Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Frillen
#180116
Jeg ville helt klart vælge en medieafspiller som f.eks. WDTV Live eller en anden til at klare medieafspilning på TV, de kan fås ned til en 5-700 kroner og afspiller stort set alle formater fra alle mulige enheder - Det er langt bedre end hvad noget Smart-TV eller medieserver nogensinde kan præstere ;)
Af Vindfeld
#180129
Jeg vil klart overveje at skifte din Qnap med en der kan køre Plex (står selv i samme sit.)
Prøv at hente Plex ned på din pc og Samsung tv og se hvordan det virker, du bliver forelsket i deres brugerflade... det er jeg i hvert fald (B
Af Vindfeld
#180165
Ja det har jeg også konstateret, men har ikke kunne finde nogen der kan bekræfte hvordan det køre.
Som jeg forstår det så kan en Nas med ARM cpu ikke Transcode, så det kræver at dit tv kan. Du kan læse mere om det her.
http://wiki.plexapp.com/index.php/FAQ:_ ... need_it.3F

Men prøv at ligge den på din Qnap og skriv endelig hvordan det fungere..
Af lgowner
#180169
nu fik jeg endelig prøvet det på qnap'n i ARM edition, og jo det er stadig beta, og med en NAS som har et par år på bagen som TS-112 også har og vistnok måske slet ikke understøttes i x19 katagorien, så er plexserver på qnap's ældre modeller ikke værd at vente på.

og jo, jeg venter og venter på scanning, og når så den endelig har scannet nogle minutter, så dukker et billed op, og vil man så afspille, så får man desværre beskeden "kan ikke afspilles" (på android og lg tv)

så udover cpu'n i ældre modeller ikke er særligt gearet til dette program, og hvis man ikke har andet at lave end at vente og vente, så kan det må godt bruges.
Jeg ville for enhver tid foretrække en wdtv eller en dedikeret medie boks ELLER bruge plexserver på en pc, der er det i det mindste acceptabelt at bruge på klienterne.