Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#180280
Hej kloge hoveder, håber i kan hjælpe en rookie inden for mediecentere :)

Det er tid til at få købt sig et mediecenter -
Bruger pt min synology nas samt min ps3, men er ved at være træt af de begrænsninger ps3'en sætter.
F.eks. nogle .mkv filer kan afspilles, mens andre ikke kan.
Kan ikke afspille .iso eller .img filer, ovs.

Jeg har søgt rundt på nettet, men syntes ikke jeg kan finde en konklusion. Lyder dog til at de næsten kan afspille alt, begge to.
Jeg har kigget på disse to bokse:

Boxee box og WD TV Live

Har dog lidt spørgsmål:

Må indrømme jeg hælder mest til boxee, er det virkelig så slemt den ikke bliver opdateret længere?
Er den fyldt med bugs, som andre siger?

WD TV live, kan den, lige som boxee, hente information om film på imdb samt covers og undertekster?

Hvad ville i selv vælge, og hvorfor? :)









:) :) :)
Af Frillen
#180300
Rent personligt, så valgte jeg for længe siden WDTV, prismæssigt får du meget mere for pengene der - I grove træk kan de ca. det samme!
WDTV Live kan ikke selv hente undertekster, men den henter selv cover og movie info, og så har den Netflix!
Hvorvidt om det er slemt at Boxee ikke bliver opdateret længere skal jeg ikke kunne sige, jeg tror dog at der vil komme lidt uofficielle opdateringer fra tid til anden, men du skal nok ikke regne med det helt store, hvis det sker.

Men i min verden giver det ingen mening at give næsten det dobbelte for en medieafspiller, som er en udgået model og som ikke er bedre - Med mindre det bare skal være en terning, der står på et hjørne :D
Brugeravatar
Af kerovan
#180303
Om det betyder noget at BB ikke får flere opdateringer ?.. Næ egentlig ikke da den fungerer rimelig godt, den har selvfølgelig sine småfejl, men hvad for en medieafspiller har ikke det idag, selvom de stadig får opdateringer.

Du skal være opmærksom på at WDTV Live ikke understøtter DTS-HD, eller nogen anden HD lydformat, og det i min bog udelukker den totalt.

BB understøtter ALLE lyd/video formater, og afspiller 1080p materiale trådløst (næsten problemfrit) :)
Den kan lige loade i ny og næ, men det er ikke altid den gør det.

Og når BB er på tilbud diverse steder, så kan den vidst nok erhverves for omkring 1100,- så prisforskellen ned til WDTV live er jo ikke så stor.

Jeg vil helt klart stadig anbefale BB, jeg er ihvertfald rigtig glad for min, på trods at den små skavanker den har :)
Af mevl
#180305
@ frillen
Lækkert med lidt forskellige inputs :)
Det er lige der jeg tøver også, angående prisen. Hvis WD TV Live kan gøre samme arbejde som boxee.

@ kerovan
Dvs. hvis jeg køber et surroundsound system, vil jeg ikke kunne anvende det på WDTV Live? Sådan forstår jeg det, når jeg kigger rundt på nettet.

--

Håber der kommer flere inputs løbende, gerne med hvad du evt. syntes er irriterende/dårligt ved netop din box :)
Brugeravatar
Af kerovan
#180308
Du kan ikke btuge de nyere HD lydformater sammen med WDTV Live nej.
Men ellers fungere den helt som andre afspillere mht. Surround.
Af mevl
#180312
Rigtig godt link du fandt der BudZa, Ja det ville bestemt ikke gøre noget hvis netflix kørte med dansk version.
Af Frillen
#180314
BudZa skrev:http://codenerd.dk/boxee-box-vs-wd-tv-live.html

Han beskriver meget godt foreskellene mellem de to.

Bare en skam boxee ikke understøtter dansk netflix.
codenerd.dk's bedømmelse er ekstremt subjektiv, og skal jeg være ærlig, så genkender jeg ikke meget af det han skriver - Enten er det noget værre vrøvl han siger i den "anmeldelse" eller også er jeg ekstremt heldig med min WDTV (Jeg tror mest på det første, da jeg ved at flere af hans påstande overhovedet ikke passer) O_O

Man kan altid finde en eller anden, som synes at hans medieafspiller er bedre end den anden, men det er jo ikke nødvendigvis særligt objektivt eller rigtigt!

Jeg skal ikke tale for WDTV eller imod Boxee Box, men nærmere råde dig til at google professionelle anmeldelser, så tror jeg du får et bedre billede af hvad de egentligt kan! :)
Af mevl
#180330
Så skete det, kørte ned til elgiganten og hentede en boxee box
Har nu sat den til mig router med kabel og selvfølgelig til tv'et med hdmi.
Opdateret den
Den finder alle film på min Synology 213+, ud over mine serier med .iso/.img filer (kabel tilsluttet)
Men nu støder jeg ind i problemer ..

1: Den bliver ved med at buffer videoer jeg afspiller, 720/1080p med 20 sekunders interval, whaat?
Brugte som sagt min ps3 før, og den buffede aldrig der ..
Den afspiller fint trailere til film.

2 : Ingen .iso / .img filer, det må være nogle indstillinger på min NAS der skal ændres, går jeg ud fra ?

Nu er jeg altså helt på røven, håber der er en der har nogle forslag
Af BudZa
#180331
mevl skrev:Så skete det, kørte ned til elgiganten og hentede en boxee box
Har nu sat den til mig router med kabel og selvfølgelig til tv'et med hdmi.
Opdateret den
Den finder alle film på min Synology 213+, ud over mine serier med .iso/.img filer (kabel tilsluttet)
Men nu støder jeg ind i problemer ..

1: Den bliver ved med at buffer videoer jeg afspiller, 720/1080p med 20 sekunders interval, whaat?
Brugte som sagt min ps3 før, og den buffede aldrig der ..
Den afspiller fint trailere til film.

2 : Ingen .iso / .img filer, det må være nogle indstillinger på min NAS der skal ændres, går jeg ud fra ?

Nu er jeg altså helt på røven, håber der er en der har nogle forslag
Nu leger jeg nok captain obvious, men du har valgt at den skal køre over ledning og ikke wireless?

Og hvilken protocol bruger du til at se filmene med?
Af mevl
#180332
Bruger UPnP protocollen lige pt, måske det skal ændres?

Netværksindstillingerne står til kabelført, og ikke trådløs

Når jeg afspiller en film, og følger med på min diskstation's netværksforbrug, står den kun til at uploade 280-300 kb/s ?
Det er jo slet ikke nok.
Senest rettet af mevl 19. jan 2013, 15:36, rettet i alt 1 gang.
Af BudZa
#180333
mevl skrev:Jeg har været inde og tjekke, og ja den køre over ledning.

Jeg bruger uPnP lige pt
Prøv at bruge smb istedet, og hvor lang er ledningen? jeg har haft problemer med over 20m
Af mevl
#180334
Kan ikke finde den på SMB :o

Kablet er cat6, 2 meter

Kan det muligvis være min diskstation der er forkert sat op ?
Af Frillen
#180335
EDIT: jeg var vist for længe om at skrive dette indlæg, så der er kommet hjælp i mellemtiden :D

1. Prøv at tjekke den ikke bruger det trådløse netværk til at afspille filmene over - Den burde ikke buffe på kablet netværk!

2. Den burde også finde og afspille iso/img filer, mit bedste bud er at den måske trækker filerne via NAS'ens indbyggede medieserver i stedet for almindelig netværksdeling(shares)

Jeg har som sagt ikke det store kendskab til Boxee Box, da jeg kun havde den i ca 12 dage og skiftede den ud med en WDTV Live Hub, men hvis ikke du lige finder et svar her, så prøv at kigge i et af de nedenstående links:

http://www.avsforum.com/t/1286552/boxee ... e-requests
http://forums.boxee.tv/

Du kan også prøve at høre BudZa om han har nogle tipa, så vidt jeg kan forstå, så har han vist også en Boxee Box.

Går alt helt galt, så aflever skidtet tilbage og køb en anden medieafspiller inden returfristen ophører!