Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AndreasThomsen
#1776
Hey, jeg vil tilslutte min PC til LCD regner jeg med. Men er der nogen grund til at installere Windows media center på den istedet for bare alm Win XP ?

Kan jeg med en alm PC tilsluttet se billeder i 720p ?

Jeg har købt et LG LCD (men ikke fået det endnu, kommer snart). Men her er link:

http://hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=172667

Hvilken indgang skal jeg bruge til min computer ?

Jeg står nemlig også og skal købe nyt grafikkort, så jeg kan få lige den udgang der skal bruges, og hvis nogen kender et kort der er specielt godt til lcd tv, så anbefal mig dette. Min computer skal KUN bruges på LCD skærmen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1874
Jeg kender desværre ikke forskellene på Media Center og det almindelige XP, men der skulle ikke være problemer med at tilslutte det almindelige XP til skærmen.

Du skal bruge DVI indgangen for at få det bedst mulige billede og så skal du sende opløsningen 1360x768 fra dit grafikkort. Herefter skal der på skærmen lsukkes tre pixelrækker i venstre og højre side, således at skærmens opløsning også blvier 1360x768 i stedet for 1366x768. På den måde opnår du et 1:1 billede.

Det betyde rikke så meget om du har det enen eller andet grafikkort så længe det er af nyere dato.
Af Rtorp
#1877
Jeg har netop investeret i et JVC LCD TV, og sidder nu og prøver at få min bærbare PC til at kunne bruges på det nye tv. Men det funger ikke. :( Er der en der kan guide mig med instillingerne på PC osv. Jeg har ikke DVI på TVet, men har koblet de 2 enheder sammen med et VGA kabel.
Af dknia
#1880
Uha - på det foreliggene er der godt nok et bredt udfaldsrum.

Antagelsen er hermed at du gerne vil bruge din JVC som almindelig monitor, altså ikke noget med video overlay eller lign.

Det du kan checke er om din PC er sat op til de samme refresh-rates som din JVC understøtter ved en given opløsning. Check også på en anden skærm at der overhovedet kommer noget ud på VGA-porten. Jeg har før ser VGA-udgange blive 'stressede' over et par forgæves forsøg, hvorefter en reboot er nødvendig for at bringe VGA porten tilbage. Det kan sagtens ske selvom hele systemet rapporterer at der er output på porten.

Ellers må du lige vende tilbage med lidt flere detaljer.

Og så i øvrigt tillykke med dit JVC. Hvad er det for et du har købt?
Af Rtorp
#1885
Ja undskylder hvis jeg blander mig for meget i Andreas' tråd.

Men jeg har købt en JVC 32S60. Havde egentlig udset mig Samsungs 32M61, men jeg så at ComputerCity havde sat JVCen ned med 5K, og da jeg også havde kigget på den tidligere synes jeg ville spare forskellen :) Så kunne jeg også med god samvittighed købe en ny når der kommer et større udvalg med digital tuner ;) Indtil videre har jeg købt en selector som jeg skal hente lørdag. Jeg er meget spændt på at se forskellen fra det nuværende analog signal fra kabeltv.

Men omkring mit lille problem med PC tilslutningen har jeg tjekket at skærmen var sat til 60 hz som angivet i brugsforvirringen. Men opløsningen havde jeg vist sat for højt. Det tjekker jeg lige når jeg kommer hjem. Og så vil jeg som foreslået prøve med min fladskærm fra vor stationære PC.
Af AndreasThomsen
#1894
Hva blander i jer i min tråd for !!! Hehe, det gas, det er da fint... :)

Har lige et spørgsmål, jeg tror ikke mit tv kan slutte 3 linjer i skærmen. Det er et LG RZ-32 LX 2 R jeg har købt ?

Det har vidst noget pixelmapping 1:1 ? tror jeg....kan jeg få det bekraftet ?

Mit grafikkort er et Geforce FX5600, så det er rimelig nyt og burde kunne sende den opløsning.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1897
Jo RZ-32LX2R skal kunne slukke de 3 pixellinjer i hver side så du kan sende et signal på 1360x768 fra din PC. Det kræver måske, at du får fat i PowerStrip til computeren.
Det har vidst noget pixelmapping 1:1 ? tror jeg....kan jeg få det bekraftet ?
Vi har en lang tråd om det her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_post ... 27344&PN=2

I det første indlæg er de skærme, som kan køre 1:1 samlet.

Rtorp: Jeg tror ikke du kan få den til at køre i den helt rigtige opløsning, men slå evt. op i manualen og se, hvilket input der højest er understøttet.
Af AndreasThomsen
#1902
så har mit kommende lcd jo alle de sjove ting der :D det er da skønt.