Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tacconi
#181543
Modtog sådan en lille sag i går og er skuffet over den.

Full HD er meget dårligt, med en masse sølv prikker i øverste halvdel af billedet.
Netflix kører derfor også med dårlig kvalitet, stopper desuden flere gange og teksterne er utrolig små.

Er der nogen som har den samme og gode råd?
Af lgowner
#181791
Tacconi skrev:Modtog sådan en lille sag i går og er skuffet over den.
cpu'n kan slet ikke trække FullHD, så du må nok leve med skuffelsen over dig selv først :( man må da lige læse lidt før man køber hvis du har så store forventninger til de små enheder.

den nyeste mk802IIIs er stadig uden fullHD selvom du måske mente mere cpu løser det, så vent lidt eller lev med 720p på sådan en lille tingest.

eller alternativt, dropper du den og får en dedikeret wdtv, der er ikke rigtig nogen android baserede enheder eller telefoner som trækker HD i danmark endnu.. HTC DNA kan vistnok men den er kun i USA. :)
Af Tacconi
#181850
lgowner skrev:
Tacconi skrev:Modtog sådan en lille sag i går og er skuffet over den.
cpu'n kan slet ikke trække FullHD, så du må nok leve med skuffelsen over dig selv først :( man må da lige læse lidt før man køber hvis du har så store forventninger til de små enheder.
Nu skriver sælger selv at den kan køre Full HD, så det er ikke mig selv jeg er skuffet over :)[/url]
Af lgowner
#181855
Tacconi skrev:Nu skriver sælger selv at den kan køre Full HD, så det er ikke mig selv jeg er skuffet over :)[/url]
afspiller kan vise FullHD opløsningen, men det er kun opscaleret FullHD , og dermed betyder det for boksen at når den så skal prøve fullHD matriale, må den nedskalere det til 720p som er nativ opløsning. det går desværre ikke så godt.

så jo, du har ret de skriver den kan vise 1080p, det er dog ikke nativ 1080p men opskaleret.

du ser fænomenet på flere android tabletter med 1080p hdmi udgangs signal, og man overraskes måske over at ens billed på tablet kun er 720p ;-)
Af Tacconi
#181868
lgowner skrev:
Tacconi skrev:Nu skriver sælger selv at den kan køre Full HD, så det er ikke mig selv jeg er skuffet over :)[/url]
afspiller kan vise FullHD opløsningen, men det er kun opscaleret FullHD , og dermed betyder det for boksen at når den så skal prøve fullHD matriale, må den nedskalere det til 720p som er nativ opløsning. det går desværre ikke så godt.

så jo, du har ret de skriver den kan vise 1080p, det er dog ikke nativ 1080p men opskaleret.

du ser fænomenet på flere android tabletter med 1080p hdmi udgangs signal, og man overraskes måske over at ens billed på tablet kun er 720p ;-)
Heldigvis er det betalt over Paypal, så der bliver indgivet en klage lige om lidt, forventer ikke noget men det er forsøget værd.
Af lgowner
#181870
jeg overvejer selv den 802IIIS til en soveværelse, så jeg får netflix og lidt playapps og så lige et lille tastatur til den. er dog stadig i overvejelserne.

havde du købt i dk, så kunne du returnere indenfor 14 dages tid :)
Af Rasmusdc
#181871
well han kunne ikke have købt MK808 i DK..

jeg kigger selv på MK808B, og så håber jeg Finless nye firmware giver 1080p, dog er det ikke det største problem, da jeg bare gerne vil have en plex klient, og 720p er fint nok til det den skal bruges til.

sølvpletter lyder altså mere som et defekt produkt, end andet.

selvfølgelig bummer at den ikke viser NATIVE 1080p
Af Tacconi
#181877
lgowner skrev:jeg overvejer selv den 802IIIS til en soveværelse, så jeg får netflix og lidt playapps og så lige et lille tastatur til den. er dog stadig i overvejelserne.

havde du købt i dk, så kunne du returnere indenfor 14 dages tid :)
Jeg har et tastatur du kan købe for 480 kr :p

Der er faktisk også 14 dages returret på den her, men sælgeren reagerer ikke på min henvendelse og jeg vil ikke betale fragt når den slet ikke fungerer.
Brugeravatar
Af phn2
#181884
Fungerer den via wifi? Har hørt den kører dårligt via wifi.
Af Tacconi
#181885
phn2 skrev:Fungerer den via wifi? Har hørt den kører dårligt via wifi.
Der fungerer den forholdsvis fint, jeg har ca. 8,2 mbit i download på computer og mobil, på den her leverer den 5,7 mbit