Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sprucket
#12983
Forum indlæg ang HTPC tv -out

Jeg har virkelig været mange forskellige indstillinger igennem, men desværre indtil videre uden held.

Jeg har den sidste uges tid forsøgt at få min gamle stationære PC til at fungere som HTPC(dog uden tv-tuner) til at afspille forskellige mediefiler på mit ældre CTR tv.
Desværre er jeg løbet ind i problemer med at få den stationære PC til at aktivere tv-out uden min intervention. Det er sådan er computeren ikke selv kan finde mit TV og jeg bliver derfor nødt til at andvende funktionen "force tv detection" Herefter virker det fint.
Det egentlige problem er så at det lader til at netop denne indstilling "force tv detection" ikke kan gemmes ved reboot.
Dette giver problemer da jeg ikke vil have en PC skærm tilsluttet htpcen blot for at gøre dette hver gang den rebooter...

Jeg har førsgt flere ting for at udbedre problemet:

- haft TV som primary såvel som sekundary display, uden held.
- kun haft TV tilsluttet ved repoot, dette burde virke, men ak. Tror dette skyldes at htpcen ikke kan finde mit tv uden tvang.
- har forsøgt med ATI standart drivers, såvel som omegadirvers. Her er det pudsigt at "force tv detection" funktionen i begge programmer bliver nulstillet ved reboot(gælder ikke de andre instillinger)

PS tvet er tilsluttet via s-video

Jeg er nu løbet tør for gode ideer, og håber meget på lidt indput her fra siden.

Specs:
AMD 3000+ 64, socket 754
1 gig ram
Chaintech motherboard, kan ikke lige huske modellen, men finder det når jeg kommer hjem.
Ati radeon 9800 pro ice 128 gb ram grafikkort.

Software:
Win XP pro dansk
Medaportal som htpc software

Venter i spænding

/Frederik