Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#181496
hej jeg står og skal til at købe en ny media streamer, jeg har læst stolpe op og stolpe ned om diverse afspillere på markedet men synes ikke jeg kan finde en der lige præcis giver mig de muligheder jeg søger

de funktioner jeg leder efter:

- den skal kunne afspille de fleste formater

- netflix

- mulighed for at browse til min nas, og starte film derfra via en app til Windows phone eller fra win 8´(via min win 8 pro tablet

- optisk lydudgang, og mulighed for at afspille musik, via en app uden tv´et er tændt

- lavt strømforbrug

den skal bruges sammen med min synology ds 213+ hvor mine film, serier og musik ligger

ejer pt selv en popcorn hour a210, så det skal bestemt ikke være noget i den retning, ser kun frem til at jeg kan smide det skrammel ud

hælder pt ´mest til en boxee box,´men er bestemt ikke overbevist ´nu den ikke bliver udviklet mere, og dens ikke særligt overbevisende billed kvalitet

håber i kan komme med nogle gode bud
Af DavidHimself
#181500
Boxee Box, kan ikke klare dansk netflix - der skal du ud i noget unblock US (eller noget der ligner), så mister blot danske undertekster men indholdet er godt.

Apple TV eller WD TV Live G3 kunne være fornuftige alternativer :) de understøtter begge danske netflix og æder de fleste formater.
Af m@ds
#181501
apple tv understøtter ikke nær nok formater, er dog ikke helt sikker på om det er nok at jailbreake den og smide xbmc ind, men så mister jeg vel muligheden for netflix

wdtv live sender mig bekendt ikke digital lyd,

har en ganske fin unblock us konto, så den har jeg forsat tænkt mig at benytte
Af ppehrson
#181510
m@ds skrev:apple tv understøtter ikke nær nok formater, er dog ikke helt sikker på om det er nok at jailbreake den og smide xbmc ind, men så mister jeg vel muligheden for netflix

wdtv live sender mig bekendt ikke digital lyd,

har en ganske fin unblock us konto, så den har jeg forsat tænkt mig at benytte
Du mister alt ved at jailbreake Crapple TV, ja

Og bullshit... wdtv live har digital audio og det har de altid haft
Af Message
#183547
ppehrson skrev:
m@ds skrev:apple tv understøtter ikke nær nok formater, er dog ikke helt sikker på om det er nok at jailbreake den og smide xbmc ind, men så mister jeg vel muligheden for netflix

wdtv live sender mig bekendt ikke digital lyd,

har en ganske fin unblock us konto, så den har jeg forsat tænkt mig at benytte
Du mister alt ved at jailbreake Crapple TV, ja

Og bullshit... wdtv live har digital audio og det har de altid haft
Sikke noget vås! Du mister ikke noget som helst, men får flere muligheder. Prøv at læse lidt om Firecore :)
Af lgowner
#183552
det er jo kun til ATV2 som jeg læser deres support (1st,2nd support only). Så har du altså ingen fullHD support der.
og softwaren koster $40 , så skal du altså købe en atv2 + software for at komme videre

så må wdtv umiddelbart være den enkle og sikre løsning med netflix, for ovennævnte har vel ikke netflix support??

umiddelbart er det så en wdtv gen2 man køber uden netflix mulighederne. det er vel ikke særligt cool og ingen fullHD.
#183577
m@ds skrev: hælder pt ´mest til en boxee box,´men er bestemt ikke overbevist ´nu den ikke bliver udviklet mere, og dens ikke særligt overbevisende billed kvalitet
Hvorfra får du ideen om, at en Boxee ikke har særligt overbevisende billed kvalitet?
Dens billedkvalitet er lig alle andre medie-afspillere...
WD TV Live udsender selvfølgelig digitalt lyd-output, men understøtter ikke DTS master audio, hvis det var det, du hentydede til?
Af TroldeFar
#184077
En Android tv stick kan alt med undtagelse af optisk lyd ud med tv slukket.

Den har usb så måske et digitalt lydkort vil virke. Ellers kan en hdmi splitter måske løse opgaven.

Jeg har en mk809 og er meget glad for den. Streamer 1080p over wifi og kører netflix dansk.

Prisen kan man heller ikke klage over. Jeg gav 450 inkl porto fra England. Husk at købe tastatur+mus det følger nemlig ikke med.