

Så via dette kan man vel:
* Se DANSK netflix
* Se dr.dk via sin browser i iPad
* Se hvad jeg laver på min iPad.
* Evt. afspille iso filer, dvs. afspille en film på iPad som vises på AppleTV.

Men som sagt, ønsker jeg ikke en Apple løsning :o)
#184106
noget er misforstået når du skriver "at kun apple kan" , så har du et udgangspunkt der, som er forkert.

men alt du skal bruge er en android tablet eller den dongle jeg henviste til. så behøver du ikke sætte en PC til dit tv.

og jo, android har intet med apple at gøre, så du kan roligt kikke på det som har android forbundet til sig. du lyder som om android også er noget du ikke vil have, og så er der kun pc'n tilbage.

husk også at, en ATV sidder imellem en ipad og det tv der får billed op på tv, altså du smider 800-900 efter en appletv boks og du køber en ipad til 2-3K , som du klart ikke vil købe.
så de 2 dele fungerer ikke som du ønsker uden du har atv tilsluttet med hdmi kabel på din atv op til tv , sorry, hvis du ikke vidste det.

en WDTV klarer det meste her, en android løsning klarer det hele, begge kan tilsluttes i hdmi porten som en ATV, du sparer så bare din ipad i det rod du nævner.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#184109
Det med ISO-filer får du i øvrigt ikke ATV til at afspille. Filmene skal gemmes i et Apple-venligt format, og kan derefter kun afspilles via iPad'en - ikke direkte fra ATV i sin nuværende form.
#184126
Jeg er med på det kræver et HDMI kabel fra AppleTV til TV, men det vil en WDTV jo også kræve.

Hvordan får jeg nemmest billedet fra min PC vist på en TV skærm. Jeg forstår ikke hvordan dette skulle kunne lade sig gøre med AndroidSticken?

Et alternativ er måske en Windows Media Center. Men jeg tror det ligger over mit budget - jeg synes egentlig de der 6-700 kr var en lækker pris. Desuden tager et medie center vel også "lang" tid om at starte op. Det vil jeg ikke have, for så får jeg det ikke brugt...
#184138
julle.p skrev:Hvordan får jeg nemmest billedet fra min PC vist på en TV skærm. Jeg forstår ikke hvordan dette skulle kunne lade sig gøre med AndroidSticken?
android stick er baseret på en almindelig tablet/phone android og kører alle apps fra Play marked.
og her finder du mange gratis og betalings programmer som gør du kan remote styre din maskine som en mac, bare enten via RemoteDesktop eller via en integreret applikation som du installer på maskiner du vil styre. enkelt er nok VNC som findes i nogle varianter men er lidt langsomme..

Teamviewer er en hurtig måde, hvor styring er fin.

alle findes på en søgning på Play store

for prisen for den android stick, hvis du ikke har andet behov, så er de 600-700kr billigt sluppet, og du får mange andre muligheder da det jo er hele Play store som du kan bruge på tv't.

edit:
1: jeg har måske ikke udtrykt mig klart her, så teamviewer kan som eksempel via app til android vise billed på din android stick (som er sat i tv med hdmi) og når den så ses på tv, spejles billed fra pc til tv skærm.
så teamviewer behøver ikke ses som remote styring værktøj med også at du spejler billed til tv.

2: der findes et andet program splashtop remote som også virker godt til pc spil , så dine pc spil kører igennem denne applikation og vises på tv.

håber du nu kan se rigtig mange andre kan og så kun med pc+android+tv op imod din ipad+atv+tv løsning. android tilbyder udover det, styringen hvor atv kun projekterer billed/lyd og intet andet.
julle.p skrev:Ingen konkurrenter til Apple der kan dette?
1. april var igår???
#184156
julle.p skrev:Kender du noget til denne:
http://www.proshop.dk/Mini-PC-Android-o ... 94737.html
xbmc er sikkert det gode alternativ, den anden billigere løsning (dog uden kablet netværk, kun wireless standard) har dog stadig xbmc løsning, du skal bare selv hente og sideload app på din stick, den er ikke på play store endnu.
jeg vil dog mene cpu i denne du linker til er langsommere(ikke dualcore cpu) end stick version og har ikke android 4.1.x endnu.

du henter xbmc her og du kan også hente en windows version så du hurtigt lige kan preview produktet helt gratis inden du prøver på android.
#198830
MGudik skrev:Helt sikkert et godt alternativ til Apple TV, vil være et Android TV Stick.

Disse har både flere muligheder og til en (efter min mening) bedre pris for hvad man får :)

- Dog kan det kræve lidt mere teknisk snilde :)

De kan fås for ca 350 kr på http://www.AndroidStick.dk

Helt sikkert værd at tjekke hvis du overvejer Apple TV :)

Blot til info - du svarer på en post som er næsten 1 år gammel...
#198832
Winnick skrev:
MGudik skrev:Helt sikkert et godt alternativ til Apple TV, vil være et Android TV Stick.

Disse har både flere muligheder og til en (efter min mening) bedre pris for hvad man får :)

- Dog kan det kræve lidt mere teknisk snilde :)

De kan fås for ca 350 kr på http://www.AndroidStick.dk

Helt sikkert værd at tjekke hvis du overvejer Apple TV :)

Blot til info - du svarer på en post som er næsten 1 år gammel...
Det er vel ikke andet end (slet) skjult reklame for en ny netbutik - som tilfældet var med m....p........dk for kort tid siden. Så er man jo nødt til at grave en tråd frem, som passer nogenlunde til formålet.

En neutral bruger havde henvist til de sædvanlige RikoMagic 802IIIs og 802IV sticks fremfor nogle no-name sticks hos en netbutik, der først er registreret for nogle få måneder siden.