Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nesager
#174162
Hej.
Så må jeg i gang med at undersøge om der er noget på brugtmarkedet.
Mvh.
Af zap4ever
#188289
Jeg ville ikke være betænkelig 1 sek. Har en LG NAS som har "snurret" i snart 3 år uden problemer - men desværre kun med 2TB så nu køber jeg en ekstra Medion NAS og kobler på netværket. Selv consumer diske burde holde 4 år når det er i en NAS som ikke kører 24 timers drift. Mht. Backup strategi, så er du ikke dækker godt nok ind. Hverken NAS el. RAID kan sikre dig imod nedbrud og tabte data. Det eneste sikre er at have flere backup evt. på flere lokationer.
Jeg er med i et nætværk hvor en af personerne ynder at tage livet af sien RAID diske - primært pga. "fejl 40" - men RAID er ingen garanti for ikke at tabe data (fejl på bundkort, PSU el. andre hardware issues - for slet kek at tale om "den menneskelige faktor")

Du kan p.t. ikke få meget Harddisk el. NAS for 1.000 kr. i dag.
Der er rigtigt, at der formentlig er et performance issue, men det ligger altså mere i dit netværk end på NAS'en. Skal du køre 1080P Blueray skal du formentlig op og køre en kablet forbindelse og ikke wifi.

Et er sikkert - jeg står i ALDI i morgen søndag kl.8:00 sharp og køber mindst én af deres 3TB NAS servere - det er for billigt til at sige nej (skal du have én med)? :-)

vh.

Ole
Af Sjavse
#188291
zap4ever skrev:Jeg ville ikke være betænkelig 1 sek. Har en LG NAS som har "snurret" i snart 3 år uden problemer - men desværre kun med 2TB så nu køber jeg en ekstra Medion NAS og kobler på netværket. Selv consumer diske burde holde 4 år når det er i en NAS som ikke kører 24 timers drift. Mht. Backup strategi, så er du ikke dækker godt nok ind. Hverken NAS el. RAID kan sikre dig imod nedbrud og tabte data. Det eneste sikre er at have flere backup evt. på flere lokationer.
Jeg er med i et nætværk hvor en af personerne ynder at tage livet af sien RAID diske - primært pga. "fejl 40" - men RAID er ingen garanti for ikke at tabe data (fejl på bundkort, PSU el. andre hardware issues - for slet kek at tale om "den menneskelige faktor")

Du kan p.t. ikke få meget Harddisk el. NAS for 1.000 kr. i dag.
Der er rigtigt, at der formentlig er et performance issue, men det ligger altså mere i dit netværk end på NAS'en. Skal du køre 1080P Blueray skal du formentlig op og køre en kablet forbindelse og ikke wifi.

Et er sikkert - jeg står i ALDI i morgen søndag kl.8:00 sharp og køber mindst én af deres 3TB NAS servere - det er for billigt til at sige nej (skal du have én med)? :-)

vh.

Ole

Du svarer på en tråd/besked fra 2012, bare så du ved det.
Af sabrineo
#191758
Hej allesammen.
Jeg håber sådan I kan hjælpe mig.
Jeg har købt en sådan NAS server hos Aldi. Har ikke så stor success med den endnu.
Jeg vil gerne gemme film på den som jeg så kan åbne fra mit tv. Det går også fint. Men hvordan gør jeg med underteksterne? Dem kan jeg jo ikke åbne :-( jeg har forsøgt at google ind af en kant og læse i manualen om hvilke subtitles den vil spise. Jeg er bange for jeg var lidt for hurtigt i mit køb af den grund. Nogen der har en ide? Kh Sabrine
Brugeravatar
Af MigSelv
#191768
Det er din medieafspiller der afgør om undertekst kan vises, det har intet med din NAS at gøre.
Jeg har både en Medion og Zyxel NAS, samt en Netgear afspiller, jeg oplever aldrig problemer med undertekst. Hvis medieafspiller i tv bruges, så bøvler det.
Af sabrineo
#191770
Tak for svar. Så er det bare et spørgsmål om hvilken medieafspiller jeg skal købe. Der er jo et hav af muligheder. Mac mini? Apple tv 3? Boxee? Har du en favorit?
Brugeravatar
Af MigSelv
#191771
Jeg mener, at der er lavet reviews her på sitet. Hvis jeg husker rigtigt, er Dune afspillere i top.