Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af klingenberg
#176683
larsbrink skrev:
klingenberg skrev:Mobil?
Klart at jeg skal bruge mobil hvis det kan køre på både android og iOS. Skal der en dongle til eller skal mobilen 'bare' være på samme netværk som Raspberry Pi'en?
"bare" samme netværk som pi'en, var selv overrasket over hvor nemt det var, og DAMN det er lækkert :)
Brugeravatar
Af larsbrink
#176811
klingenberg skrev: "bare" samme netværk som pi'en, var selv overrasket over hvor nemt det var, og DAMN det er lækkert :)
Hvis du har et 'perfekt' setup med en Pi, hvorfor er du så interesseret i den G-box jeg kigger på i en anden tråd (hvis jeg må spørge - det kan jo være du bare er tech. nørd som jeg og vil ha' og ha', men måske er det problemer med Pi'en?)
Af klingenberg
#176837
larsbrink skrev:
klingenberg skrev: "bare" samme netværk som pi'en, var selv overrasket over hvor nemt det var, og DAMN det er lækkert :)
Hvis du har et 'perfekt' setup med en Pi, hvorfor er du så interesseret i den G-box jeg kigger på i en anden tråd (hvis jeg må spørge - det kan jo være du bare er tech. nørd som jeg og vil ha' og ha', men måske er det problemer med Pi'en?)
G-Boxen er en tand mere praktisk. Indbygget hukommelse + wifi. Oveni kører den android hvilket betyder du kan hente apps osv til den, selvom det måske vil tage for mange ressourcer til at xbmc kan køre samtidigt.

Syntes generelt teknologi er spændende, og kan sagtens bruge masser tid på bare at læse om det, så er nok lidt af en technørd :)
Brugeravatar
Af larsbrink
#176864
klingenberg skrev:G-Boxen er en tand mere praktisk. Indbygget hukommelse + wifi. Oveni kører den android hvilket betyder du kan hente apps osv til den, selvom det måske vil tage for mange ressourcer til at xbmc kan køre samtidigt.

Syntes generelt teknologi er spændende, og kan sagtens bruge masser tid på bare at læse om det, så er nok lidt af en technørd :)
Det var ikke for at 'snage' men for selv at blive klogere :) Lige nu er jeg mellem den Pi jeg har bestilt, den G-Box som vi her snakker om og så en ny NAS som kan køre PLEX server (da jeg har Plex på mit Samsung TV). Der er forskellige prisklasser det hele, men den nye NAS skal måske til alligevel så...

Mangler du hukommelse på din Pi ift. XBMC eller hvordan skal jeg forstå det du skriver med indbygget hukommelse? Jeg har set der er 512MB i den nye, men det kan sagtens være for lidt. Mht. Wifi så har jeg kabling mellem NAS/TV/WD TV Live og vil også kunne slutte Pi'en til der. Er den simpelthen for 'let' (for små specs.) til at køre XBMC ordenligt?

Jeg går ikke så meget op i om det er Android eller Linux bare det som sådan er til at finde ud af at sætte op og at betjeningen af det er wife-venlig i længden. F.eks. hvis jeg skal starte 3 forskellige apps før XBMC starter for at tingene virker så er det ikke godt. Det skulle gerne være: Power ON og så starter XBMC klar til brug.