Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#179728
Hej,

Jeg kunne godt tænke mig en løsning til mit nye Samsung ES8005:

Det skal være en NAS som jeg kan have stående et faststed i lejligheden som er forbundet til mit Stofa Router via ethernet. På den skal jeg kunne lægge film, som jeg så enkelt kan se via mit TV. Det kunne også være fedt hvis jeg kunne bruge samme til at back-uppe min macbook via Time Machine. Og evt tilgå alle filer via fjernadgang kunne være fedt. Skal gerne have adgang til drevet via min macbook til at ligge billeder mv.

Jeg har kigget lidt rundt, men synes der er så mange at vælge imellem og kan ikke lige finde ud af om de præcis kan det jeg gerne vil have.

Er der nogle som måske har samme "opstilling" eller kender en NAS som vil kunne opfylde ovenstående.

PFT!

/J
Af t-dude
#179732
Qnap laver modeller, der kan dette. Jeg har selv en ældre Qnap TS-119 med en 2 TB disk i, den bruger jeg til film (benytter DNLA (TwonkyMedia)), backup via. Time Machine af min Macbook pro 17" og til backup via. Norton Ghost af mine 2 Windows maskiner. Bruger den også som alm. filserver/netværksdrev, men den kan meget mere f.eks. UPnP media server, download station, FTP-server, printserver, Web server, MySQL server, Multimedia Station, iTunes server, Surveillance Station og meget meget mere... Overvejer, at købe en nyere Qnap model med plads til flere diske. Har ikke noget dårligt, at sige om Qnap, min kører 24/7 og har gjort det i årevis uden fejl, meget sjældent er det nødvendigt, at genstarte den, har kun gjort det i forbindelse med opdatering af firmware. Har heller ikke noget, at klage over med hensyn til hastigheden (kører primært kablet gigabit netværk, men har også trådløst), kan kun anbefale deres produkter. :D
Af jesperaagaardrasmussen
#179737
Så jeg vil også kunne se den på mit Smart TV og se film ved at bruge fjernbetjeningen fra mit TV?
Af Vindfeld
#179787
Som alternativ til twonky er der Plex http://www.plexapp.com/ der findes jo en officel Plex app i Samsung Smart store, og dens brugerflade er Samsungs DLNA langt overlegen... den henter selv cover og film info :)
Samtidig findes der også en Plex app til Synology og qnap servere... er selv ude efter den løsning, da man så slipper for en mediebox imellem NAS og tv!
Af hebbach
#179796
Vil man ved brug af ovennævnte software (Twonky, Plex m.fl.) kunne tilgå film på netværksdrev/NAS....OG kunne vælge eks. undertekster til sine film?
Har læst mig til, at bla. Samsungs tv ikke kan finde softcoded undertekster, men kun hardcoded på film.
Giver det mening?