Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Berl
#181325
Hejsa

Jeg er ved at handle ind til et nyt setup af tv, lyd-anlæg og mediestreaming.

Lyd: MP3 via DLNA til Pioneer reciever.

TV: Samsung BD-E8300NN
Netflix m.m. via Apple TV.

Men nu til mit store issue: Film...
Jeg vil meget gerne undgå en NAS. Så jeg skal finde ud af hvilken box jeg skal burde købe. TVét bliver nok en 7 eller 8-serie fra Samsung.

Der er vel 3 jeg kan vælge mellem. BB, WD eller Popcorn. Jeg ville gerne hvis jeg bare kunne sætte min eksterne 2.5" harddisk til boxen og så overføre dem derfra, eller også sende fra min laptop (trådløst?) til boxen.

Håber meget i vil hjælpe mig :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#181331
E8300 er en HDD optager og ikke et TV 8)

Personligt ville jeg holde mig fra Popcorn Hour. Deres firmware er en tand for beta-agtig til min smag, men det er jo et spørgsmål om temperament. Hvis afspilleren skal kunne køre 3D, så har du ikke vildt mange muligheder: Popcorn Hour eller Dune HD. Jeg ville tage en fra sidstnævnte.

Hvis der ikke skal afspilles 3D, så ville jeg holde mig til enten BB, WDTV eller Dune. Vær OBS på, at BB benytter RF til fjernbetjeningen, så den kan ikke køre sammen med universalfjernbetjeninger. Det kan de to andre.

Hvis filmene er BluRay-rips, så glem at sende noget trådløst. Der skal enten forbindes via USB eller LAN.
Af Vindfeld
#181350
Hvad er årsagen til du helst vil undgå Nas? jeg tænke her på, hvorfor ikke undvære medie afspilleren da bla samsung 7 og 8 serie har netflix mm. "indbygget"
Det er masser af plads på Nas til film og desuden har den jo andre anvendelse muligheder(backup mm.)den streamer jo også foto og musik... og hvis du køber en Nas der understøtter Plex så er der også en fed bruger oplevelse med Plex på Samsung tv.

Bare en tanke :)
Af Berl
#181354
hehe ja jeg ved godt det er en afspiller ;) Men det er den jeg vil se tv gennem.

Jeg ved ikke helt om jeg får brug for at kunne afspille 3D. Måske jeg så skulle se efter en DUNE HD - så er jeg da dækket ind ;)

Det jeg mente med at sende trådløst er overførsel til harddisken i fx. DUNE HD eller WD. Altså så man slipper for at overføre til den via USB. Kan man det? (Det vil nok tag et stykke tid?)

Jeg vil undgå NAS for jeg skal KUN bruge medieafspilleren til film. Filmene har jeg på eksterne harddiske eller på min laptop og vil så bare overføre dem til medieafspilleren.

Jeg TROR også den nemmeste opsætning for en lægmand som jeg, vil være, at bruge en medieafspiller hooked op med kabel til nettet og HDMI til TV. Eneste problem jeg lige kan se, er om jeg uden problemer kan overføre film til DUNE eller WD.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#181396
En WDTV har ikke indbygget HDD. Den model der har HDD er den gamle model, som du nok ikke skal satse på. For at få en ordentlig HDD i en Dune skal du op i deres nye HD Base model. Den vil da fungere som NAS på netværket og du kan mappe den som et drev på din PC. Så du hiver bare filer over som du gør normalt.

Det skal lige siges, at dette også kan gøres på Popcorn Hours modeller, hvis du vil forsøge med eks. En A400.
Af Berl
#181411
Tak for svar Torben

Hmmm. Så nu er jeg faktisk ude i at jeg VIL få en NAS. Jeg er bare ikke skide ferm til netværksopsætning m.m. så den skal være brugervenlig... Spørgsmålet er så hvilken, der er mest brugervenlig?

Hvordan skal jeg forså det med at få en ordentlig HDD i Dune? Tænker vi størrelse? RPM? eller noget helt tredje?

Mvh
Berl
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#181427
Altså hvis du køber en af de bokse, som du kan sætte en HDD ind i, så bliver den jo til en NAS. Ingen af dem er dog så brugervenlige, som en rigtig NAS fra eks. QNAP eller Synology, men du får en HDD stående, som du kan tilgå fra din computer via en IP-adresse.

Du skal kun rende ud og købe en NAS hvis du kan finde andre ting at bruge den til. Hvis det bare er til film, så er en afspiller med indbygget HDD et ganske fint valg, som giver dig en del af de fordele som en dedikeret NAS har, men uden at du skal købe flere eksterne dimser.

Når jeg siger, at du skal op i eks. Dune HD Base, så er det fordi den har plads til en 3.5" disk og ikke kun en 2.5". Det gør til dels HDD'en billigere, men den kan også blive noget større. En 3 TB disk er noget sjovere end en dum lille 500 GB 2.5" disk. Både Dune og Popcorn Hour har flere modeller med plads til 3.5" diske, men tjek lige om de alle understøtter 1 Gbit LAN - hvis du overfører HD-film, så vil det tage næsten en time (hvis filmen er ukomprimeret) hvis du bruger 100 Mbit LAN. Og via WIFI ville jeg nok give op. Hvis filmene kun er DVD, så går det naturligvis hurtigere.
Af Berl
#181439
Når du så skriver en afspiller med indbygget HHD i, hvads mener du så helt præcist? Regner med du mener en decideret medieafspiller som fx. WD (selv om den så ikke kan afspille 3D). For afspilleren skal jo kunne afspille de formater jeg nu har filmene i (MKV osv. osv. osv.)

Dog har WD jo ikke intern HDD. Men måske der findes andre medieafspillere, som har en intern HDD man kan overføre filmene til.

Kan man sætte sin 2.5" eksterne til en medieafspiller gennem USB og så afspille på den måde? Eller er man nødsaget til at overføre filmene til HDD i medieafspilleren?

Mvh Berl
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#181441
Ja, jeg hentyder til medieafspillere, som du kan sætte en HDD i. Det kan du - som du også selv nævner - ikke på en WDTV Live. Det kan du dog på eks. en Popcorn Hour A400 eller en Dune HD Base 3D. Begge kan tage imod en 3.5" HDD, som omdanner afspilleren til en NAS du kan overføre filer til via dit netværk.

Hvis du blot vil have en USB-disk tilsluttet, så lægger du bare filmene på disken imens den sidder i din PC og så tager du den med over til afspilleren og sætter den i USB-porten bagefter. Det kører ret smertefrit, men du kan jo så ikke se filerne på netværket, hvis du gerne ville det. Du behøver ikke lægge noget på den interne HDD i afspilleren (og du behøver slet ikke sætte nogen HDD i afspilleren i første omgang). Hvis det er dét du vil, så er WDTV Live stadig OK - den kan sagtens afspille film fra en ekstern USB-disk.
Af Berl
#181446
Oki, super.
Nu er jeg så kommet frem til at en alm. medieafspiller vil være det, jeg har brug for. Dog kan WD jo som du nævnte ikke afspille 3D :/

Så skal jeg op i DUNE Base HD - Popcorn hour - Zappiti eller BB? Altså for at kunne afspille 3D.
Af Berl
#181459
Jeg tror sgu jeg hopper på en WD TV live hub.. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#181475
Lige for at få misforståelser ryddet af vejen, så kan BB altså heller ikke afspille 3D. Der er kun en håndfuld afspillere der kan det i dag.
Af Berl
#181505
Ah okay :)
Jeg har besluttet at det bliver en WD LIVE tv hub :)

Mange tak for din vidensdeling. Det har været yderst behjælpeligt.