Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#181829
Hey, jeg har en htpc hvor der er Windows 7 på samt xbmc..

Har haft openeleg xbmc på den, men troede jeg ville spille også, så installeret Windows på.
Nu skal den kun bruges til mediecenter, så vil gerne have noget ala openeleg xbmcigen så den booter ddirekte på det, men det understøtter ikke netflix.. er der noget Ndet jeg kan gøre ??

Krav.
Fjernstyre
Torrent indbygget
Netflix ready
Være flot ligesom xbmc
Boote direkte ind i mediecentret

Tror det er det hehe..
Håber i kan hjælpe mig
Af Remmerboy
#181853
der er mediaportalen fra http://www.team-mediaportal.com/ der kan alt det du nævner + en hel masse mere. men alt de ekstra køres som plugin. så når man installerer mediaportal er det mest grundlæggende mediecenter software. dernæst kan man så gå ind under plugins og finde en millard forskellige programmer der kan installeres til mediaportalen. jeg bruger selv streamedmp (til film og serier), fjernbetjeningssoftware og mpextended (så kan jeg styre mediaportalen med telefonen, samt streame til telefonen).
Af bullerfnis
#181878
Remmerboy skrev:der er mediaportalen fra http://www.team-mediaportal.com/ der kan alt det du nævner + en hel masse mere. men alt de ekstra køres som plugin. så når man installerer mediaportal er det mest grundlæggende mediecenter software. dernæst kan man så gå ind under plugins og finde en millard forskellige programmer der kan installeres til mediaportalen. jeg bruger selv streamedmp (til film og serier), fjernbetjeningssoftware og mpextended (så kan jeg styre mediaportalen med telefonen, samt streame til telefonen).
Uhh det ser lovende ud ! Det har jeg aldrig støt på før det der, så er det bare igang med at læse ! :) Har du netflix plugin dertil også??

Lyder lækkert, jeg har faktisk også en MCE fjernbetjening, kan den også bruges?? For så kan jeg måske slippe for at bruge mit trådløse keyboard, det er lidt lamt at bruge til mediecenter, som jeg gør nu hehe..

Takker!
Af bullerfnis
#181888
Remmerboy, den booter da ikke op i det program, så vidt jeg kan forstå??

Jeg søger et som erstatter windows, ligesom XBMC openeleg, hvor når jeg tænder så starter den direkte op i det, udenom windows osv. Den skal KUN bruges som mediecenter løsning, ikke andet :)

Men læser det som en udgave som åbnes fra windows af, har jeg ikke ret i det? :)
Af lgowner
#181890
der er også folk som bruger Rasperry Pi løsningen, den er lille billig og fylder ikke meget, der er xbmc final er lige kommet iflg. denne artikel her

(du får ikke netflix, uden software er kommerciel og har licens og betalt milliard/millioner for at få det på)
Af Remmerboy
#182146
det er et program til windows. ikke et selvstændigt OS.
jeg er ikke lige inde på, hvilket htpc os'er der findes, men mediaportalen kan sættes til autostart når windows starter. man kan endda sætte den til at være øverst, så evt baggrundsprogrammer ikke kommer på skærmen.
mce fjernbetjening er understøttet
Af bullerfnis
#182165
Jeg installere Openelec (XBMC) så må jeg bruge vores xbox til Netflix :p
Af lgowner
#182168
bullerfnis skrev:Jeg installere Openelec (XBMC) så må jeg bruge vores xbox til Netflix :p
du kan også vælge en android dongle til tv't, og derpå køre xbmc og der får du også netflix, dog er det hele som apps men du holder dig til en enhed.

se mere her
Af bullerfnis
#182192
Havde jeg også overvejet, men har så meget hardware.. Også ville min HTPC blive helt overflødig hehe.. Så skulle jeg bare ud og have en NAS server osv istedet for, så tror jeg vælger at bruge vores Xbox til Netflix, også HTPC til at se Film på :p