Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af joenson
#174880
Igen tilbage til Boxee Box...

Nu er jeg absolut ingen TV/PC/HIFI-nørd... Men er det ikke rigtigt forstået at sådan en svend (Boxee) er det ideelle at have stående i huset, når nu Netflix og HBO kommer med streaming tilbud til danskerne.?
Hvis jeg har forstået disse tjenester rigtigt, er de lige svaret på alle mine bønner. Jeg har altid frasagt mig alt hvad der hed Satellit, HomeTrio, Kabel TV, Fiber TV o.s.v. da jeg ikke vil betale for en masse kanaler, som jeg aldrig kommer til at se. Men at se film, serier og andre programmer når det passer mig - det er noget der duer i min verden.!
(Nu håber jeg så ikke at jeg har misforstået noget...)
;0)
Af nesager
#174890
Hej.
Er lige med på en lytter,da jeg går og overvejer det samme.
Mvh.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#174911
hjkiddk skrev:
Torben Rasmussen skrev:Jeg vil så mene, at alle Mede8ers produkter med undtagelse af den nyste er komplet ubrugelige, da de ikke understøtter 23.976 Hz, som de fleste BluRays er optaget ved. Hvis du kun ser DVD kan de sikkert bruges, men til BluRays er de ældre modeller noget hø.
Lidt underlig kommentar, da jeg jo anbefaler netop den nye model.
Men er i øvrigt ikke noget jeg kan genkende. Har haft en MED500X siden 2009. Har på intet tidspunkt haft nogen problemer og jeg har afspillet rigtigt mange 720p/1080p MKV'er.
Du anbefaler Mede8er, og pointerer at det kun er den nyeste model, som er i stand til at afspille 23.976 Hz korrekt. Fejlen er til stede på alle Realteks ældre chipsets, så hvis du ikke kan se den, så lad være med at lede - hellere leve i uvidenhed, da det er ret irriterende når man først har set det framelag, der fremkommer hvert 41. sekund. Jeg har selv en Mede8er stående (som er forvist til soveværelset) og på trods af, at fejlen er velkendt og begrædt i mange tråde i deres forum, så er den ikke fikset før nu på den nye model.
Af Dundas
#174919
WDTV live er nem og afspiller alt. Nemt menu system bare ikke med dansk sprog. Eneste anke er at min model er den med hdd indbygget og hold da op hvor er det en langsommelig affære at ligge film ind på den. Men hvis du vælger den uden hdd skulle du være kørende..
Af Juleulven
#181218
[quote="Torben Rasmussen]Du anbefaler Mede8er, og pointerer at det kun er den nyeste model, som er i stand til at afspille 23.976 Hz korrekt. Fejlen er til stede på alle Realteks ældre chipsets, så hvis du ikke kan se den, så lad være med at lede - hellere leve i uvidenhed, da det er ret irriterende når man først har set det framelag, der fremkommer hvert 41. sekund. Jeg har selv en Mede8er stående (som er forvist til soveværelset) og på trods af, at fejlen er velkendt og begrædt i mange tråde i deres forum, så er den ikke fikset før nu på den nye model.[/quote]

Hej Torben ... det du nævner her, gælder det alle Mede8er modeller?
Jeg sidder nemlig og kigger på http://www.mede8er.eu/en/index.php?d=1000x3d
Ud fra teksten ser det jo meget lovende ud ...

jeg lægger alle mine film på en Synology Nas og har egentlig bare afspillet dem via viera tools ... desværre understøtter det ikke DTS-HD lyd... og derfor påtænkte jeg den mede8er ....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#181234
Så vidt jeg kan se, så er 1000x3d i stand til at klare alle frekvenser korrekt.
Af Juleulven
#181235
Torben Rasmussen skrev:Så vidt jeg kan se, så er 1000x3d i stand til at klare alle frekvenser korrekt.
cool ... så har man film liggende BD/DVD lavet med MakeMKV kan den sagtens afspille og vise dette via HDMI til en Denon AVR1911 (DTS-HD) også op på fjernsynet (p42st50y)

Ved du/i om modellen selv henter "covers/info" ind ?