Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FaceLight
#10563
Hej alle

Jeg er den lykkelige ejer at et LG LB1R.

Den primære grund til at valget faldt på netop det tv var at det skulle være godt til HTPC brug.

Den første gang jeg satte tv'et til min dvi udgang på mit Radeon 9600 grafikkort ved 1360 x 768 var jeg da også begejstret. Desværre faldt humøret betydeligt da jeg opdaget flere pixelfejl, vel og mærke fejl der ikke er ved almindelig tv brug eller xbox 360.

Fejlene skifter alt efter hvad der er på skærmen og de kommer til udtryk gennem pixel's der blinker rødt men det er ikke de samme pixels hvergang!

Det skal lige nævnes at fejlene ikke opstår når jeg sætter opløsningen til 1280 x 768.

Er der andre der kender til dette fænomen, og kender til en løsning?

Jeg har prøvet at lede efter opdateringer til mit grafikkort på nettet men uden held.

Respons vil være meget kærkommen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#10565
Umiddelbart synes jeg det lyder som et problem med timingen af signalet, der sendes fra grafikkortet.

Jeg har ikke hørt om generelle problemer med Radeon 9600 kortet, så jeg tror som sådan ikke det er et kompatibilitetsissue.

Hvilken version af driveren har du nu?
Fejlene skifter alt efter hvad der er på skærmen og de kommer til udtryk gennem pixel's der blinker rødt men det er ikke de samme pixels hvergang!
Kan du uddybe det lidt?
Af FaceLight
#10623
Jeg har ikke kunne finde opdatering til drivere så jeg har de drivere der fulgte med kortet.

Med hensyn til dig andet spørgsmål.
f.eks hvis jeg skifter baggrund på skrivebordet er der nogle baggrunde hvor der er et problem og andre hvor billedet står perfekt. Det samme hvis jeg sætter en dvd i. Her er der nogle scener hvor der ikke er ret mange fejl, mens der er andre hvor der er flere.

Som jeg skrev kommer fejlen til udtryk gennem pixels der blinker eller nærmest flimrer men det er ikke de samme pixels der har problemer hvergang, som sagt skifter det alt efter hvad der vises på skærmen.
Brugeravatar
Af azrael
#10625
Du finder de nyeste drivere og masser af info på http://support.ati.com.

Bemærk, at du bliver omdirigeret til en AMD side nu, da AMD jo har opkøbt ATI. Bare hent den seneste version af Catalyst. Jeg mener det er v.6.10.
Af FaceLight
#10651
Tak... prøver og ser om det har noget effekt