Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dok3r
#173383
Jeg håber at der nogle af jer som kan hjælpe mig med af vælge den rigtige medieafspiller. Formålet med den er at afspille film filer i forskellige formater.
den skal bruges på et samsung smart UE37D6577WKXX flierne kommer fra en ekstern hdd 500gb fra samsung.jeg kan godt se filmne via tvet men mangler text på en hel del.men hvis jeg tilslutter hdd til sony vario bærebar er der ingen problemer med at se text på de film der er text på.
Altså er jeg ude i en computer uden skærm og alt det andet som man ikke skal bruge.så kom med et par foreslag, buget ligger på ca.2500 + - 500kr :
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#173392
Er det ikke blot en medieafspiller ala WDTV Live, Dune eller Popcorn Hour du skal se på? De fås noget billigere end 2500 kr og afspiller alt.
Af Dok3r
#173403
Hvad for en er den bedste/mest enkelste at bruge ?
fordi man bliver mere forviret jo mere man læser div. test
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#173404
Det kommer nok an på hvad man er ude efter. De tre nævnte afspillere er alle enkle i deres brugerinterface og du kan helt sikkert finde videoer på Youtube der viser brugen af dem. Vi har selv videoer af hhv. Dune og Popcorn Hour i vores testsektion (deres interface er stort set det samme på alle deres modeller).
Af Dok3r
#173405
Det jeg er ude efter er. Jeg vil kunne se de texter, der er på video filen som man kan når man køre HDD ind over pc på mit fjernsyn hvis det er muligt.Alt det andet har ingen relevans.Da den kun skal bruges til film afspilning.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#173406
Hvor kommer dine film fra? Er det optagelser fra TV'et eller er det film du har rippet fra dine DVD'er?

Hvad mener du med "når man køre HDD ind over pc på mit fjernsyn"? Hvor sidder HDD'en rent fysisk fast henne? Hvorfor skal den sidde i din PC når den er flytbar?
Af Dok3r
#173411
Det er film hentet fra "nettet" over på en ekstern harddisk, som jeg efterfølgene tilslutter bag på tvet via usb.hvis jeg tar den eksterne og tilslutter laptopog afspiller med vlc player til tv via hdmi kan jeg godt se texter på dem der er texter på,men hvis jeg tilslutter eksternharddisk direkte bag tv i usb og afspiller film via film/videoafspilleren i tvet er der ikke tekster på.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#173418
OK, fint. De nævnte medieafspillere vil kunne tage din USB-HDD direkte i en USB-port og afspille dine film med undertekster. Du skal blot forbinde den til dit TV med et HDMI-kabel. Alle tre afspillere benytter samme processor og har dermed samme forudsætning for at klare opgaven. Jeg har ikke selv prøvet WDTV Live, men den er den billigste af de tre og kunne være et godt bud.
Af lgowner
#173430
Torben Rasmussen skrev:Jeg har ikke selv prøvet WDTV Live, men den er den billigste af de tre og kunne være et godt bud.
og jeg har så prøvet Gen1 og Gen2 af WDTV. og den er fremragende til formålet og ikke så dyr.

skal man se et kvartal fremad, og der er interesse for Netflix , så vil WDTV jo også kunne hjælpe da det nu følger med i seneste firmware opdatering og er klar til brug når det lanceres i DK :)
Af Dok3r
#173431
Det lyder som i er de rigtige at forelægge mit spørgsmål så en WDTV live prøver jeg tusinde tak for info det er jo rart at undgå for mange fejlkøb.

HVAD DER ER SPARET ER TJENT!! [/list]
Af fredizy
#174402
Hvordan er det med denne WD live tv. Spytter den også 1080P indhold ud uden problemer?

Hvordan er interfacet? Her tænker jeg på hastighed i menuer osv? Bruger APTV2 med XBMC i dag og synes virkelig hastigheden er langsom.
Af OleA
#174407
fredizy skrev:Hvordan er det med denne WD live tv. Spytter den også 1080P indhold ud uden problemer?

Hvordan er interfacet? Her tænker jeg på hastighed i menuer osv? Bruger APTV2 med XBMC i dag og synes virkelig hastigheden er langsom.
Den har ingen problemer med at afspille 1080p indhold. Jeg har endda afspillet komplette(ukomprimerede) rips af BD uden problemer.

Interfacet er acceptabelt, men ikke prangende. Hastigheden er ok, men designet kunne være pænere og mere intuitivt.
Brugeravatar
Af joenson
#174705
Hvordan ligger D-link Boxee i.f.t. de førnævnte afspillere.? ;;)
Af BudZa
#174715
Jeg bruger boxee og ville ikke bytte med en wd tv live.