Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bleX
#178228
Hej.

Jeg har nu haft min WD Live TV boks i et stykke tid nu. Og nu har jeg endelig fået erhvervet mig med en computer også.
Ville i starten sådan set bare bruge den til netflix. Men nu vil jeg egentlig gerne have det fulleudbytte af boksen


Findes der en måde man kan "tweake" din boks på, således at jeg kan fx kan afspille iso-filer. MKV filer.

Jeg har prøvet at ligge nogle forskellige filtyper ind i mapperne, men det er somom boksen kun kan detecte at der er xvid filer på.

Det er jo lidt træls når man har en film der er splittet op i 2 :/
Af Vindfeld
#178232
b-rad.cc/wdlxtv/
Har selv en, dog et stk tid siden men mener da min kunne læse både avi, mkv og ISO. Havde filmene på en ekstern hdd siddende bag i wd live
Af Agerley
#178244
Har også en WD live tv (g3) og den afspiller alt. se herunder


Understøttede Audio Formater

MP3, WMA, WAV, PCM, AC3, AAC, Ogg Vorbis, AIFF, FLAC (Free Lossless Audio Codec), LPCM



Understøttede Video Formater

MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, Xvid, WMV, QuickTime, AVI, MKV, MOV, VOB, FLV, TS, M2TS, AVC, H.264, VC-1



Understøttede Billed Formater

BMP, JPG, GIF, TIFF, PNG
#178247
bleX skrev:Hej.

Jeg har nu haft min WD Live TV boks i et stykke tid nu. Og nu har jeg endelig fået erhvervet mig med en computer også.
Ville i starten sådan set bare bruge den til netflix. Men nu vil jeg egentlig gerne have det fulleudbytte af boksen


Findes der en måde man kan "tweake" din boks på, således at jeg kan fx kan afspille iso-filer. MKV filer.

Jeg har prøvet at ligge nogle forskellige filtyper ind i mapperne, men det er somom boksen kun kan detecte at der er xvid filer på.

Det er jo lidt træls når man har en film der er splittet op i 2 :/
Den skal ikke tweakes. Den kan fra start afspille næsten alle formater...
Af lgowner
#178248
lyder mere som om du bruger DLNA til at se dine filer med end du deler en folder fra en maskine?

så vil dine DLNA server, være begrænsningen og årsagen til disse ISO og MKV ikke virker. DLNA klarer normalt slet ikke ISO, og der skal special håndtering til som kun nogle servers kan håndtere og ps3 mediaserver er en af dem som har et trick , og der er da andre, men standard er DLNA streaming.

nå,
men er det så ikke streaming via DLNA, så må du tilgå dine delte folder fra NAS eller PC forkert altså begrænsning på din NFS eller samba delte foldere, for WDTV klarer allerede mange formater, som også inkluderer ISO og MKV især.

På WDTV
Media servers = DLNA
network shares = delte NFS og Samba/Windows mapper
Af bleX
#178300
Det lød rimelig avanceret.

Men ja, jeg trykker på mediaserver og tilgår det den vej fra.

På den måde, så spørger den ikke om kode (Windows 7)
Så jeg streamer rent faktisk en film via DLNA?

Hvordan får man så kodeskærmen væk når man trykker på "NETWORK SHARES"
Af lgowner
#178302
bleX skrev:Det lød rimelig avanceret.

Men ja, jeg trykker på mediaserver og tilgår det den vej fra.

På den måde, så spørger den ikke om kode (Windows 7)
Så jeg streamer rent faktisk en film via DLNA?

Hvordan får man så kodeskærmen væk når man trykker på "NETWORK SHARES"
koden skærmen er login skærm, da delte foldere mange gange kræver login, hvis de ikke deles med "alle".
der står vist "anonymous" som standard og ingen kode, virker denne ikke til dine windows share, så skal du prøve login du har på din pc og koden.
der kan ikke logges ind hvis koden er tom (mener jeg)
Af bleX
#178317
lgowner skrev:
bleX skrev:Det lød rimelig avanceret.

Men ja, jeg trykker på mediaserver og tilgår det den vej fra.

På den måde, så spørger den ikke om kode (Windows 7)
Så jeg streamer rent faktisk en film via DLNA?

Hvordan får man så kodeskærmen væk når man trykker på "NETWORK SHARES"
koden skærmen er login skærm, da delte foldere mange gange kræver login, hvis de ikke deles med "alle".
der står vist "anonymous" som standard og ingen kode, virker denne ikke til dine windows share, så skal du prøve login du har på din pc og koden.
der kan ikke logges ind hvis koden er tom (mener jeg)

Grunden til jeg ikke forstår den ber om login er, at jeg har ikke nogen password til min computer så ved ikke hvad gode der skal skrive

Ja, der står anonymus til at starte med!
Af Supergris
#178325
Du skal bare logge ind, med det der står i forvejen, med mindre du selv har sat kode på din computer...
Af bleX
#178328
Supergris skrev:Du skal bare logge ind, med det der står i forvejen, med mindre du selv har sat kode på din computer...
Hvis jeg prøver at logge ind med det der står i forvejen så siger invalid password

Men har slået fra så jeg ikke deler noget på netværket. Men den kan stadigvæk ikke logge på

Har sat et password på nu..
Men nu ved jeg jo ikke hvad brugernavnet er :/
Af Supergris
#178329
Du skal ikke sætte password på, men logge på med det den skriver selv " Anonymous " og et skjult password. Du skal huske at dele dine mapper på netværket. Prøv at tage strømmen fra din WD Tv og start forfra...
Af henriksen78
#178344
Kan WD Live selv transcode Srt filer ?

jeg overvejer at en DS413J og en WD Live.

jeg har et par film med tilhørende srt undertekster, derfor er det vigtig at den selv kan afspille begge filer sammen
Af Supergris
#178349
Ja, ingen problemer der. De skal blot hedde det samme som filmen.