Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#177678
Hej, jeg har forsøgt at spørge i et andet forum, men fik ikke nogen brugbare svar, så nu håber jeg at der er flinke folk her, som kan hjælpe mig...:-)

Jeg har en lidt ældre fladskærm, som ikke er et Smart-tv og ikke har internettilslutning.

Jeg kunne godt tænke mig, at jeg kunne se nogle af de programmer der findes i arkivet på www.dr.dk, f.eks. so ein ding, Matador, Forbrydelsen osv, på fladskærmen.

Jeg har en nyere LG harddiskoptager, som godt nok er lidt "Smart", da jeg kan tilslutte internet, men den er begrænset til Youtube og noget vejr-gøgl, så den kan ikke vise det.

Jeg har også tilsluttet en Wii, men den internetløsning, der er mulighed for at installere på den, er Opera, og den kan åbenbart ikke afspille det videoformat, som DR bruger...:-(

Findes der en lille boks, der kan gøre min fladskærm til et Smart-tv, eller andet, så jeg kan se dr.dk...?? Den behøver ikke at kunne andet, netflix kan jeg se fra Wii'en og jeg har ikke behov for at kunne leje videofilm over nettet, eller optage (det kan jeg gøre med harddiskoptageren).

Jeg ved godt, at jeg bare kan tilslutte min computer til fladskærmen, men den løsning vil jeg helst undgå.
Af lgowner
#177681
du har desværre selv fundet eneste bud som virker.

din pc eller en tablet som tilsluttes tv via HDMI, så kan du se dr.dk på tv.
køb f.eks billigste tablet i rema1000 og tilslut til tv, så kan du se dr.dk.

der findes ikke dedikerede mediaafspiller som ikke kører android, som kan det. dem som kører android kan vist, dog har du så en mus som skal styre det på siden, det vil du nok ikke, så tablet eller pc er valget.

husk, du kan købe ældre telefoner, som lg 2x eller lg 3d , eller andre som også har hdmi udgang og tilsluttes tv, hvis primært bare skal klare dr.dk, så virker de jo lige så godt, da det ikke er deres 3.7" skærm som du alligevel skal bruge her.
Af HelgeDK
#177683
Hej lgowner, tak for svaret, selv om det selvfølgelig ikke lige var det jeg havde håbet på..:-(
Men vil det sige, at man heller ikke kan se det på de nye Smart-tv...??
Af lgowner
#177684
HelgeDK skrev:Hej lgowner, tak for svaret, selv om det selvfølgelig ikke lige var det jeg havde håbet på..:-(
Men vil det sige, at man heller ikke kan se det på de nye Smart-tv...??
altså der findes en hjemmelavet app, som du finder her på forum , til LG og Samsung SmartTV platformen. det er dog ikke en app som vist kan officielt findes i deres arkiv, så installering er lidt expert-agtigt.

men ellers, nej. SmartTV har ikke muligheden så vidt jeg kender nuværende danske smarttv eller annonceringer fra DR. Så når GoogleTV kommer til Danmark, så vil det være på de skærme da DR har en Google android app, udover så er det tilbage til pc eller tablet.
Af bromberg
#177691
Nu ved jeg ikke hvad telefon du har. Men jeg streamer selv forbrydelsen og andet via min iphone til Apple tv'et. Det er ihvertfald en mulighed.
Af HelgeDK
#177693
Jeg har en Samsung Galaxy SII...
Af skytten-fyr
#178279
vil bare så lige høre hvis man tilslutter en tablet til tvet og se dr akiv,kan man så styre den fra en pc. eller på anden måde eller skal man gøre det direkte fra den.. kan man evt se billeder og høre musik fra pcen.
altså bruge tablet som en slags medioafspiller har et hd tv uden net
Af lgowner
#178283
skytten-fyr skrev:vil bare så lige høre hvis man tilslutter en tablet til tvet og se dr akiv,kan man så styre den fra en pc. eller på anden måde eller skal man gøre det direkte fra den.. kan man evt se billeder og høre musik fra pcen.
altså bruge tablet som en slags medioafspiller har et hd tv uden net
du kan hente XMBC til android tablet's, findes vist ikke til ipad.

så er der vistnok en app som du kan styre den med fra f.eks telefon.
Af skytten-fyr
#178284
kan jeg overføre billeder og musik over fra pcen trådløst til tablet og se eller høre det på tvet
Af lgowner
#178288
skytten-fyr skrev:kan jeg overføre billeder og musik over fra pcen trådløst til tablet og se eller høre det på tvet
ja, du kan dele en mappe på pc, og xmbc kan så se de mapper. billed,musik og video
Af ThomasT1976
#178518
Hvilken tv-udbyder har du? Jeg har selv Stofa med en Zaptor-boks og den giver adgang til DR's arkiv. Jeg ved at Yousee har en lignende boks, men jeg ved ikke om den giver adgang til DR.
#178531
HelgeDK skrev:Hej, jeg har forsøgt at spørge i et andet forum, men fik ikke nogen brugbare svar, så nu håber jeg at der er flinke folk her, som kan hjælpe mig...:-)

Jeg har en lidt ældre fladskærm, som ikke er et Smart-tv og ikke har internettilslutning.

Jeg kunne godt tænke mig, at jeg kunne se nogle af de programmer der findes i arkivet på www.dr.dk, f.eks. so ein ding, Matador, Forbrydelsen osv, på fladskærmen.

Jeg har en nyere LG harddiskoptager, som godt nok er lidt "Smart", da jeg kan tilslutte internet, men den er begrænset til Youtube og noget vejr-gøgl, så den kan ikke vise det.

Jeg har også tilsluttet en Wii, men den internetløsning, der er mulighed for at installere på den, er Opera, og den kan åbenbart ikke afspille det videoformat, som DR bruger...:-(

Findes der en lille boks, der kan gøre min fladskærm til et Smart-tv, eller andet, så jeg kan se dr.dk...?? Den behøver ikke at kunne andet, netflix kan jeg se fra Wii'en og jeg har ikke behov for at kunne leje videofilm over nettet, eller optage (det kan jeg gøre med harddiskoptageren).

Jeg ved godt, at jeg bare kan tilslutte min computer til fladskærmen, men den løsning vil jeg helst undgå.
Ja du kan købe sp820n LGs smart boks, utroligt lgowner ikke ved det han er ellers så klog :-)
Af Malcolm_Y
#178586
Hvis man jailbreaker en apple tv2 kan den køre XBMC og så er der en dansker der har lavet en røv fuld danske apps til således at man kan se rigtig meget dansk indhold bla det du efterspørger.

Personligt krydser jeg fingre for de snart jailbreaker apple tv3 så hopper jeg nemlig på den.

http://tommy.winther.nu/wordpress/xbmc/ ... ke-addons/