Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mevl
#181925
Hej Flatpanels
Jeg kunne godt tænke mig at få vist nogle informationer om de film min WD TV Live finder på min nas.
Kan det passe den ikke selv finder nogle informationer om filmene, når de er fundet på min NAS?
Jeg har bikset lidt frem og tilbage med hvordan filmene ligger i mapperne på min NAS, men syntes ikke rigtigt det hjælper.

Har søgt lidt rundt på internettet, men finder kun gamle tråde, så er lidt i tvivl om jeg skal kaste mig ud i det.

---------------

Først lagde mkv + jpg i hver sin "film" mappe.
Video/film/Transformers 3/Transformers 3.mkv
Transformers 3.jpg

Så prøvede jeg det her:
mkv + jpg filer i samme mappe

video/film/Transformers 3.mkv
Transformers 3.jpg
Transformers.mkv
Transformers.jpg

---------------

Håber der er nogle forslag :) :)
Af lionello
#181936
Altså jeg plejer bare at lægge filmen og coveret i samme mappe og så kalde coveret "folder" uden noget .jpg osv.
Af Martinjt
#181981
Hvis det er at du gerne vil have vist informationer, om dine film, så skal dette vel ske gennem en NFO fil?

Jeg har organiseret mine film/serier på følgende måde:

Kode: Vælg alt
film
-American Psyco
--American.Psycho.(2000).mkv
--folder.jpg
--movie.nfo
Kode: Vælg alt
serier
-The Walking Dead
--folder.jpg
--tvshow.nfo
--Season 1
---folder.jpg
---The.Walking.Dead.S01E01.Days.Gone.Bye.mkv
---The.Walking.Dead.S01E01.Days.Gone.Bye.jpg
---The.Walking.Dead.S01E01.Days.Gone.Bye.nfo
Senest rettet af Martinjt 19. feb 2013, 10:56, rettet i alt 1 gang.
Af DanielPT
#181984
Hvorfor dog gøre det så besværligt?
Tilføj din film/serie mappe til "My libary" så henter den automatisk info fra nettet.

Mvh Daniel
Af Martinjt
#181986
Boxee har efter min erfaring nogle fejl som gør at, hvis man ikke er ret specifik omkring opsætningen, så risikerer du at den fucker rundt i det. Plus at jeg personligt gerne vil have informationerne liggende lokalt.

Bruger Ember Media Manager til at opsætte både billeder og NFO filer, så det er faktisk på ingen måder besværligt, da den klarer alt arbejdet for mig. ;)
Af DanielPT
#181994
Martinjt skrev:Boxee har efter min erfaring nogle fejl som gør at, hvis man ikke er ret specifik omkring opsætningen, så risikerer du at den fucker rundt i det. Plus at jeg personligt gerne vil have informationerne liggende lokalt.

Bruger Ember Media Manager til at opsætte både billeder og NFO filer, så det er faktisk på ingen måder besværligt, da den klarer alt arbejdet for mig. ;)
Hvor læser du noget med Boxee?
Af Martinjt
#181995
DanielPT skrev:Hvor læser du noget med Boxee?
Jeg giver trådstarter et input på hvordan jeg har gjort det, med min Boxee. Dette stiller du spørgsmål til, derfor får du svaret.
Senest rettet af Martinjt 19. feb 2013, 13:09, rettet i alt 1 gang.
Af Mates
#181997
Hmm er det overhovedet muligt på en wd tv live?

Hvis det er ligesom en scraper som henter coverbilleder, fanart, info om skuespillerne mv. så tror jeg ikke en wd boks understøtter det.

Det jeg har set er en simpel folder-struktur du kan navigerer rundt i, hvor den så viser filnavnet og ikke andet.

Lavede lige en søgning og den kom op med den her tråd:

http://community.wdc.com/t5/WD-TV-Live- ... d-p/384575

Måske kan du hente noget information derfra? Giv gerne feedback om det lykkedes :)
Af DanielPT
#181998
Jeg har selv denne boks.

Du skal bare tilføje dine mapper som film/serier så laver den en xml fil og lidt samt backdrops osv.

Fungere fint.
Af Frillen
#182023
Så vidt jeg kan læse mig til, så har du en WDTV Live Hub (WDTV Live gen3), og den har altså indbygget movie-scraper såfremt medie-library er slået til, og du kan også søge manuelt på titler for selv at vælge movie-info.
Jeg har den selv og det fungerer ganske fortrinligt :)

Dog skal du sørge for at WDTV'en har skriverettigheder til din NAS, ellers virker det ikke (Det har jeg selv måttet sande)
Af Supergris
#182065
Frillen skrev:Så vidt jeg kan læse mig til, så har du en WDTV Live Hub (WDTV Live gen3), og den har altså indbygget movie-scraper såfremt medie-library er slået til, og du kan også søge manuelt på titler for selv at vælge movie-info.
Jeg har den selv og det fungerer ganske fortrinligt :)

Dog skal du sørge for at WDTV'en har skriverettigheder til din NAS, ellers virker det ikke (Det har jeg selv måttet sande)
Ja, ellers virker det kun ved harddiske sluttet til via USB...
Af mevl
#182071
Hej igen flatpanels, jeg har fundet ud af det nu.
Jeg gik som sagt ind og faldt alle film på min nas uden problemer, dog var der ingen informationer på filmene.
Jeg gik ind under under Get Content Info,(system) og sætter den på auto. Derefter kom der nogle moviesheets frem :)