Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#182714
Hej

Konen og jeg har i øjeblikket i stuen en computer til at afspille Netflix samt Tv2 Live på Nettet. Derudover har vi almindelig stueantenne til at se DR's programmer.

Med alle de nye muligheder der findes inden for medieverdenen så tænkte jeg, måske man kan få en medieafspiller/mini-pc eller lignende der kan opfylde/erstatte ovenstående. Så man slipper for stueantenne på loftet, ledninger trukket rundt i hele stuen samt en computer frigøres til andet arbejde.

Jeg tænker at diverse medieafspillere som WD Live, Popcorn osv. ikke er interessante, da de ikke kan afspille DR's programmer. Så tænkte jeg, at en Android mini-pc var en løsning. Mine krav er følgende:

Skal kunne afspille alle dr’s programmer live.
Skal kunne afspille Netflix.
Skal kunne afspille TV2 som live tv på nettet (kan dog muligvis undværes, da vi påtænker at opsige abonnement).
Skal være støjsvag.
Skal have hurtig opstart (Vores nuværende computer er på Internettet på 10 sekunder – ssd harddisk)

Derudover ser jeg det som en bonus, at en Android mini-pc måske også kan afvikle diverse apps/spil.

Jeg har læst mig lidt frem til disse to muligheder:

http://www.proshop.dk/Mini-PC-Android-o ... 94737.html
http://www.proshop.dk/Mini-PC-Android-o ... 92344.html

Har også overvejet Raspberry Pi, men det er nok for tidskrævende for mig.

Pivos har fordelen af at have mulighed for trådet Internet, hvilket jeg synes er mere stabilt og sikkert. Rikomagic har et nyere styresystem (Android 4.1), er meget lille samt har en lavere pris. Men jeg hælder nok til Pivos pga. muligheden for trådet Internet.

Min spørgsmål er nu:

Har nogen af jer erfaringer med disse Android mini-pc?
Er de støjsvage?
Er de hurtige til at starte op?
Kan de afspille DR Live og evt. også TV2 Live (går ud fra, at Netflix kan afspilles!!)

Glæder mig til at høre jeres kommentarer :-)

Vh. John
Af lgowner
#182718
har du set seneste indlæg? så skal du måske læse dem her igen
Af Loenborg71
#182728
lgowner skrev:har du set seneste indlæg? så skal du måske læse dem her igen
Nu har jeg set den :-) Tak for input. Hvis en ethernet usb adapter er lige så stabil og hurtig som almindelig ethernet, ja så hælder jeg nok mest til Rikomagic.